184 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Cecile85

Gastouder, uur tarief ‘23: 8,73 ‘24: 10 Flink omhoog, maar dat hadden we ...
Maar krijgen ‘maar’ over 3/4 toeslag (Max voor gastouder is 7,5€) en daar krijgen we door ons inkomen maar de helft over vergoed, dus betalen zo’n 65/70% uit eigen zak 😣

één jaar geleden

10,71 naar 11,64

één jaar geleden

Reactie op Cecile85

Gastouder, uur tarief ‘23: 8,73 ‘24: 10 Flink omhoog, maar dat hadden we ...
Dat klinkt goddelijk waar vindt je zoiets 😂 welk regio?!

één jaar geleden

KDV 2023: 10,89 euro per uur 2034: 11,81 euro per uur

één jaar geleden

2023: €8,15 2024: €8,50 Relatief goedkope opvang, maar we moeten wel zelf de luiers aanleveren en haar lunch en melk. En geen digitale updates of foto's.

één jaar geleden

Reactie op N.23

Dat klinkt goddelijk waar vindt je zoiets 😂 welk regio?!
Haha ja is ze ook echt! 😅 zelfs opvoedadvies krijgen we als we erom vragen 😅 Haarlem

één jaar geleden

Reactie op koos_naamloos

Minimaal 61,7% volgens mij hoor.😅 95% zou wel erg veel zijn.
Ja zie ook mijn andere bericht, klopte inderdaad niet helemaal. Had denk ik een oude tabel gezien. Maar het percentage gaat wel heeeel langzaam omlaag dus voor veel mensen zal het alsnog 85-95% zijn. Pas boven de 218k ga je 67,1% betalen. Terwijl bij een eerste zit je bij 138k al in het laagste percentage van 33,3%.

één jaar geleden

Ons KDV komt gelukkig uit met maximaal KOT- tarief Met verrekening van KOT gaan we in 2024 zo'n €5 betalen per uur voor 2 kinderen. Berekend met inkomsten van 2023. (10,25×(1−0,625))+(10,5×(1 −0,898) Ga voor de aanvraag onze geschatte inkomens wat hoger zetten, krijg liever nu iets minder voorschot dan dat ik tzt moet terugbetalen. KDV is incl luiers en voeding, behalve flesvoeding, dat moeten we wel zelf meegeven.

één jaar geleden

Reactie op Kaatje18

Het kind met de meeste uren toch?
Ja je hebt gelijk (zwanger 😉). Waardoor ons BSO kind met weinig uren goedkoper werd en dagopvang kindje niet

één jaar geleden

Hier gaan we naar 10,25 toe

één jaar geleden

Reactie op Inndraaa

Ik val hier ook van mijn stoel 😱. Wij betalen per dag iets van €23 en ze m ...
In NL zijn de regels anders en daarmee van de meeste opvangcentra de kwaliteit beter dan die in BE

één jaar geleden

Reactie op Suzan86

Net even gekeken maar wij hebben nog niets gehoord over de nieuwe tarieven. ...
Ik als gastouder moest het doorgeven aan de vraagouder voor 5 December

één jaar geleden

10,22 naar 11,11. Inclusief avondeten, luiers, poedermelk, fles, spenen, slaapzakken.

één jaar geleden

Hier verhogen ze de kinderopvang op het vroegst pas in maart het is nu 8,10. Hij gaat ook 1 dag naar de gastouder, deze gaat van 7,25 naar 7,35 per uur.

één jaar geleden

9,65 inclusief alles

één jaar geleden

Mijn zoontje gaat naar de gastouder en betaal nu 7,- vanaf 1 januari 7,57

één jaar geleden

€10,25 in 2024

één jaar geleden

2023: €10,25 2024: €12 😑

één jaar geleden

Ik betaalde €6. Nu wordt het €6,30. En per maand wel nog €75 bemiddelingskosten voor het gastouderbureau. Incl alles behalve luiers.

één jaar geleden

Reactie op xxTessa

Opvang in Belgie en Nederland is echt niet te vergelijken met elkaar
Wat is het grote verschil? Ik las in een andere reactie ook al dat de kwaliteit in NL veel beter is. Waar zit hem dat in?