20 Reacties

3 weken geleden

Wij zijn naar Turkije geweest toen ons zoontje 6 maanden was. Wij hadden een blik flesvoeding in de koffer en in de tas voor het vliegtuig. Plus gevulde poedertoren. Je mag ook kokend water meenemen in een thermosfles en een los flesje koud water. Borstvoeding zou ik inderdaad in een koeltas meenemen en eventueel een draadloze flessenwarmer. Maak het jezelf eventueel makkelijk en kies voor flesvoeding zou ik zeggen 😁. Onze zoon viel zelf al in slaap met opstijgen op beide vluchten. De ene x mocht hij wel in de draagzak (tip!) blijven zitten op de andere vlucht moest hij eruit. Verder heb je van die spinners die je op het raam kan plakken voor vermaak. Neem vooral ook 2 reserve setjes mee. Veel plezier alvast! 🥰

3 weken geleden

Reactie op Anonimini

Wij zijn naar Turkije geweest toen ons zoontje 6 maanden was. Wij hadden ...
Oh top dat je dat allemaal kan meenemen!! En maakte je hem toen wel wakker om tijdens het opstijgen een flesje te geven of ging dat goed met zn oortjes? En hoe heb je dat in turkije gedaan met flesjes? Kunnen de flessen water van daar gewoon gebruikt worden? Dank je wel🫶🏼

3 weken geleden

Reactie op Lindsay105

Oh top dat je dat allemaal kan meenemen!! En maakte je hem toen wel wakker ...
Hier niet wakker gemaakt tijdens het opstijgen. Was tijdens taxien al in slaap gevallen en heeft er niks van gemerkt. Water op het resort zat vol chloor. Ik heb de flesjes en kolf gewassen onder de kraan maar naspoelen met water uit de fles. Ook een gouden tip is klein flesje afwasmiddel meenemen. Mijn man vond het overdreven maar stond elke dag fles, kolf, bakjes, lepels af te wassen

3 weken geleden

Je kan voor een baby echt alles qua voeding en water meenemen. Ik zou ook zeker water meenemen tijdens de vlucht. Hier moest nog alle keren de baby naar voren kijken bij stijgen en landen. Wij gaven een speentje. In Turkije kun je geen water uit de kraan drinken Voor jezelf wel je mond spoelen na tandenpoetsen. Voor de baby zou ik alles met flessen water doen. Afwassen en omspoelen deden we wel met kraanwater. Maar ze was hier al 9 maanden

3 weken geleden

Reactie op Lindsay105

Oh top dat je dat allemaal kan meenemen!! En maakte je hem toen wel wakker ...
Ja zeker fles water kopen daar en niet uit de kraan.

3 weken geleden

Ik weet niet met welke maatschappij je vliegt, maar meestal kunnen ze eventueel ook een flesje voor je opwarmen. Dit doen ze wel au bain marie, dus kan wat langer duren. Toen wij met onze dochter van toen 6 maanden vlogen, gingen we met transavia en hebben ze dit voor het opstijgen zelfs nog voor me gedaan (ik had afgekolfde borstvoeding mee). Ze viel met taxien al inslaap, dus uiteindelijk was het bij ons ook niet nodig. Terug hadden we geen flesje meer bij ons en viel ze weer inslaap met taxien. Uiteindelijk nog wel tijdens het vliegen aangelegd en dat was ook helemaal geen probleem. Succes met de vlucht! Maar vaak zijn de stewardessen heel meehelpend, dus komt vast helemaal goed!

3 weken geleden

Reactie op LunaSimba

Ja zeker fles water kopen daar en niet uit de kraan.
Jaa uit de kraan doe ik sowieso niet, maar vroeg me af of elk water voor een flesje gebruikt kan worden

3 weken geleden

Reactie op Teddy2020

Ik weet niet met welke maatschappij je vliegt, maar meestal kunnen ze event ...
Oh wat fijn!! Wij hebben sowieso een flessenverwarmer mee dus moet allemaal vast goed komen. Vaak maak je jezelf veel te druk haha

2 weken geleden

Iemand een idee of een speen of het zuigen aan de speen van de fles ook helpt bij het opstijgen?

2 weken geleden

Reactie op Lindsay105

Iemand een idee of een speen of het zuigen aan de speen van de fles ook hel ...
Bij ons hielp het speentje goed! Wij zijn geweest toen ons zoontje ruim 4 maanden oud was. Ik vond het een leuke ervaring, maar ons zoontje slaapt ontzettend moeilijk buiten zijn bedje dus dat was lastig. We denken dat hij weinig tot geen last heeft gehad van zijn oortjes, maar hebben wel een flesje gegeven tijdens het opstijgen en landen. De stewardessen hielpen ons ontzettend goed, echt heel fijn! Fijne vakantie:)

2 weken geleden

Reactie op Lindsay105

Hi! Ik wil je nog even zeggen pas goed op met wat je eet daar. Paar dagen geleden is er een gezin (4) uit Duitsland op vakantie geweest in Turkije. Ze hebben voedselvergiftiging opgelopen en zijn overleden. https://nos.nl/artikel/2590877-ook-vader-van-duitse-toeristen-in-turkije-overleden-na-vrouw-en-kinderen

2 weken geleden

Reactie op Lindsay105

Ja hoor. Het enige voordeel van de fles is dat ze daar vaak harder en betrouwbaarder aan zuigen. Maar in principe werkt een speen net zo. Ik zou overigens ook niet wakker maken. Wel speentje klaar hebben liggen voor het geval het kind wakker wordt van de druk.

2 weken geleden

Reactie op indy123

Bij ons hielp het speentje goed! Wij zijn geweest toen ons zoontje ruim 4 ...
Aah wat fijn dat dat goed hielp!! Dank je wel

2 weken geleden

Reactie op LunaSimba

Hi! Ik wil je nog even zeggen pas goed op met wat je eet daar. Paar dagen g ...
Jeetje wat heftig. Bedankt voor je berichtje

2 weken geleden

Reactie op L1310

Ja hoor. Het enige voordeel van de fles is dat ze daar vaak harder en betro ...
Jaa daarom vind ik het zo lastig. Mn zoontje is echt een goede slaper en slaapt normaal van 21:00 tot 9:30 en denk dus ook dat hij het begin van de vlucht sowieso al aan het slapen is en twijfel zo of ik hem dan wakker zou maken voor de fles of niet

2 weken geleden

Reactie op Lindsay105

Jaa daarom vind ik het zo lastig. Mn zoontje is echt een goede slaper en sl ...
Ik zou het niet doen. Maar wij zorgen altijd wel dat we zelf alles voor de fles bij ons hebben. Dus fles, poeder, en thermosflessen met water. Dan zijn we niet afhankelijk van de flight attendants en kunnen we zelf een fles maken wanneer we maar willen.

2 weken geleden

Reactie op Lindsay105

Ja wij hebben alleen een speen gebruikt tijdens daling en stijgen en kinderen hebben dan nergens last van.

2 weken geleden

Reactie op LunaSimba

Hi! Ik wil je nog even zeggen pas goed op met wat je eet daar. Paar dagen g ...
Er staat in het bericht ook: Op de hotelverdieping waar het gezin verbleef waren onlangs chemicaliën gebruikt tegen ongedierte. Ze weten de oorzaak nog niet

2 weken geleden

Hier inmiddels redelijk vaak gevlogen met ons kindje. Niet naar Turkije maar wel andere bestemmingen. Je mag ik t vliegtuig voor een baby vaak behoorlijk veel meenemen. Je mag bijvoorbeeld vrijwel onbeperkt babyvoeding (ook vloeistoffen) meenemen. Ook extra water voor jezelf zou ik zeker meenemen (het ergste wat er kan gebeuren is dat ze t weggooien bij de controle). Bij ons deden ze nooit moeilijk! Ik gaf borstvoeding dus had een paar flesjes gekolfde melk mee in zo'n koeltasje met koelelement. Dat gaat door een aparte scan op de luchthaven en mag dan gewoon mee. Voor het opstijgen en dalen liet ik de melk opwarmen door de stewardessen, dat werkte prima. Ook heb ik gewoon de borst gegeven in het vliegtuig. Dat kan prima als je je daar prettig bij voelt. Waar je wel op moet letten: - neem voldoende luiers en reserve kleding mee voor je baby. Een extra shirt voor jezelf is ook fijn, voor t geval je kindje spuugt of de luier doorlekt. - een grote hydrofiel is fijn voor te voeden. Ik zou ook minimaal 2 gewone hydrofiele doeken in je handbagage stoppen. Bij sommige luchtvaartmaatschappijen kun je een babybedje krijgen als je aan de voorste stoelen zit. Het is de moeite waard om daar even voor te bellen! In Turkije zelf zou ik extra voorzichtig zijn met de hygiëne voor je baby. De flesjes goed wassen met mineraalwater en geen water laten inslikken in bad bijvoorbeeld. Ook zou ik voor de zekerheid baby paracetamol en baby neusdruppels meenemen. Als je kindje ergens last van heeft op vakantie hoef je dan niet daarnaar op zoek. Verder vooral ervan genieten! Het gaat vast heel fijn zijn ❤️

2 weken geleden

Reactie op Lindsay105

Jaa daarom vind ik het zo lastig. Mn zoontje is echt een goede slaper en sl ...
Ik zou hem persoonlijk echt miet wakker maken. Ik heb dat toen bij me eerste gedaan , ze heeft toen 3 uur lang gehuild en was chagerijnig omdat ik haar wakker gemaakt had . Het was een hell vlucht voor mij en iedereen die het moest aan horen en mij scheef aankeek🤣🤣🤣 Bij de tweede lekker laten slapen! En toen k heerlijk slapen… was een heerljke vlucht. Ik heb me lesje geleerd.