16 Reacties
4 jaar geleden
Wat leuk! Wij gaan ook als onze baby 3,5 maand is naar Frankrijk (Dordogne) onze planning is om in 2 dagen te rijden. Zo hebben we ‘maar’ 6 uur te rijden en kunnen we onderweg vaak genoeg stoppen om haar even lekker neer te leggen en te voeden. De reis hoort dus ook echt bij de vakantie ipv zo snel mogelijk naar de locatie 😄 en als het niet gaat, stoppen we vaker en komen we desnoods een dag later dan gepland aan op de camping 🤷🏻♀️
4 jaar geleden
Ik vond 1,5 uur rijden met een baby al heftig. Ik zou er persoonlijk niet aan beginnen 🙈 maar er zijn zat ouders die het gewoon doen.
4 jaar geleden
Thanks voor de reacties! We gaan inderdaad ook nog niks boeken, wachten sowieso af.
Mag ik vragen wat jullie er precies heftig aan vonden? Is dat een onrustige of huilerige baby in de auto, het vele stoppen ivm verschonen of voeden, het slechte slapen van de baby, de algehele stress van het zo’n eind op pad gaan met baby, etc? Ik begrijp dat iedere baby anders is, maar ben wel benieuwd wat dan echt de pijnpunten zijn geweest zodat we daar rekening mee kunnen houden als we tegen die tijd besluiten te gaan.
4 jaar geleden
Reactie op R234
Thanks voor de reacties! We gaan inderdaad ook nog niks boeken, wachten sow ...
Wat mij betreft het huilen en de onrust in de auto. Ze sliep bijna niet, dus dan ben je uren bezig om haar af te leiden en te laten stoppen met huilen. (Ik zit naast haar op de achterbank). Wij hadden ook korte stukken, maar dan nog duren een paar uur laaaaang. En tussendoor inderdaad nog vaak stoppen om te verschonen. Paar keer flinke poepluier gehad op momenten dat we niet konden stoppen en dan maar hopen dat ze niet doorlekt 😱
Wij gingen naar Midden-Frankrijk (met overnachtingsstops tussendoor), maar dat had ik achteraf niet nog een keer gedaan 😅 eenmaal in het huisje was het leuk hoor, maar die reis… pfff…
4 jaar geleden
Wij hopen ook met de kleine tegen die tijd een vakantie te kunnen maken (is dan ook ongeveer 4 maandjes). We hebben dus nog geen ervaring, maar bij ons raden de meeste vrienden/familie het juist aan om dan een autoreis te maken😂 Zij vonden het reizen met een baby echt het makkelijkste (auto e vliegtuig beiden!), en dan inderdaad regelmatig stoppen. De autoreis ook echt als vakantie meetellen ipv een middel om bij je vakantie adres aan te komen.
Wij gaan ook niks boeken tot de kleine er is, om te kijken hoe alles als nieuw gezinnetje gaat. Maar de hoop is er door onze families en vrienden dus wel dat het heel goed te doen is🤗 (we hopen zelf op oostenrijk, duitsland of frankrijk oid)
4 jaar geleden
Mijn vader woont in België, voor ons zo’n 3 uur rijden, en daar zijn er geweest toen onze dochter zo’n 3 maanden was. Dit ging prima maar helemaal naar zuid Frankrijk in één keer was voor ons echt niet leuk geweest op dat moment, onze dochter slaapt niet echt denderend in de auto namelijk… ik zou dus overwegen om de reis op te splitsen en een overnachting ergens halverwege te doen?
4 jaar geleden
Wij zijn vorig jaar met onze dochter toen ze 3,5 maand was naar noordoost Frankrijk gereden. Niet zo ver als jij dus, het was 4.5 uur rijden.
Ik vond het goed te doen! Maar denk wel dat het van je kindje afhangt. Onze dochter sliep best goed in de auto namelijk. Ik gaf toen ook nog bv dus wanneer ze honger had was het een kwestie van volgende afrit eraf en aanleggen op de achterbank.
Wat betreft de vakantie zelf zou ik je de volgende tips geven:
- heb lage verwachtingen over wat/hoeveel je kunt doen 😅
- boek een fijne accommodatie, hier ga je veel tijd doorbrengen
- zorg dat je qua locatie iets boekt waarbij je veel opties hebt voor dagtrips op korte afstand en een supermarkt in de buurt
- bedenk van tevoren wat je wilt gaan doen, maak bijv ‘s avonds een planning voor de dag zodat je de tijd zo efficiënt mogelijk kunt gebruiken ivm slaapjes
- afhankelijk van je kindje en de afstand naar de activiteit ga je juist op dutjestijd of direct na een dutje rijden
- boek een accommodatie met extra slaapkamer voor je kindje (als je je daar goed bij voelt natuurlijk)
4 jaar geleden
Wij hebben toevallig gister geboekt naar zuid Frankrijk. Onze dochter zal dan 3 maanden zijn. En ons zoontje 2 jaar.
We hebben een stacaravan geboekt. Zowel op de heenweg als op de terugweg zullen we een overnachting doen, zodat we niet in 1 keer hoeven te rijden.
Vooral niet verwachten dat je kleintje de hele rit blijft slapen (onze eerste sliep niet/nauwelijks in de auto).
Lekker vaak stoppen. En de rit al als vakantie zien.
Ik zou als ik jou was ook niet in een appartement gaan zitten, want dan moet je elke keer trap op en af hoeft.
4 jaar geleden
Wij zijn gisteren teruggekomen uit Oostenrijk (wintersport) met onze baby van 4,5 maand. Vond het van te voren wel spannend maar het is heel goed gedaan! We hebben een reiswieg zodat we niet per se iedere 2 uur hoefden te stoppen, en zijn 's nachts gaan rijden.
De nacht heeft hij lekker door geslapen dus konden wij ook een heel eind opschieten met rijden en overdag stopten we wanneer hij wakker was om hem te voeden en te spelen etc. De rit duurde ietsje langer omdat we langere pauzes hielden dan normaal, maar het ging heel relaxed zo.
4 jaar geleden
Dank voor alle nuttige tips! Die ga ik even noteren voor over een paar maanden 🤓
We waren inderdaad ook al van plan om het niet in 1x te rijden, maar met overnachting. Dat vinden we zelf (zonder baby) ook al prettiger ☺️
Mochten mensen nog goede accomodaties weten in de buurt van de Mont Ventoux dan laat het vooral weten!
4 jaar geleden
Wij hebben al geboekt en onze baby zal dan ook zo oud zijn. We gaan de jane matrix II huren. Zoek maar eens op. Dan kun je (mits je een rustige baby hebt) gewoon in 1x doorrijden.
Verder dacht ik aan muggennetje voor over de kinderwagen en het bedje.
4 jaar geleden
Ik woon zelf in Frankrijk en wij gingen in december al kerst vieren in Nederland toen de kleine 9 weken was. Mijn tip is vooral zelf relaxed zijn en de kleine de 'lead' laten nemen. We zijn inmiddels 2x in Nederland geweest en we gaan steeds rijden na de nachtvoeding (ze komt nog steeds rond 4u, is nu 4 maanden), dan gelijk de auto in en dan slaapt ze heerlijk nog een paar uurtjes tot Luxemburg. Om gehannes te voorkomen zou ik alvast wat stops uitkiezen waarvan je weet dat er goeie voorzieningen zijn qua verschonen. In België is het tankstation 'Waarloos' heel fijn (net voor Antwerpen) en in Luxemburg Aire de Berchem. Sowieso overal waar het wat groter is en ze een McDonald's of Burger King hebben zit vaak wel een goeie verschoonplek. Deze stops zijn overigens wel van Frankrijk richting Nederland 😉
Gewoon de kleine laten leiden, en als je het zelf fijner vindt kun je ook bij hem/haar achterin gaan zitten. Heb ik de eerste keer ook gedaan, kun je er toch wat sneller bij.
Al met al is mijn ervaring met (auto) reizen prima, veel plezier 😘