11 Reacties

5 jaar geleden

Ik ben zelf hsp en heb een verzwaringsdeken in huis, ik heb er baat bij in tijden van onrust dus ik begrijp wat je bedoelt. Het lijkt me levensgevaarlijk voor een baby. Als het zo'n beweeglijke is als de mijne dan horen er met 5 maanden echt geen dekens meer in het bedje laat staan verzwaarde.

5 jaar geleden

Kan hij al omrollen? Bij mijn dochter was het zwiepen met die armen voorbij toen ze oo haar buik ging slapen.

5 jaar geleden

Ik heb veel positieve ervaring met verzwaringsdekens op m'n werk met ernstig verstandelijk beperkte jongeren. Maar het allerbelangrijkste is dat degene die eronder ligt (zeker bij gebruik om te slapen), er zelfstandig onderuit kan komen. Of een baby dat voor elkaar krijgt, vraag ik me af. Maar als je dat eerst goed test, voordat je je kind echt alleen laat onder zo'n deken, ben ik helemaal voor!!

5 jaar geleden

Reactie op Dame

Ik heb veel positieve ervaring met verzwaringsdekens op m'n werk met ernsti ...
Er zelfstandig onderuit komen, een baby van 5 maanden? Het lijkt me niet dat dit testen behoeft. Een gewone deken wordt al als risico benoemd (en vandaar dus de slaapzak), laat staan een verzwaringsdeken... Om nog maar niet te spreken over de warmte.

5 jaar geleden

Mijne ligt eigelijk altijd op zn rug en zeer zelden op een andere plek in een ledikant als waar ik hem neerleg. Hij is niet super bewegelijk maar heeft puur onrust in voornamelijk armen en hoofd wat ik zie. Hij draait in bed niet om ofzo, overdag wel. Het is geen buikslaper. Idee is natuurlijk dat het deken strak op het bed komt net als toen met de jonge weken, toen had hij ook gewoon een dekentje. Ze maken de dekentjes ook op babymaat 80x80 en zelfs slaapzakken, dus voel mezelf er wel oké bij. Hoop gewoon dat het hem rust bied ietwat.

5 jaar geleden

Ik zou dat zelf niet durven met deze leeftijd. Een beetje zoeken op Google geeft aan dat ze het afraden voor kindjes onder de 2 jaar (net als een dekbed). Weet natuurlijk niet hoe betrouwbaar die bronnen zijn. Misschien kan je eens contact opnemen met een webshop die ze maakt om daar advies in te winnen?

5 jaar geleden

Modeliefjemaakt.nl heeft hier veel ervaring mee! Zij schrijft dit: Verzwaringsdeken voor kinderen Bij kinderen is de maatstaaf dat ze zelf de deken moeten kunnen afkrijgen, dit in verband met de slaapveiligheid. Voor kinderen onder de 10 kilogram en/of van jonger dan 2 jaar adviseren wij geen dekens Ik zou het dus dan ook absoluut niet doen! 4kg is veel voor zo'n kleintje. Ik slaap onder 12kg en dat is best een gewicht!

5 jaar geleden

Lijkt mij heel gevaarlijk. Zou dit echt afraden. Een deken van 4 kilo over je baby heen..

5 jaar geleden

TS heeft haar profiel ondertussen verwijderd.

5 jaar geleden

Reactie op Larissavw

Er zelfstandig onderuit komen, een baby van 5 maanden? Het lijkt me niet da ...
Mijn kleine moet nog geboren worden.. ik heb nog geen idee wat ze bij welke leeftijd een beetje kunnen😆😳 Dus als ze dat nog niet kunnen, ben je idd snel uitgetest 😆 En verzwaringsdekens zijn niet perse heel warm... De cliënten die ik ken die eronder slapen hebben en een verzwaringsdeken en een dekbed.

5 jaar geleden

Reactie op Dame

Mijn kleine moet nog geboren worden.. ik heb nog geen idee wat ze bij welke ...
Dame, ik heb zelf een verzwaringsdeken dus weet waar ik het over heb. Ieder laagje maakt verschil bij een baby, dus ..