19 Reacties

5 jaar geleden

Ik denk dat je het best kunt afwisselen hoor. Je zou ze ook achter de hand kunnen houden voor het gemak, als je een keer ergens heen gaat. Kunnen ze mee in de luiertas. Blijven wel even goed denk ik?

5 jaar geleden

Ik doe denk ik 1/3e potje van de tijd. Vaker vers dus. Fruit vind ze potjes ineens lekkerder. En soms zijn we druk en vergeten vers uit de vriezer te halen en dan krijgt ze een potje

5 jaar geleden

Wij hebben ook wat potjes gekregen bijv uit de babydoos van de Jan Linders. Ik ga die gewoon een keertje geven. En om mee te nemen, of op een dag dat het makkelijk uitkomt, ik vergeten ben iets uit de vriezer te halen ofzo. Komt altijd wel een keer van pas.

5 jaar geleden

Ik ben met vers begonnen maar mijn kindje is niet de beste eter dus ook eens een potje geprobeert. Blijkt ze die dus beter te eten. Nu wissel ik af.

5 jaar geleden

Tja.. Dit dus.. 'k had ook eens vers gedaan voorraad. Maar me zoontje wou nie.. Maar k dacht hoe kan da toch... K gaf hem eens potje & dat gaat beste. Hij wil nie vers. Maar k geef hem met mij mee soms. Sodat hij toch het vers leert eten. 'k zou afwisselen. Succes! 💋

5 jaar geleden

Ik maakte alles vers en gaf het dan, of bewaarde het in de vriezer. Had altijd wel een paar potjes achter de hand, voor als we bijv. ergens gingen eten of onderweg waren. Maar eigenlijk nooit gegeven. Toch wel fijn idee om iets in huis te hebben. Ze zijn vaak lang houdbaar, dus ik zou ze gewoon in de kast zetten. Of naar de Voedselbank oid brengen! 😊

5 jaar geleden

Ik had nooit potjes in huis. Ben vol enthousiasme begonnen met alles in te vriezen. En wat was het geval. Hij wou alleen maar potjes🤭 weg vers😂 nu is hij 3 eet met de pot mee vanaf dat hij 1 is dat gaat goed. Volg je gevoel en test het uit. Geen kind is hetzelfde en de potjes kun je altijd tussen door gebruiken als je vergeet wat uit de vriezer te halen😜

5 jaar geleden

Ik heb eerlijk gezegd geen zin om in te vriezen, te ontdooien etc. Eten wij iets dat zij mag, krijgt ze het vers. Verder gebruik ik biologische potjes, nul toevoegingen alleen het ingrediënt waar het om draait. Lijkt me ook net zo goed als vers toch?

5 jaar geleden

Wij zijn begonnen met vers met alle eerste hapjes, toen het nog 1 soort groente en fruit e.d. was. Dan maakten we ineens voor een paar dagen/weken vooruit. Zodra de maaltijden wat complexer werden zijn wij wel overgestapt op potjes. Wij eten zelf erg internationaal en gekruid, wat echt niet baby-proof te maken is en om daar echt aparte maaltijden voor te gaan bereiden ging met net te ver (of ben ik nou een moedermoeder? 😜) Potjes zijn voor onderweg sowieso erg handig

5 jaar geleden

Reactie op Olifantje-24

Ik doe denk ik 1/3e potje van de tijd. Vaker vers dus. Fruit vind ze potjes ...
Je kan het op zich wel heel makkelijk en snel ontdooien in een bakje warm water.

5 jaar geleden

Ik schrok zelf nog wel een beetje van de hoeveelheid groenten in een potje, in erwten maar 51% en als ik het maak zeker 80. Dus ik probeer zoveel mogelijk vers, vind het ook niet erg en vries lekker in. Maar heb ook wat staan voor de zekerheid in de kast!

5 jaar geleden

Wij geven meestal vers, fruit sws vers. Alleen als wij pizza oid eten krijgt ze een potje. Moet zeggen dat ze van de potjes geen genoeg kan krijgen terwijl ze bij vers gekookt eten wel een stop heeft.

5 jaar geleden

Wij doen altijd een half potje (dat lust hij precies liever) en nog 2 van die grote ijsblokjes met vers ingevroren groenten. Dat eet die prima

5 jaar geleden

Ik heb ook altijd afgewisseld! Vooral de eerste maanden potjes, want mijn hapjes (met Philips avent) moest ze niet. Nu is ze een jaar en is ze eindelijk over op volledig vers. De kinderarts zei trouwens dat t niets uitmaakte. 🙂

5 jaar geleden

Wij geven vers... alleen als ze het niet lust dan krijgt ze een potje... die lust zr altijd wel... heel fout haha 🙈 verder is het ook handig om mee te nemen als je op bezoek bent ofzo😎

5 jaar geleden

Het schijnt wel goed te zijn om wat af te wisselen, zodat ze met beide smaken bekend raken. Zeker als je onderweg bent is het gewoon makkelijk. Ze komen vast nog wel van pas. 😉 of je kind is er zo één die alleen eten uit potjes lekker vindt. 😅 soms vinden ze bepaalde soort vers niet lekker en potje wel, dus zo kan je wat blijven proberen. 🙂

5 jaar geleden

Bedankt allemaal😃 dan ga ik het gewoon uitproberen haha en als ik het vers maak, hoelang moet je het dan opwarmen in de magnetron als je het heb laten ontdooien in de vriezer?

5 jaar geleden

Reactie op Zonnetje91

Bedankt allemaal😃 dan ga ik het gewoon uitproberen haha en als ik het vers ...
Op gevoel, lage stand gebruiken. Veel plezier!

5 jaar geleden

Wij zijn met vers begonnen maar onze dame vindt potjes lekkerder.. ik bied elke week wel paar keer vers aan maar ze weigert gewoon hahahaha dus wij hebben altijd een hele voorraad potjes en die wij hebben blijven tot zeker eind van jaar goed dus je kan ze wel ff bewaren