23 Reacties

9 maanden geleden

Niet wachten op de arts, maar je eigen moedergevoel volgen. Heel snel weer terug naar de neocate! Kinderartsen willen vaak snel overstappen naar pepti en uiteindelijk ook naar gewone voeding. Maar dat is echt niet altijd in het belang van je kindje. Ik heb zelf kma en m’n dochtertje ook, dus mocht je iets willen weten, advies etc willen stuur me gerust een berichtje!

9 maanden geleden

Reactie op maria94

Niet wachten op de arts, maar je eigen moedergevoel volgen. Heel snel weer ...
Dankjewel voor je berichtje. Ja mijn moedergevoel zegt ook gewoon dat ik hem ziek maak met die pepti. Ga morgen vroeg maar weer bellen

9 maanden geleden

Waarom wil ze hem per se op pepti? Heeft dit met de verzekering te maken die dwars ligt? Wij hebben een jaar lang neocate gegeven en zijn met 8 maanden langzaamaan koemelk gaan toevoegen aan het dieet. Raar ook dat er geen test is gedaan in het ziekenhuis waar verpleging bij was voordat je kind op pepti over moest. Morgen gelijk bellen en lekker terug op de neocate.

9 maanden geleden

Waarom wil ze hem per se op pepti? Heeft dit met de verzekering te maken di ...
Ze geeft aan dat ze niet geloofd wat osteopaad zegt. Test moet nog konen maar omdat volgens haar 95% van de kinderen met koemelk tegen pepti kan wilde ze graag dat we over zoude stappen. In onze familie (mijn kant) komt koemelk bij al zijn neefjes en nichtjes voor ( kunnen ook alleen neocate verdragen) en bij zijn zus zijn we veel te laat serius genomen met de klachten.

8 maanden geleden

Zojuist contact gehad met de kinderarts en volgens haar was er niks aan de hand. Toch besloten om te stoppen met de pepti voeding

8 maanden geleden

Onze jongens konden ook echt niet tegen Pepti en hebben dus heel lang op Neocate gezeten. Ik zou het wel weten!

8 maanden geleden

Onze jongens konden ook echt niet tegen Pepti en hebben dus heel lang op Ne ...
Heb jij een provocatietest moeten doen?

8 maanden geleden

Reactie op Romina1991

Heb jij een provocatietest moeten doen?
Nee wij hebben van februari ‘24 (ze waren toen 11 maanden) tot november ‘24 Neocate gegeven en daarvoor een paar weken Pepti. Ze waren al zo ver heen dat de kinderarts niet moeilijk deed en meteen de Neocate voorschreef zolang als nodig. We zijn er dus mee gestopt toen ze ruim 1,5 jaar waren en toen zijn we over gegaan op sojadrink.

8 maanden geleden

Reactie op Romina1991

Zojuist contact gehad met de kinderarts en volgens haar was er niks aan de ...
Ik snap je beslissing. Wat stom zeg van die kinderarts. Krijg je Neocate wel vergoed? Zo niet dan zou ik kijken of je via het CB aan een andere kinderarts gekoppeld kan worden voor een second opinion.

8 maanden geleden

Ik snap je beslissing. Wat stom zeg van die kinderarts. Krijg je Neocate we ...
Zojuist op de spoedpost met hem geweest en toen bleek onze kinderarts dienst te hebben. Ze snapte mijn bezorgdheid maar wilt echt die test doen. Ze gaat wel alvast een tijdelijke vergoeding uitschrijven…

8 maanden geleden

Reactie op Romina1991

Zojuist op de spoedpost met hem geweest en toen bleek onze kinderarts diens ...
Wat goed dat jullie actie blijven ondernemen! Voor die test moet je toch eerder helemaal koemelkvrij zijn, lijkt me. Fijn dat jullie het nu wel vergoed krijgen. Hopelijk is ze snel overtuigd 🤞

8 maanden geleden

Wat goed dat jullie actie blijven ondernemen! Voor die test moet je toch ee ...
Ja zij vond nadat ze hem gezien had en we al bijna 24 uur geen pepti meer geven hadden er vrij normaal uitzien. De sympthome wat wij zagen waren volgens haar niet persee relevant aan een kma. Wat is wel appart vindt als die ze plots krijgt nadat hij de pepti voeding heeft gekregen. Op dit moment lijkt het erop dat hij er steeds minder last van heeft en gaan we dus voorlopig verder met het geven van de neocate voeding.

8 maanden geleden

Reactie op Romina1991

Ja zij vond nadat ze hem gezien had en we al bijna 24 uur geen pepti meer g ...
Die opmerking hebben wij ook gehad van de jeugdarts van het cb en de kinderarts in het ziekenhuis. Zij zijn er uiteindelijk beiden op teruggekomen. De jeugdarts vertelt ons nog iedere keer als we daar zijn hoe vervelend ze dat vindt voor ons. Daarom nogmaals goed dat je je moedergevoel volgt. Ons kindje is er binnen een jaar helemaal overheen gegroeid en geniet nu iedere dag van een grote bak Griekse yoghurt. Hopelijk jullie kindje ook binnen een jaar. Succes en hopelijk nu extra genieten van die kleine 😘

7 maanden geleden

Die opmerking hebben wij ook gehad van de jeugdarts van het cb en de kinder ...
Helaas gisteren een negatieve uitslag gekregen van de provocatitest. Moeten van de kinderarts toch weer normale voeding gaan geven… ik weet het even niet meer wat ik ermee aan moet

7 maanden geleden

Reactie op Romina1991

Helaas gisteren een negatieve uitslag gekregen van de provocatitest. Moeten ...
Oh nee! Wat vervelend zeg. Je mag me wel even een pb sturen..

7 maanden geleden

Reactie op Romina1991

Helaas gisteren een negatieve uitslag gekregen van de provocatitest. Moeten ...
Hi! Wij hadden ook een negatieve uitslag van de test. En hebben neocate toch vergoed gekregen van de kinderarts. Wij merkten na weer melk te geven weer klachten zoals buikpijn en geen blije baby. Je mag m'n berichtje sturen als je nog vragen heb 😊

5 dagen geleden

Help.. recent hebben wij nogmaals een koemelk provocatie test gehad. Helaas weer een negatieve uitslag. Sinds 4 december zijn we rustig aan het overstappen van neocate naar hipp bio combiotik opvolg melk. Samen met de arts afgesproken dat we per week zouden ophogen. De eerste paar dagen merkte we wel wat verschil met zijn ontlasting/ slaap ritme. Sins afgelopen donderdag krijgt hij dus 3 flesen per dag met 4 scheppen neocate en 2 hipp. Sinds vrijdag wilt hij bijna niet meer slapen en vooral in de avond en nacht is het veel huilen/ krijsen.. Ik ben echt ten einde raad.. met de neocate voeding had hij echt nergens last van.

5 dagen geleden

Jeetje waarom met 6 weken al die overstap? Wij moesten net 6 maanden de overstap maken. Mijn zoontje kreeg ook zulke uitslag in zn gezicht en ook op andere plekken. Hij moest ook erg huilen en leek er niet goed op te reageren. Ik belde naar de kinderarts en ze vroegen mij om het een weekend de kans te geven om hem te laten wennen. Als het niet zou verbeteren mocht ik terugbellen. Gelukkig was het idd een kwestie van wennen en ging het na dat weekend beter.

5 dagen geleden

Reactie op Jool88

Jeetje waarom met 6 weken al die overstap? Wij moesten net 6 maanden de ove ...
Ondertussen is hij 10 maanden oud en omdat er nu dus 2 negatieve testen zijn vonden ze het dan nu toch echt wel bewezen dat hij het niet heeft

5 dagen geleden

Reactie op Romina1991

Ondertussen is hij 10 maanden oud en omdat er nu dus 2 negatieve testen zij ...
Is hij niet al bijna over op vaste voeding? Dan zou ik die laatste paar blikken die je nog nodig hebt, gewoon zelf kopen. Je merkt zelf dat hij het niet kan hebben. Waarom dan je kindje onnodig ‘ziek’ maken?