9 Reacties

5 jaar geleden

Dat is echt een hele goede want qua gewicht zou je denken 6x180 +6. Maar ik zou sowieso geven wat die nodig heeft. Hij krijgt van de borst ook natuurlijk. Alleen dan is de vraag hoeveel. Ik zou persoonlijk ook meer kijken naar zijn behoeftes qua eet patroon. Ik durf je er verder geen advies in te geven!

5 jaar geleden

Nou ze zeggen dat je maar maximaal 1 liter vocht per dag mag geven 5x zou dus wel kunnen denk ik, maar 6x is teveel

5 jaar geleden

Je hoeft het allemaal niet zo letterlijk te nemen hoor, het ene kind kan wat meer hebben dan het andere. Rosan drinkt standaard te veel, is altijd al zo. Heb me daar erg zorgen over gemaakt, maar ze is gewoon een grote drukke meid en geeft zelf goed aan wat ze nodig heeft. Dat ene flesje meer of minder voor zo'n korte periode gaat echt het verschil niet maken als je kind daarom vraagt.

5 jaar geleden

Fles en borstvoeding is niet te vergelijken. Borstvoeding is licht verteerdbaar, daarom dat je op 6voeding zit. Wanneer je flessen gaat geven is dit "zwaarder" op de maag waardoor hij minder nodig zal hebben. Hij zal dan geen 6 voedingen meer nodig hebben. Uiteindelijk zal het uitzoeken zijn wat je zoontje nodig heeft als hij volledig fles krijgt.

5 jaar geleden

Ik geef ook 6x 180 dit omdat die snachts ook nog komt.. Was geen probleem volgens het cb... En hij weegt op 300 gram 6 kilo...

5 jaar geleden

Kijk maar wat je kind wil. Als dat 210+7 is dan is dat wat hij wil. Als het echt 1.5 liter per dag gaat worden moet je gaan kijken naar andere voeding. Dat van die liter is echt niet meer zo. Ze mogen echt wel iets meer. Wij hebben een periode gehad dat meneer de eerste en laatste fles 210+7 dronk en die er tussen 180+6. Met de tijd dat hij meer vast voedsel begon te eten zijn de flessen ook minder geworden.

5 jaar geleden

Misschien kun je al een nacht fles eraf halen? Wordt hij wakker dat hij die fles ook echt wil of is het alleen zuig behoefte?

5 jaar geleden

Onze dochter is 4 maanden en was bij de 3 maanden controle 5.5kg. Ze zit nu op 5 voedingen van 180+6 ze drinkt niet altijd helemaal op. En in de nacht wen flesje van 120+4 wil vanaf zomdag op maandag naar 90+3 gaan jn de nacht om de nachtvoeding af te bouwen.

5 jaar geleden

Super bedankt allemaal voor de reacties! Wij gaan kijken wat hij nodig heeft en inderdaad misschien kan de nacht fles er af maar op dit moment heeft hij er nog wel echt behoefte aan en slaapt ook niet verder zonder dat hij gedronken heeft. Dit is anders dan wanneer zijn speentje even uitvalt. Heb net ook contact gehad met de Nutricia lijn en zij gaven wel echt aan dat vijf flesjes van 180 het maximum is en ik anders zes flesjes van 150 moet gaan geven. Merk vooral dat ik het lastig vind dat je verschillende verhalen hoort en leest maar goed dat is ook een kwestie van uitproberen denk ik toch..