15 Reacties

één jaar geleden

Mijn kraamhulp zei toen dat je altijd kunt wisselen van voeding. Zij gaf mij zelfs aan dat ik het beste gewoon kruitvat eigen merk kon pakken i.v.m. de prijs. In Nederland is er toch een bepaalde waarde waaraan babyvoeding moet voldoen. (Zelf was ik toen gestart met Nutrilon omdat ik deze veel potten cadeau kreeg.) Wel dien je er rekening mee te houden dat je kindje opnieuw moet wennen aan de nieuwe voeding en dus even last kan krijgen van zijn/haar darmen. Het kan dan zijn dat ze meer krampjes heeft, diaree krijgt of meer spuugt/mondjes terug geeft. Ik heb zelf nog niet gewisseld, maar snap wel wat je bedoeld. De prijzen tussen deze twee producten scheelt nogal😅. Ondanks de samenstelling niet veel van elkaar verschilt.

één jaar geleden

Kijk even de aflevering van de keuringsdienst van waarde. De kunstvoeding in NL komt gewoon uit dezelfde fabriek, oftewel zit geen verschil in buiten dat sommige merken soms iets kleins toevoegen. Zou me dus niet zon zorgen maken.

één jaar geleden

Hoi, Aantal weken geleden dezelfde overstap gedaan van nutrilon naar Kruidvat eigen merk. Mijn dochter van 16 week had hier geen enkele problemen mee en het scheeld enorm kwa prijs 😵‍💫 Natuurlijk is elke baby verschillend maar wou toch mijn ervaring ermee delen!!

één jaar geleden

Hier 0 problemen mee gehad.

één jaar geleden

Niet helemaal je vraag, want ik heb geen nutrilon gebruikt, maar ik heb een tijd geleden even over moeten schakelen van AH voeding naar kruidvat. Dat ging zonder problemen. Volgens de kinderarts hoefde ik ook niet eerst te mengen maar dat heb ik de eerste dagen toch even gedaan. Hij heeft er iig geen last van gehad!

één jaar geleden

Dankjewel voor jullie reacties! Dan ga ik gewoon overstappen ☺️ hoop dat ze niet teveel last krijgt van krampjes en spugen aan het begin, maar goed even doorbijten in dat geval

één jaar geleden

Ons viel het destijds wel op dat ons zoontje opeens niet meer doorsliep na het wisselen van de nutrilon naar de kruidvat. Leek minder verzadigd en sneller weer honger te hebben. Verder geen problemen met krampen ofzo maar het doorslapen was voor ons wel voldoende om terug naar de nutrilon te gaan.

één jaar geleden

Toen onze dochter een maand was ongeveer, zijn wij ook overgestapt van nutrilon naar Kruidvat. We merkten in het begin dat ze na de fles minder verzadigd was en meer aan het spugen. Daarom hebben we jhbpm toegevoegd, toen ging het wel beter maar ze is alsnog wel veel aan het spugen geweest. Nu ze meer zit (7 maanden) is het spugen echt wel verminderd. Het scheelt onwijs veel in de portemonnee en vanaf een halfjaar met de Opvolgmelk krijg je ook korting dus dat is mooi meegenomen.

één jaar geleden

Niet helemaal je vraag, maar ik kan hero aanraden! Ook goedkoop 7-8€ voor een pot en bijna overal te koop, dat vind ik persoonlijk heel fijn!

één jaar geleden

Sinds 3 dagen zijn we overgestapt van nutrilon naar Kruidvat. Het valt ons op dat sindsdien ons zoontje zijn flesjes voor de helft leegdrinkt en hij poept ook heel moeizaam. De voedingswaardes zijn dan vrijwel identiek, ik denk dat het per baby uitmaakt hoe diegene erop reageert

één jaar geleden

Kijk eens de aflevering over flesvoeding van De keuringsdienst van waarde op NPO. Gaat een wereld voor je open 😅

één jaar geleden

Reactie op NaNa22

Kijk eens de aflevering over flesvoeding van De keuringsdienst van waarde o ...
Ik heb hem idd ook vanavond zitten kijken, het is toch te erg he? Pure marketing, zeker vanaf opvolgmelk 2 naar 3, 4 of 5 Wij gebruiken al sinds haar geboorte kruidvatvoeding, gaat top. In de aflevering vd keuringsdienst geven ze ook aan dat je gewoon over kunt stappen, de verschillen zijn minimaal

één jaar geleden

Hier overgestapt van nutrilon naar kruidvat en hij heeft nergens last van gehad. Alle voedingen zijn hetzelfde alleen je betaald voor de naam . Je kan gewoon in 1x overstappen zonder op te bouwen