184 Reacties
10 maanden geleden
Reactie op banaan90
In 2024 , 12.94 per uur. En we betalen bijna alles zelf omdat ons gezamenli ...
Hier het zelfde. En ik begreep nooit een snars waarom mensen minder gingen werken. Maar nu vriendinnen de rekensom laten zien wat je dan in je handen geschoven krijgt van de overheid begin ik het steeds beter te snappen. Minder werken is voor ons niet een optie helaas (op project basis) maar soms vraag ik mezelf wel steeds meer af waarom werken in dit land echt voor geen meter wordt beloond🫠
Opvang toeslagen, huurtoeslagen, zorgtoeslagen etc etc.
Als je te veel werkt kan je alles zelf betalen 😅
10 maanden geleden
Reactie op AH1973
Hier het zelfde. En ik begreep nooit een snars waarom mensen minder gingen ...
Wij werken 32 en 40 uur.
Maar als ik minder ga werken dan lever ik ruim 400 euro in. Als mijn partner minder werkt dan levert hij bijna 600 euro in.
De opvang kost ons 350 euro netto
10 maanden geleden
2023: 9.65€
2024: 10.15€
Gaan netto maandelijks bijna 1200€ betalen 😱😱 (2 dagen, 2 kindjes)
10 maanden geleden
Reactie op Oscarlien
Wow ik verschiet hier wel van. Ik ben van België en ons zoontje gaat vanaf ...
België en Nederlands is qua opvang heel anders, niet te vergelijken. Zo zijn er bijv. Andere “eisen” aan pedagogische medewerkers (denk aan cursussen, opleiding niveau enz.) leidster kind ratio is heel anders en zo zijn er nog veel meer dingen.
(Hiermee wil ik niet zeggen dat het 1 beter is als het andere)
10 maanden geleden
Reactie op Oscarlien
Wow ik verschiet hier wel van. Ik ben van België en ons zoontje gaat vanaf ...
Je krijgt, afhankelijk van je inkomen, tussen de 33,3% en 96% terug voor je eerste kind en tussen 67,1% en 96% voor een volgend kind (in aflopende volgorde van uren afname)
10 maanden geleden
Reactie op Hannelore13
Je krijgt, afhankelijk van je inkomen, tussen de 33,3% en 96% terug voor je ...
En dit dan berekend over een max uurtarief per soort opvang. Zit je opvang daarboven, betaal je dat gedeelte sowieso zelf
10 maanden geleden
Reactie op 010203
Gastouder, van €6,75 naar €7,25. Inclusief alles! Vraag me soms echt af hoe ...
Een gastouder heeft een hele grote kostenpost niet die een opvang wel heeft: huur van een pand. Een gastouder vangt op in eigen pand, wat natuurlijk ook geld kost, maar dat geld betaal je sowieso voor je huis. Ik denk dat daarom een gastouder echt flink goedkoper kan zijn.
10 maanden geleden
Reactie op M_1986
Wij werken 32 en 40 uur.
Maar als ik minder ga werken dan lever ik ruim 400 ...
Ik lever ook meer salaris in dan een extra dagje opvang zou kosten, zelfs met toeslag. Maar ja, het gaat mij niet alleen om het geld, ik wil ook graag gewoon tijd met mijn kind doorbrengen.
Maar mijn oma roept de hele tijd "heel goed dat je dat doet, je krijgt toch geen kind om 'm de hele week naar de opvang te brengen" en daar kan ik wel boos om worden. Laat iedereen dat toch lekker zelf uitmaken.
10 maanden geleden
Reactie op MamaVanBijnaDrieMoppies
Een gastouder heeft een hele grote kostenpost niet die een opvang wel heeft ...
Dat snap ik, maar ik doel meer op het feit dat ze allemaal dingen extra doet die ze niet hoeft te doen. Zo ken ik verder alleen gastouders waarbij je zelf luiers, voeding etc mee moet nemen. Dat hoeft hier niet.
10 maanden geleden
Reactie op Lippie91
Een kdv moet toch ook de huur van het pand betalen?
Ja, dat zeg ik ook 🙂
10 maanden geleden
Reactie op Sidenida
Mits beide kinderen opvang afnemen (dus niet als een van de kinderen naar s ...
Daarom staat er ook in aflopende volgorde van uren afname.
Tzt als de oudste naar de bso gaat en de jongste nog kdv, krijgen we voor de jongste procentueel minder terug dan voor de oudste, omdat de oudste dan degene is met de minste uren afname.
10 maanden geleden
Reactie op Lippie91
Sorry, las het verkeerd!
Geen probleem!
10 maanden geleden
Hier 9,89 , we gaan in 2024 voor 2 dagen kinderopvang voor 2 kinderen €403,- netto betalen