7 Reacties

4 jaar geleden

Dat verschilt per vrouw. Inprincipe is productie in de meeste gevallen pas stabiel tussen de 9 en 12mnd. Ik lees hier ook veel verhalen van vrouwen die dat al wel veel eerder redden. Ikzelf heb wel wel echt tot 9mnd nodig gehad om minstens 8 voedingen te gegeven omdat ik anders merkte dat hij helemaal weg zakte

4 jaar geleden

Oef ik weet niet meer precies wanneer dit was… Wij zijn met de oudste vanaf 7 maanden voorzichtig gaan afbouwen met eerst een middagfles kunstvoeding zodat ik minder hoefde te kolven en toen dat stabiel was naar 2 flessen en zo verder. Denk dat ik rond 9 maanden nog in de ochtend en in de avond 2 voedingen deed. Dit verminderde vanzelf naar 1 voeding in de avond vanwege tandjes (dan kreeg hij daarna enkel nog water in de avond) en 1 voeding in de ochtend. Met ca 13 maanden ben ik denk ik alleen nog de avonden gaan voeden dat ik hem naar bed bracht (deden om en om) en hoefde dan niet te kolven als hij oversloeg. En toen alleen nog de ochtenden en dat doen we nu met bijna 2,5 nog steeds. Kon hij ook prima een dag of twee overslaan merkte ik niks van. Ik zou het afbouwen geleidelijk doen en steeds afwegen tussen hoe het gaat en wat je nog volhoudt. Als je productie daalt kun je altijd tijden weer even meer aanleggen.
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

4 jaar geleden

Verschilt heel erg per vrouw! Ik gaf vanaf 9 maanden nog 2 voedingen maar ook nog wel eens de nachten en dat hield het wel op pijl. Rond 12 maanden ben ik over gegaan naar alleen de ochtend voeding en toen ging het wel snel achteruit. Toen ik een keer kolfde kwam er maar 30ml uit 😂 dus toen dacht ik: voor wie doe ik dit eigenlijk nog. Toen ‘gestopt’ maar m’n zoontje krijgt nog steeds om de paar dagen een paar slokken als hij troost nodig heeft. Blijkbaar komt er nog steeds wat melk. Dat vind ik dan wel weer wonderlijk 👀😂

4 jaar geleden

Bedankt! Het is niet perse dat ik het niet meer vol houdt of wil, maar merk ook dat hij steeds minder behoefte heeft overdag (denk door het starten van vast voedsel, ondanks dat ik eerst borst geef en dan voedsel..)

4 jaar geleden

Ik heb vanaf 2,5 maand tot 4 maanden alleen de ochtend en avond gevoed, niet in de nacht dus 2 voedingen per 24 uur. Dit ging prima en had ik makkelijk door kunnen zetten, wilde alleen zelf afbouwen.

4 jaar geleden

Mijn vroedvrouw raadde aan om overdag te blijven kolven tot 9 a 10 maanden (zelfs al dronk ze die voeding niet) zodat mijn productie niet stil zou vallen. Nu ja, een productie die stil zou vallen was op dat moment dramatisch geweest voor ons aangezien ze geen enkele andere melkvoeding accepteerde en allergisch is/was aan veel kunstvoeding. Anders zou je het kunnen riskeren als je het niet heel erg zou vinden moest het stilvallen

4 jaar geleden

Reactie op MTKR

Mijn vroedvrouw raadde aan om overdag te blijven kolven tot 9 a 10 maanden ...
Hmm dat betekend 2 x per dag sowieso kolven.. Dat zie ik niet zo zitten denk im haha