78 Reacties

3 jaar geleden

Geen idee. Kunstvoeding moet aan behoorlijk strenge eisen voldoen. Alle doorgaanse merken lijken dan ook zeer veel op elkaar kwa samenstelling. Wil je echt iets speciaals dan is dat duur idd. Misschien zou je eens kunnen kijken voor donormelk? Je hebt officiele moedermelk banken. Maar ook wat lossere facebook groepen waar je een oproepje kan plaatsen met jouw specifieke wensen. Mijn ervaring is dat de melk van welwillende moeders komt die een goede plek voor hun teveel aan melk zoeken.

3 jaar geleden

Bijzondere vraag. In mijn ogen is de zuivelindustrie zeker niet vriendelijker voor dieren dan de visindustrie. Helaas is vegan kunstvoeding erg duur 😪 je hebt novarice en bebe mandorle op rijstbasis. En humana SL op sojabasis, die is vanuit Duitsland redelijk betaalbaar te importeren, echter dacht ik dat die geen koemelk bevat maar wel DHA uit vis ipv uit algen.
Van Asten- banner web baby - prijzenspektakel

3 jaar geleden

Reactie op etos

Bijzondere vraag. In mijn ogen is de zuivelindustrie zeker niet vriendelijk ...
Excuus, humana SL soja bevat geen visolie maar dha uit algenolie. De vitamine D3 komt uit wolvet, verder is het volledig veganistisch Zie ook https://veganwiki.nl/archive/a/Babyvoeding https://mobil.humana-shop.de/spezialnahrung/humana-sl-expert-600g.html?___store=konsumentenshop_mobile

3 jaar geleden

Hoe weet je dat? Er staat namelijk wel DHA in de ingrediëntenlijst maar niet de herkomst ervan.

3 jaar geleden

Reactie op etos

Hoe weet je dat? Er staat namelijk wel DHA in de ingrediëntenlijst maar nie ...
Vis is een allergeen en moet verplicht op de ingrediënten lijst staan.

3 jaar geleden

Reactie op Sevyfay

Geen idee. Kunstvoeding moet aan behoorlijk strenge eisen voldoen. Alle doo ...
Donormelk is een super optie. Heb zelf heel veel gedoneerd. Maar dan moet je ook nog nog vegetarische moeder hebben. Die zijn er natuurlijk genoeg, maar dan moet je wel veel geluk hebben. Maar wellicht zeker het proberen waard!

3 jaar geleden

Reactie op Sevyfay

Geen idee. Kunstvoeding moet aan behoorlijk strenge eisen voldoen. Alle doo ...
Thanks, heb ik idd al naar gekeken 👍

3 jaar geleden

Reactie op etos

Excuus, humana SL soja bevat geen visolie maar dha uit algenolie. De vitami ...
Betaalbaarder in ieder geval, thanks!

3 jaar geleden

Docosahexaeenzuur olie is waarschijnlijk visolie of zie jij ergens staan dat het in dit geval uit algen komt? Ik kan het nl niet vinden, maar misschien zie ik het over het hoofd 🤷🏼‍♀️ Of heb je het ooit specifiek nagevraagd?
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: Oude trauma's en wat je mist van je kindloze bestaan

Waarom maken baby's zo graag herrie? We duiken in hun speelgedrag en een groeiende eigen wil. Ook bespreken we hoe het is om op te voeden zonder goed voorbeeld. En mis je soms nog iets uit je leven van voor de geboorte van je kindje?

3 jaar geleden

Reactie op Ama Ryllis

Docosahexaeenzuur olie is waarschijnlijk visolie of zie jij ergens staan da ...
Aha, zie nu je opmerking over allergeeninformatie 👍

3 jaar geleden

https://www.dm.de/baby-und-kind/babynahrung-getraenke/babymilch Als je in de buurt van Duitsland woont, zou je de melk van hun huismerk Babylove kunnen gebruiken. Daarin zit DHA en EPA uit algenolie. Kost nog geen 5 euro per pak. En als je er toch bent kan je gelijk goedkoop andere drogisterijproducten inslaan ;)

3 jaar geleden

Zo dat is een significant verschil!!

3 jaar geleden

Jeetje, niet normaal dat verschil! Ik zie dat het pak iets kleiner is als normaal bij ons, maar dan nog echt een enorm verschil.

3 jaar geleden

Echt?! Wat slecht eigenlijk dat er overal visolie in zit 😢 Word ik ook niet blij van.

3 jaar geleden

Pure Goat Company bevat ook alleen dha uit algenolie

3 jaar geleden

Hmn, maar er staat wel "100% weidemelk" dan is het niet meer vegetarisch of vegan, toch?

3 jaar geleden

Reactie op Ama Ryllis

Zo dat is een significant verschil!!
Ja schandalig hoor! De billendoekjes zijn er ook goedkoop. En tal van andere dingen. Maar ze hebben er nooit aanbiedingen, dat heb je in NL wel vaak.
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

3 jaar geleden

Reactie op MMvS

Hmn, maar er staat wel "100% weidemelk" dan is het niet meer vegetarisch of ...
Niet vegan (maar dat was de vraag ook niet), wel vegetarisch. Een vegetariër gebruikt wel dierlijke producten, maar eet geen vlees, vis en kip of producten hiervan gemaakt. Soms wel kaas of snoep gemaakt met gelatine ed.. Maar dat is maar net hoe streng ze zijn.

3 jaar geleden

Niet vegan (maar dat was de vraag ook niet), wel vegetarisch. Een vegetarië ...
Ik vind dat echt gek, als je een biefstuk eet sterft er een koe voor en als je een glas melk drinkt sterft er een kalf voor. Ik zie zelf geen verschil