40 Reacties

2 dagen geleden

Beste cadeau wat wij onszelf cadeau konden doen! Ik zag er erg tegenop maar het heeft 4 nachten geduurt waarbij het langste misschien 12 minuten was. Sindsdien heeft iedereen weer nachtrust! Wel belangrijk is discipline! Je moet echt volhouden anders doe je het voor niets.

2 dagen geleden

Ons zoontje sliep bij ons in bed en had een slaapassociatie met de borst en sliep overdag korte dutjes en alleen in de kinderwagen. Twee weken terug ook met een slaapcoach in contact geweest en besproken om de waiting approach methode toe te passen. Maar je moet vooral een methode kiezen die bij jou past! De eerste nacht was heel heftig, toen zijn we 3,5 uur bezig geweest en hebben we hem weer in bed genomen. De tweede nacht sliep hij in een half uur. Nu slaapt hij de nachten door in z’n eigen bedje en gaan z’n dutjes overdag ook een stuk beter. Het heeft dus super goed gewerkt voor ons, maar als jij het er benauwd van krijgt en er niet achter staat zou ik het niet doen. Er zijn ook andere methoden.

2 dagen geleden

Onze zoon sliep niet en huilde hele nachten. Nooit een blije baby. Met 8 maanden kozen we voor een slaapconsult bij slaaptips voor babys en de waiting aproach was ook het advies. Het heeft ons 2 pittige avonden gekost, en sindsdien hebben we een fantastische slaper van inmiddels 4. Doordat hij ging slapen werd hij ook eindelijk een blije baby en ging hij opeens veel harder kwa ontwikkeling. Beste keuze ooit, ondanks alle veroordelingen en meningen.

2 dagen geleden

Reactie op Oktomom

Beste cadeau wat wij onszelf cadeau konden doen! Ik zag er erg tegenop maar ...
En dit ja. Als je er aan begint, dan moet je echt even heel streng erop gaan zitten. Ook op slaaptijden.

2 dagen geleden

Ik kan nergens vinden hoe dit werkt. Kan iemand dit kort uitleggen? Alvast bedankt. Ik volg voor meer ervaringen

2 dagen geleden

Wij hebben precies dit via hun gedaan… Naja mijn man, ik wilde dit niet en kan mn zoontje niet horen huilen zonder dat ik paniek krijg.. Na 3 nachten sliep hij door.. Maar nog steeds voel ik me schuldig dat wij dit zo gedaan hebben.. Dus nooit meer!

2 dagen geleden

Misschien kun je ook met bureau slaap contact opnemen, zij doen zonder laten huilen en van de zachtere aanpak :)

2 dagen geleden

Reactie op Larissa1989

Wij hebben precies dit via hun gedaan… Naja mijn man, ik wilde dit niet en ...
Voor je schuldgevoel: jouw kind heeft geen enkele schade hiervan opgelopen. Je hebt hem namelijk niet volledig alleen gelaten en constant laten zien dat je er bent. Hoewel ik 200% begrijp dat het oncomfortabel en kut is. Heb je niets verkeerds gedaan ❤️ Slaap bureau doet het stiekem onder de streep niet heel veel anders

2 dagen geleden

Het ligt erg aan de leeftijd van je kindje en deels ook aan hoe zat je het vele wakker worden zelf bent. Wij hebben rond 11 maanden, toen ons zoontje ook elk uur wakker werd en hulp nodig had om weer in slaap te vallen, een aanpak gekozen waarbij we eerst stopten met 's nachts borstvoeden (kreeg hij dus elk uur) en toen met woorden gingen troosten en daarna alleen erbij zitten maar niet meer actief troosten. Maximaal 10 minuten achtereen gehuild. Ik zag er erg tegenop maar sindsdien heeft hij een jaar doorgeslapen. Dat was het toch wel even waard.

2 dagen geleden

Reactie op ResKam

Het ligt erg aan de leeftijd van je kindje en deels ook aan hoe zat je het ...
Ik zeg trouwens "we" maar eigenlijk was het ik want ik deed dus alle nachten alleen en mijn man vond dat ik vooral zo door moest gaan, er was toch helemaal geen probleem volgens hem 😅😅😅😅😅 deze aanpak heb ik dus ook alleen gedaan. Maar dat was gelukkig te doen.

2 dagen geleden

Bij ons hielp deze methode erg goed bij de oudste. Van een verschrikkelijk slecht slapende baby naar een baby die in eigen bed sliep en nog maar 1 fles vroeg in de nacht. Ik vond het vreselijk, maar na 2-3 avonden ging het zo goed en was iedereen uitgerust en weer blij.

2 dagen geleden

Misschien past de methode van bureau van slaap beter bij jullie, dat is een methode zonder alleen laten huilen

2 dagen geleden

Geen idee wat deze methode betekent, maar laten huilen is echt een no-go. Beeld je maar eens in dat jij de baby bent: je kan alleen huilen om te communiceren bijvoorbeeld als je ongemak hebt, of pijn of wat dan ook en niemand komt naar je toe als je huilt. Volgtip op insta raad ik ook zeker aan, namelijk de pagina ‘liefdevaneenmoeder’

2 dagen geleden

Hier wil ik toch op reageren. Je hebt uren laten huilen zonder troosten: ja dat kan schadelijk zijn. Maar het is ook wetenschappelijk bewezen dat gecontroleerd laten huilen geen schade geeft en soms juist goed kan zijn. Dus jouw reactie is wat kort door de bocht. Het is met name ons gevoel wat moeilijk is bij gecontroleerd laten huilen. En ieders eigen keuze :-).

2 dagen geleden

Hier ook goede ervaring hiermee!

2 dagen geleden

Reactie op Lies_05

Geen idee wat deze methode betekent, maar laten huilen is echt een no-go. B ...
Vgm is het met max 10.min laten huilen (of eerder gaan als je baby echt in de stress is) wat jij bedoelt is denk ik laten huilen zonder troosten wat idd schadelijk is!

2 dagen geleden

Reactie op Lies_05

Geen idee wat deze methode betekent, maar laten huilen is echt een no-go. B ...
Als je geen idee hebt wat de methode is maar wel een oordeel hebt, dan vraag ik mij af waarop je dat oordeel baseert. Het laten huilen heeft een opbouw, dus het is echt niet zo dat je je kleintje uren laat huilen, maar hooguit een paar minuten. Daarnaast moet je dit niet doen wanneer je baby ziek is of er iets anders aan de hand is. Wat voor mij een no-go is: je kind (en jezelf) te kort doen omdat jullie allemaal slecht slapen. Slaap is een van de belangrijkste dingen in het leven van een baby. Dus ik denk dat je vooral je kind een plezier doet door slaapproblematiek aan te pakken. En deze methode is in de meeste gevallen in een paar nachten gepiept. Ik denk dat een kind een groter trauma krijgt van te weinig slaap en de gevolgen daarvan dan van 3 nachten gecontroleerd laten huilen.

2 dagen geleden

Ons zoontje bij 15 maanden drama slapen, elk uur wakker, alleen te troosten aan de borst. Ik hield het echt niet meer vol. Voelde als heel erg zielig en falen om die methode toe te passen, maar het viel echt zo erg mee. Eerste nachten was hij wel echt boos, wees naar de deur (hij sliep tussen ons in dus wilde naar onze kamer), maar doorgezet en elke zoveel minuten erheen. Slaapt nu al 2 maanden bijna elke nacht door, kan zichzelf heel goed kalmeren… het is echt op alle vlakken goed geweest, hij lijkt zo veel uitgeruster, ik voel me zo veel beter, onze relatie gaat beter etc. Extreem slaaptekort is echt pittig als je het maandenlang hebt!

2 dagen geleden

Hier ook een positieve ervaring. Wel toegepast toen mijn dochter ca 19 maand was, daarvoor vond ik het toch te lastig/haar te jong. Maar toen haar broertje geboren werd en wij steeds verder over grenzen gingen om haar te laten slapen waar uiteindelijk niks meer werkte hadden we voor ons gevoel geen andere keuze meer. Het heeft heel goed geholpen, veel meer uitgeruste ouders en kind. Achteraf hadden we het miss wel eerder moeten doen :). Ze heeft echt veel baat gehad bij het zelf in slaap leren vallen en ze vindt haar bed nog altijd een fijne plek en slaapt sindsdien 95% van de tijd door. (Inmiddels bijna 3,5 jaar)

2 dagen geleden

Ons zoontje zocht steeds meer grenzen op en bedacht steeds meer dingen waarom hij niet kon slapen. Ik ging overal in mee omdat ik zo graag wilde slapen maar dit maakte het alleen maar erger. Wij hebben uiteindelijk (veel te laat) ook deze methode gedaan. Na 2 nachten sliep hij weer door, werd hij weer vrolijk wakker en was hij zelfs trots op hoe goed hij kon slapen. Voor iedereen een win dus. Dit gedaan toen ons zoontje 2,5 was. Hij is nu ruim 3 en slaapt nog 90% van de nachten helemaal door.