22 Reacties
2 jaar geleden
Wij gaven ons zoontje ook eerst Vitamine D op oliebasis. Hij bleek hier ook niet goed tegen te kunnen. Ben daarna overgestapt op druppels op waterbasis. Toen heeft ons zoontje nergens meer last van gehad
2 jaar geleden
Even nog aanvulling: waarom veel kindjes niet goed reageren op de druppels op oliebasis weet ik niet. Misschien omdat olie vet of ofzo en de darmpjes nog vol in ontwikkeling zijn.. Is maar een aanname natuurlijk van mij. Als wij bijvoorbeeld als volwassenen veel vet eten kunnen we ook buikpijn krijgen. Dus het lijkt mij gen gekke gedachte dat dit bij babytjes ook het geval kan zijn
2 jaar geleden
Is dat deze: https://www.hollandandbarrett.nl/shop/product/laveen-olive-drops-vitamine-d-60046458 ?
Is toch ook olie. Of zijn er nog andere?
2 jaar geleden
Reactie op HeeHallo_1994
Wij gaven ons zoontje ook eerst Vitamine D op oliebasis. Hij bleek hier ook ...
Lijkt me heel fijn als de krampjes minder worden. Ik zoek een alternatief maar ik lees dat op waterbasis niet veilig is onder de 4 maanden. Geen idee wat waar is natuurlijk..
2 jaar geleden
Reactie op Mama1512
Is dat deze: https://www.hollandandbarrett.nl/shop/product/laveen-olive-dro ...
Nee daar heb je inderdaad gelijk in. Ik lees op internet wel juist hele positieve reacties op deze druppels..
Misschien omdat er verder geen toevoegingen inzitten. Of omdat deze van olijfolie is en andere zonnebloemolie 🤷♀️. Ben deze eigenlijk gaan halen omdat ik er zoveel positieve dingen over lees, maar niet verder ernaar gekeken 🙈
2 jaar geleden
Reactie op Mama1512
Lijkt me heel fijn als de krampjes minder worden. Ik zoek een alternatief m ...
Nog nooit van gehoord dit! Als ik op de site van 24baby kijk hierover spreken ze ook niet over vitamine d druppels die slecht voor kindjes kunnen zijn onder de 4 maanden. Ik heb wel een andere site gevonden. Maar geen idee of die wel of niet betrouwbaar is. Op die site staat bijvoorbeeld dat vitamine D druppels alleen veilig zijn voor kinderen boven de 1 jaar (wtf?!). En bij 24baby forum wordt er juist gezegd dat je vitamine d druppels vanaf dag 8 al kunt geven.... Het zou gaan om een bepaald stofje wat in die druppels zouden zitten volgens die site. Beetje vaag wel... Ik heb ons zoontje al heel vroeg druppels gegeven op waterbasis. Nooit ellende of iets dergelijks mee gehad.
2 jaar geleden
Reactie op AEP
Even nieuwschierig of je een goed alternatief hebt gevonden? Ik vermoed dat ...
Zou die van Holland en Barret halen. Gaat bij ons erg goed!
2 jaar geleden
Reactie op AEP
Even nieuwschierig of je een goed alternatief hebt gevonden? Ik vermoed dat ...
Wij zijn die van laveen gaan gebruiken. Merkte niet echt verschil qua krampen eigenlijk. Zijn er nu achter dat ons zoontje erge krampen kreeg van de gelilact waar we mee deden indikken. Zijn hier nu mee gestopt
2 jaar geleden
Reactie op Mmtb
Kreeg hij dan alleen krampjes nadat hij de druppels had gehad of ook gedure ...
In de periode na de druppels.
Wij kwamen uit een helse periode, op het laatst had hij 20 uur per dag krampen.
Hij bleek obstipatie te hebben door de krampen, dit hebben we opgelost met Forlax en AR voeding. Ook gelijk een hele andere baby.
Maar na de middag fles kreeg hij telkens veel onrust en opnieuw krampen.
Totdat ik het op een dag vergat. En we avonds hem nog de druppels gaven. Baby helemaal overstuur.
Toen viel ergens het kwartje dat hij misschien daar nog wel op reageerde.
Als ik hem druppels gaf, was het vlak daarna krijsen. Maakte niet uit welk moment van de dag.
Gaf ik niets dan was er niet aan de hand.
Zo zijn we eerst een paar dagen gestopt. Andere merken gekocht.
Toen 1x per week geprobeerd. Toen om de 2 weken.
En pas rond de 6 maanden reageerde hij er niet meer op en ging het goed.
2 jaar geleden
Reactie op M_1986
In de periode na de druppels.
Wij kwamen uit een helse periode, op het laat ...
Pfoe..wat pittig zoveel krampjes!
We hebben paar dagen geen druppels gegeven en was ze alleen eind vd dag onrustig, huiluurtjes😬 vandaag om 13:00 druppen gegeven en vanaf 14:30 werd ze opeens heel zeurderig en zielig. Twijfel een beetje om het nog eens te proberen. Zelf chronisch vitamine d tekort, weet hoe belamgrijk voldoende vitamines zijn 🫤
2 jaar geleden
Reactie op AEP
Pfoe..wat pittig zoveel krampjes!
We hebben paar dagen geen druppels gegev ...
Ik vind de vitamines ook zeker belangrijk.
Maar de pijnen die hij de eerste weken gehad heeft, was voor ons dat hij geen pijn meer had belangrijker.
Overigens gaf de kinderarts aan, doordat wij flesvoeding gaven, waar ook vitamine d in zit, dat hij echt niets tekort zou komen. En misschien de dubbele dosis teveel voor hem was.
Rond 6 maanden ging het dus goed en sindsdien krijgt hij weer keurig elke dag 1 druppel (Vitakruid, 1 druppel gaf mij een beter gevoel dan 3 of 10).