13 Reacties

één jaar geleden

Ons zoontje zijn hoofdje was echt super plat en had ook een scheefstaand. Nu hij meer rechtop zit enz is dit niet volledig weg maar echt enorm gebeterd! Je ziet het nog wel een beetje maar niet meer te vergelijken, het was vrij extreem. Ik denk als de afplatting niet extreem was dat het er wel uitgroeit, zou me niet teveel zorgen maken!❤️

één jaar geleden

Reactie op Iris_x

Ons zoontje zijn hoofdje was echt super plat en had ook een scheefstaand. ...
Dat is wel fijn om te horen. Ik ging op google zoeken en dan lees je een hoop nare verhalen en ik krijg ook van mensen opmerkingen over zijn hoofdje. Begon me echt schuldig te voelen.

één jaar geleden

Kindje van een vriendin draagt hiervoor een soort helm. Werkt echt super.

één jaar geleden

Reactie op RsN22

Dat is wel fijn om te horen. Ik ging op google zoeken en dan lees je een ho ...
Wij hebben er ook vaak opmerkingen over gekregen. En soms nog steeds. Als ze erover begonnen zei ik gewoon ‘ja dat weten we, we zijn ermee bezig en het is trouwens al beter’. En dan merken ze vanzelf wel dat ze erover moeten ophouden. Je moet je niet schuldig voelen! Soms hebben ze er aanleg voor, soms komt het door andere factoren. Je kan er niks aan doen. Het meeste zal eruit groeien en wat er niet uitgroeit zal niet meer opvallen later. Geen zorgen.❤️

één jaar geleden

Reactie op Iris_x

Ons zoontje zijn hoofdje was echt super plat en had ook een scheefstaand. ...
Scheefstand bdl ik trouwens. Zo erg dat zelfs z’n oortje beetje scheef was. Dus maak je echt geen zorgen

één jaar geleden

Hier ook een kindje met ernstige afplatting, vanaf 4 weekjes oud. En wat heb ik me schuldig gevoeld. Hij is nu bijna 15 maanden en het zal niet meer helemaal mooi rond worden maar toch zie ik zelf wel al een hele vooruitgang, en daar ben ik heel blij om. Verder heb ik mezelf erbij neergelegd. Heb er heel veel aangedaan, altijd heel bewust mee bezig geweest. En iedereen heeft wel iets minder moois aan zichzelf, denk ik nu maar. Helaas wel regelmatig opmerkingen erover maar ook daar leer je mee omgaan🙈 Nu jouw kindje kan zitten, en steeds minder op het hoofdje ligt, zal je vast snel verbetering zien! Niet teveel zorgen maken 🍀

één jaar geleden

Wij hadden dit ook. Rond 6maand leek het het ergste. Nu is hij bijna 9maand en is het bijna weg. Hij zit ook veel meer dan hij ligt en rolt vaak naar zijn buik. Wij hebben niets speciaal ondernomen.

één jaar geleden

Waarom maak je je zoveel zorgen als cb en arts al heeft gezegd dat er niks aan de hand is? Beetje vertrouwen in hebben, al helemaal als je al steeds alles doet wat je kunt om het te verhelpen. De meeste afplattingen herstellen zich vanzelf in de eerste levensjaren, vandaar dat in NL die corrigerende helmpjes al vrijwel niet meer voorkomen behalve bij ernstige medische gevallen

één jaar geleden

Reactie op Iris_x

Wij hebben er ook vaak opmerkingen over gekregen. En soms nog steeds. Als z ...
Oh oh wat denken mensen soms wel niet hè, alsof de ouders zoiets nog niet opgemerkt hadden. En zo gevoelloos, vreselijk 🙄

één jaar geleden

Mijn dochtertje had ook een flinke afplatting ivm een voorkeurshouding vlak na geboorte. Naarmate ze ouder werd en heel veel fysiobehandelingen is het vanzelf minder erg geworden. Helemaal rond is het niet en zal het wss ook niet worden, maar maak me daar echt geen zorgen meer over. Wel heeeel erg lang mee gezeten hoor, voelde me zo schuldig en al, maar wij hebben ons daar overheen gezet.

één jaar geleden

Reactie op Bolleke32

Oh oh wat denken mensen soms wel niet hè, alsof de ouders zoiets nog niet o ...
Idd! Je moet het ook maar durven zeggen.

één jaar geleden

Ik heb zelf een plat achterhoofd en nooit last van gehad. Op baby fotos zie ik het wel terug maar zodra je haar begint te groeien zie je er niets meer van. Jongens zullen misschien een iets langer kapsel dragen zodat t haar er iets meer overheen valt, bij meiden (zoals bij mij) met lang haar zie je het alleen als ik mijn haar strak tegen mijn hoofd trek. Zolang het verder geen schade in het hoofdje verricht (weet niet of dit überhaupt kan) zal er op latere leeftijd dus niets aan de hand zijn :)

één jaar geleden

Zoontje had ook een afplatting en hoewel het een stuk minder is zie ik het verschil nu nog steeds met andere kinderen. Hij is nu 7 dus verwacht niet dat het veel veranderd meer. Hebben er nooit wat van anderen over gehoord.