Hoi! Het zoveelste topic over slaap 😅.
Mijn baby is 14 weken oud en slaapt super moeizaam. In de avond gaat ze tussen 19:00-20:00 naar bed en dan moet ik erbij blijven of 100 keer teruggaan voor speen etc totdat ze slaapt. Denk dat ik daar 1-2 uur mee bezig ben. Dan komt ze om 23:00 voor voeding, daarna slaapt ze redelijk. Dan om 03:00 voor voeding en daarna slaapt ze bijna niet meer. Alleen beetje op mijn borst of slaapjes van 10 minuten in bedje (ze schrikt elke keer wakker van niks?). Om 06;00 staan we maar op. Vanaf dan doet ze hazenslaapjes van 20-30 minuten. Soms in de draagzak een keer een langere slaap maar dat is geen garantie. Ze is de hele dag moe, gapen, rode wenkbrauwen. Ik probeer haar dan maar vaak korte dutjes te laten doen maar lukt ook niet altijd.
Dit alles is sinds ze 5 weken oud is en ik vind het zo lastig vol te houden. M’n baby zelf is niet huilerig en behalve dat ze moe is gaat het goed met haar. Wat ik bijzonder vind met zo weinig slaap, maar wel fijn :).
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan doorbreken?
Ik voel me daarnaast zo onbegrepen door mijn omgeving (man, familie). Iedereen blijft zeggen dat het een baby is en dat het wel goedkomt en ik het allemaal niet zo zwaar moet maken want ‘ze huilt toch weinig’ en ‘je moet er lekker van genieten’.
Tips/advies is welkom!
Inbakeren, white noise, veel knuffelen, donker etc etc heb ik uiteraard allemaal al gedaan.