10 Reacties

3 jaar geleden

Even consultatiebureau vragen?

3 jaar geleden

Ik herken dit ook. Lijkt net alsof mijn zoon dan in de achtbaan zit 馃ぃ spreid ie z'n armen en heel z'n hoofdje wordt rood. Ik weet ook niet zo goed waar t vandaan komt maar ik kalmeer hem altijd gelijk voordat hij gaat huilen. Dan is 't weer goed..

3 jaar geleden

In de baarmoeder liggen ze in een soort 'hangmatje' (de baarmoeder) en kunnen de ledematen niet verder dan dat 'hangmatje'. Nu kunnen de ledematen ineens verder dan verwacht (want: geen 'hangmatje' meer) en dan kunnen ze schrikken. Dat schrikken wekt weer het moro reflex op. Over het moro reflex kun je veel vinden: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Moro-reflex Kan tot 4 maanden duren.

3 jaar geleden

Google eens op moro-reflex, als dat is wat je bedoelt, dan is het helemaal normaal en gebruikelijk bij baby's jonger dan 4 maanden

3 jaar geleden

Inderdaad zeer waarschijnlijk de moro-reflex! Onze zoon had een heftige piek van die reflex rond 8-9 weken waardoor wij 鈥榮 nachts zelfs een keer naar de huisartsenwachtpost zijn gereden. Ik maak mij niet snel zorgen, maar toen leek het oprecht alsof hij 茅茅n of andere aanval had. Hij reageerde ook volledig in paniek en leek wel ademtekort te hebben. Was echt een nare ervaring. De dokter van wacht kon niks anders vaststellen bij hem. Hij kreeg het daar toevallig ook (thuis was het drie keer gebeurd), waarna ze me meteen kon geruststellen. Het zag er effectief vrij extreem uit. Hij schrok ook telkens zelf enorm van zijn eigen reactie waardoor hij compleet overstuur was. Daarna nam het vrij snel af. Was echt heel zielig. 馃槄

3 jaar geleden

Inderdaad zeer waarschijnlijk de moro-reflex! Onze zoon had een heftige pie ...
Aah wat zielig, zeg! Die kleintjes moeten zoveel doorstaan en als ouder heb je geen idee wat zo'n baby nou eigenijk allemaal "doet". Gelukkig wist de dokter na het zien gelijk waar het om ging en was het geen aanval ofzo. Ik herinner me nog al die nachten dat ik haar armpjes stevig vasthield zodat ze in haar slaap niet zou schrikken van armpjes die ineens door de lucht vlogen. ...good times 馃槀 (ik word al moe als ik eraan terugdenk)

3 jaar geleden

Dankjewel allemaal! Nu ik t zo lees, lijkt t inderdaad t Moro-reflex. Hoop dat t snel over gaat 馃槣

3 jaar geleden

Reactie op NKZ

Aah wat zielig, zeg! Die kleintjes moeten zoveel doorstaan en als ouder heb ...
Ik kende de moro-reflex en had het al vaak gezien bij hem, maar die ene avond was dat 茅cht extreem. Dat zelfs de arts bevestigde dat het er heel heftig uitzag bij hem en ons snapte. Wat een belevenis. 馃槄

3 jaar geleden

Dit is bij ons ook altijd standaard tijdens het verschonen! Ik dacht eerst dat ze de hele tijd aan het overstrekken was maar ze deed niks met haar nek. Bleek het dus de moro-reflex te zijn馃槀

3 jaar geleden

Heeft mijn dochtertje van 10 maart ook heel erg last van gehad. Ook in haar slaap. Maar gelukkig nam dat snel af en nu heeft ze er geen last van, tenzij ze ergens Van schrikt馃槀