11 Reacties

4 jaar geleden

Vanaf 6 maanden, borstvoeding is het belangrijkste tot 1 jaar, daarna kan je langzaam overgaan op eten (bedoel dan ook kunstmatige voeding 鈽猴笍)

4 jaar geleden

Wij gaven vanaf 4 maanden lepeltje pindakaas + stukjes ei om allergie tegen te gaan( advies kinderarts ) Ook geprakt fruit en groente. En af en toe een korstje om op te sabbelen eten was t echt nog niet. Vanaf 6 maanden echt wat meer
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

4 jaar geleden

Bedoel je wanneer je overgaat van gepureerd naar steeds wat grotere stukjes? Hier vanaf 7,5 maand ongeveer dat ze gewoon zelf een cracker eet, stukjes brood zelf in haar mond stopt en stukken zacht fruit en zachte groente eet. Echt harde dingen maak ik nog wel klein. Warm eten prak ik gewoon. Als je bedoelt vanaf wanneer ik vast voedsel gaf, vanaf 4 maanden.

4 jaar geleden

Vanaf 7 maanden deden wij volledig Rapley, dus alles in stukken. Brood gaven we vanaf 8 maanden!

4 jaar geleden

Wij zijn met de 6 maanden met kleine stukjes brood met margarine begonnen. Een kwart boterham zonder korst en dan zo'n 2 a 3 keer per week. Nu met 7 maanden is dat ongeveer een boterham per dag 3 a 4 keer per week. Voedingscentrum adviseert vanaf 4 maanden zonder korst maar alleen als oefenhapjes goed gaan. Vanaf 7 maanden met korst.

4 jaar geleden

Zodra zelf gaat zitten en in een kinderstoel gaat gaan we groenten en fruit ook op de rapley manier aanbieden.

4 jaar geleden

Reactie op Lotski

Vanaf 7 maanden deden wij volledig Rapley, dus alles in stukken. Brood gave ...
Dit geeft me een beetje hoop. M鈥檔 zoontje kan nog niet zitten (z鈥檔 nek zat vast) en loopt iets achter. Hij heeft zelf geen problemen met gepureerd. Maar ik zag het liever anders 馃槀 hoe heb jij het opgebouwd?

4 jaar geleden

Zodra zelf gaat zitten en in een kinderstoel gaat gaan we groenten en fruit ...
Het mag al van zodra een baby met steun kan zitten en in een kinderstoel recht kan blijven zitten zonder opzij te zakken! Zelfstandig kunnen gaan zitten is geen vereiste. Zolang ze sterk genoeg zijn om rechtop te blijven zitten, is dat voldoende. :)

4 jaar geleden

Dit geeft me een beetje hoop. M鈥檔 zoontje kan nog niet zitten (z鈥檔 nek zat ...
We zijn eerst begonnen met het fruit in stukjes te geven (banaan is een hele goeie starter), en van zodra mijn lief er wat vertrouwen in had, zijn we ook begonnen met groenten en af en toe een stukje gevogelte of vis. Hij moest zijn angst wat aan de kant zetten (ik had er geen problemen mee). 馃槄

4 jaar geleden

Reactie op Lotski

Het mag al van zodra een baby met steun kan zitten en in een kinderstoel re ...
Nee hij zakt echt nog naar een kant en knikt enorm met z鈥檔 hoofd. :( Maar hard bezig met fysio dus misschien wel vanaf 7 maanden. Dankje voor je tip! Zal beginnen met z鈥檔 fruit. Lijkt me echt zoveel leuker allemaal 馃槏
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: Oude trauma's en wat je mist van je kindloze bestaan

Waarom maken baby's zo graag herrie? We duiken in hun speelgedrag en een groeiende eigen wil. Ook bespreken we hoe het is om op te voeden zonder goed voorbeeld. En mis je soms nog iets uit je leven van voor de geboorte van je kindje?

4 jaar geleden

Nee hij zakt echt nog naar een kant en knikt enorm met z鈥檔 hoofd. :( Maar ...
Ik vond het eerlijk gezegd heel leuk om te zien hoe instinctief hij omging met stukjes eten. Heel goed voelen, knijpen, ruiken, voorzichtig eens proeven,... Een gans leerproces en tegelijkertijd zo goed weten wat hij ermee moest doen. Hij vond het pakken interessanter dan papjes. Dat probeerden we eerst omdat mijn lief nog niet meteen wou starten met Rapley. En nu vreet dat kereltje soms meerdere borden eten naar binnen. Wat een evolutie. Zijn fijne motoriek is daardoor ook al een hele tijd zeer goed ontwikkeld. De opkuis is met momenten wel even tot 10 tellen (ik dan toch 馃槀), maar voor de de rest geeft het voor ons enkel voordelen. Het is ook leuk om al zo lang echt samen te eten en hem te laten klooien terwijl we zelf konden eten (en dus niet 1 iemand geven).