10 Reacties

4 jaar geleden

Tegen ons zeiden ze vanaf dat ze 5 kg wegen ☺️

4 jaar geleden

Sinds mijn dochtertje 4 weken oud is voeden wij haar al volledig op verzoek (flesvoeding). Ik vond dat wakker maken, terwijl ze zo lekker sliep en dus overduidelijk slaap nodig had maar niets… en ook niet dat voeden op stipt vaste tijden (wij hebben ook niet elke dag honger op hetzelfde tijdstip…). Ze liet zelf al nooit langer dan ongeveer 4 uur tussen een voeding, dus bij mijn dochtertje werkte voeden op verzoek prima. Als jouw dochtertje ook goed zelf kan aangeven wanneer ze honger heeft, zou ik lekker voeden op verzoek hoor!! Er zijn ook babytje die zo jong zijn die echt uren achter elkaar slapen en dus niet wakker worden voor een volgende voeding en volgens mij is het in zo’n situatie niet handig om te voeden op verzoek. Maar vaak zie je dat ze zelf al na een aantal uur komen voor een voeding, omdat ze nog maar weinig voeding per x krijgen en ze dus al gauw weer honger hebben. De ene keer kan dat na 3 uur zijn, maar kan ook opeens na 5 uur zijn. Die kleintjes kunnen het echt zelf goed aangeven, dus ik zou gewoon lekker je dochtertje volgen. En anders probeer je het morgen gewoon vast uit en kijk je eventjes na hoelang ze zich meldt?

4 jaar geleden

Je kan uitrekenen hoeveel melk je kindje op een dag nodig heeft. Geef je bijvoorbeeld voor 20.00 genoeg dan kan je kiezen om te wachten tot ze zelf komt. De richtlijn is dat ze minimaal 150 ml per kg nodig hebben. En rond de 150 gram groeien per week.

4 jaar geleden

Ik heb gevoed op verzoek vanaf geboorte. Ze mogen alleen nog geen lange nacht maken, maximaal 6 uur tussen 2 voedingen op die leeftijd en ik geloof officieel tot 6 maanden maximaal 10 uur tussen 2 voedingen. Nou volg ik mijn meisje gewoon 100% en zij laat in de nacht 12 uur tussen 2 voedingen. Op 4 weken kwam ze snachts 1x - ging rond 21.00 met mij slapen en dan rond 2-3 uur werd ze wakker. Vanaf 2,5 maand sliep ze vanaf 21.00-6.00 en dit is in de 2,5 maand erna naar 19.30-7.00 gegaan, soms zelfs 8.30...

4 jaar geleden

Ik zou dan om 23 uur nog geven en zien wanneer ze daarna komt. Dan heb je zelf ook wat meer rust. Om 20 uur ga je zelf nog niet naar bed. Maar om 23 uur kan je samen de nacht in. Dan kan je meteen starten met een ritueel. Liedje zingen, etc

4 jaar geleden

Toen onze dochter er net was deden we in de nacht op verzoek voeden. En vanaf dat ze 2,5 week was deden we echt voeden op verzoek. Nu scheelde het ook dat ze een dametje van de klok is.

4 jaar geleden

Hier voeden we ook op verzoek. De eerste week werd ze niet zelf wakker binnen de drie uur en daarna heeft ze het altijd zelf aangegeven dus nu vertrouw ik er op dat ze zelf wakker wordt. In het begin kwam ze zelf tussen de 2/3 uur. Ze komt nu tussen de 3 a 4 uur zelf. Soms 4,5. Ik ga tot max 5 uur wachten. Anders zou ik haar wakker maken. Ze is prematuur en dysmatuur geboren en groeit goed. Dus in het begin wel belangrijk dat ze genoeg binnen kreeg. Nu is ze gecorrigeerd 4 weken. Ik zou zelf de wekker zetten op 4,5 uur vanaf het begin vd laatste voeding. Dan kun je kijken of ze zelf komt binnen die tijd en anders kun je haar altijd nog wakker maken. Dan krijg je een gevoel bij hoeveel tijd ze er zelf tussen laat zonder dat je een erge tijdsgrens overgaat oid. Of een paar keer overdag die wekker zetten op langer dan drie uur en kijken wanneer ze zelf wakker wordt? Ik heb er nul verstand van hoor maar dit is wat ik zou doen in jouw geval.

4 jaar geleden

Reactie op Lindsay92

Tegen ons zeiden ze vanaf dat ze 5 kg wegen ☺️
Hier ook.

3 jaar geleden

Reactie op Ang6

Ik zou dan om 23 uur nog geven en zien wanneer ze daarna komt. Dan heb je z ...
Ik wil dit ook gaan doen. Maar maak je je baby dan om 23.00 wakker en geef je haar dan de voeding?

3 jaar geleden

Reactie op JLKB

Ik wil dit ook gaan doen. Maar maak je je baby dan om 23.00 wakker en geef ...
Ik plopte gewoon de fles erin. Hij dronk dan al slapend. 😴