71 Reacties

10 maanden geleden

Oei sudocreme echt niet gebruiken, dat is echt nare creme! Proberen zoveel mogelijk de billen te luchten, alleen schoonmaken met washandjes met lauw water deppen en daarna droogdeppen met een hydrofiel

10 maanden geleden

Oei sudocreme echt niet gebruiken, dat is echt nare creme! Proberen zoveel ...
Zou je geen creme doen? Of een andere? Het probleem met luchten is dat hij zóvaak weer enorm poept 😧

10 maanden geleden

Bepanthen is erg verzachtend, zou je om en om kunnen gebruiken met de sudocrem. Ik heb met beide goede ervaringen

10 maanden geleden

Proshield! Best prijzig, maar werkt super bij incontinentieletstel. We gebruiken dit ook bij decubituswonden in het ziekenhuis en ik gebruik het thuis ook bij erg kapotte billetjes. Je kunt het bij de apotheek kopen. Volgens mij is een tube 26 euro, maar je doet er wel lang mee en het is het geld wel waard!

10 maanden geleden

Reactie op visjesmoetenzwemmen

Zou je geen creme doen? Of een andere? Het probleem met luchten is dat hij ...
Op de blaren zou ik geen creme doen, op derest gebruik ik shea butter en heel soms bepanthen Ook even geen zure dingen geven zoals mandarijn etc Beterschap!

10 maanden geleden

Wat vervelend zeg. Veel beterschap Heb je ondertussen contact gehad met een arts? Heb je een annuleringsverzekering. Kijk in de voorwaarden welke mogelijkheden er zijn. Zijn polissen waarbij de arts een negatief reisadvies geeft voldoende is. Eind van de week is nog ver. Soms gaat het ineens heel snel beter met een kleine. Sterkte en succes

10 maanden geleden

Zou je geen creme doen? Of een andere? Het probleem met luchten is dat hij ...
Luchten is wel heel goed. In plaats van sudo een andere zinkzalf, je hebt allerlei merken 100% zink. Dit is wel heel goed voor zulke wonden. En die moet je ook deppend heel dun aanbrengen. Belangrijkste behandeling is eigenlijk drogen, en dat lukt in luiers vaak niet omdat het daar toch wat gaat broeien door warmte. Wat naar dat je kindje er zon last van heeft! Proshield is ook een mooie tip, maar dit is meer beschermend voordat er letsel is, dus dit kun je smeren waar de huid nog heel of rood geïrriteerd is om hem te beschermen. De sudo kun je dan langs de wondranden zachtjes inkloppen. Ps. Je weet zeker dat er geen schimmeltje in zit? Je zou er mee langs de huisarts kunnen om dit even zeker te weten.

10 maanden geleden

Oei sudocreme echt niet gebruiken, dat is echt nare creme! Proberen zoveel ...
Wat is er mis met Sudocreme? Hier helpt het altijd wel goed tegen luieruitslag ..

10 maanden geleden

Bepanthen baby en een pluk heilwol in de luier op de plekjes werkt echt heel goed! Heilwol is oprecht zó fantastisch. Wij hebben het altijd in huis. Vaker verschonen (doe je waarschijnlijk al) en ne elke verschoning goed smeren met Bepanthen baby. Enige wat bij ons helpt wanneer het zo open ligt (zelfs met bloed en al)

10 maanden geleden

Sudocreme is geen goede crème (zie sproetonline.nl) ik gebruik dr leenarts billenzalf, maar zou in jouw geval ook even naar de huisarts gaan mocht je dat nog niet hebben gedaan..

10 maanden geleden

Gebruik zinkzalf. Wij hebben een jaar met kapotte billen gelopen en werkelijk alles geprobeerd. Zinkolie van dr swaab. Het was echt helemaal open en kapot. En idd laten luchten wanneer mogelijk. Wellicht even huisarts dat je zalfje tegen schimmel krijgt of zelf kopen. Maar dit combineren met zibkolie !

10 maanden geleden

Reactie op 9gag

Wat is er mis met Sudocreme? Hier helpt het altijd wel goed tegen luieruits ...
Alles! Er is net een goeie link gedeeld zie ik Iedereen koopt het omdat het het meest bekende merk is, maar bekijk de ingredienten maar eens

10 maanden geleden

We gaan naar de huisarts straks.. en waren er zondag zelfs (hap) ivm zooo veel diarree (12x op een dag). Die zei dat buikgriep wel 2 weken kan duren… nooit eerder van gehoord. Dus beleid was afwachten. Toen had hij niet opnieuw koorts en was de uitslag nog “te doen” maar nu echt niet meer. Wat we deden is echt gelijk na elke 💩 of afspoelen in bad (minst pijnlijke maar waarschijnlijk heeft dat wel de huid teveel belast) of schoon deppen met toiletpapier of keukenpapier met lauw water (babywhipes naïf prikten te veel!) en dan smeren met zinkzalf (sudo of bübchen) en een laag talkpoeder erover… Pfff wat een drama als je zn huidje ziet 😣

10 maanden geleden

Reactie op Lisalisa1

Bepanthen baby en een pluk heilwol in de luier op de plekjes werkt echt hee ...
Ja ik zweer ook bij heilwolle. Het creëert een laagje lucht tussen de zure inhoud van de luier en de billen. En heeft van zichzelf lanoline, wat ook de huid beschermt. En naar de huisarts gaan om een schimmel uit te sluiten is een goeie tip!

10 maanden geleden

We gaan naar de huisarts straks.. en waren er zondag zelfs (hap) ivm zooo v ...
Heb je al ors gebruikt? Wellicht wel slim bij zoveel diarree. Het wil ook wel eens helpen om de diarree te remmen maar werkt niet altijd. Wellicht vragen om een zalf die een laagje legt op de huid zodat de zuurheid van de poep niet op de huid komt

10 maanden geleden

Er is echt niets mis met sudocreme tegen luieruitslag hoor, wat een angstzaaierij hier! Bij ons werkt het super goed. Maar wij hebben het nog nooit zo erg gehad, dus daarover geen advies. Misschien even naar de huisarts?

10 maanden geleden

Bepanthen Baby werkt hier thuis fantastisch! Binnen no-time zijn plekjes weer verholpen.

10 maanden geleden

Reactie op E1989

Er is echt niets mis met sudocreme tegen luieruitslag hoor, wat een angstza ...
Op zich wel eens hiermee! Er zijn zeker betere crèmes (liever gebruik je bijvoorbeeld zinkzalf met hoge concentratie zinkoxide, zoals dr.leenarts of dr zwaab) maar laten we vooral niet doen alsof sudocrem giftig is.......

10 maanden geleden

Reactie op Lisalisa1

Bepanthen baby en een pluk heilwol in de luier op de plekjes werkt echt hee ...
Hoe gebruik je heilwol? Wordt dat dan niet helemaal onder gepoept?

10 maanden geleden

Bij ons is sudo crème de beste crème die werkt. Ook in het ziekenhuis smeerde ze sudo crème. Wij maken de plekjes eerst met lauw water schoon en daarna sudo crème erop. Binnen paar uur is het gewoon weg en maken we het nog een keer schoon.