12 Reacties

2 jaar geleden

Wij kregen het advies om er mee te stoppen toen we onze kleine meid (nu 6 maanden en 1 week) steeds wakker moesten maken en snachts niet kwam. Zij krijgt nu haar laatste fles om 21.00 maar dan gelijk wel een fles van 210cc.. ze weegt wel zwaarder dan 6 kg al

2 jaar geleden

Reactie op Bwfvd

Wij kregen het advies om er mee te stoppen toen we onze kleine meid (nu 6 m ...
Ah zo! Ze wordt eigenlijk al heel lang niet meer wakker voor de fles.. 9 Van de 10 keer geven we hem slapend. Omdat ze hem meestal wel leeg drinkt dacht ik, ze zal het nog wel nodig hebben… Hoe zijn jullie gestopt? Gewoon in 1 keer of afbouwend?

2 jaar geleden

Wij zijn met die voeding gestopt door af te bouwen. 180-150-120-90. Maar 90 was net te weinig, dan raakte hij gefrustreerd omdat hij meer wilde en dan werd hij juist wakker. Terug naar 120 en toen na een paar dagen gewoon helemaal weggelaten. Nooit een probleem geweest. Kan me niet meer herinneren hoe oud hij was, volgens mij 8/9 maanden.

2 jaar geleden

Toen onze zoon zich rond 23.00 uur niet meer meldde verviel deze voeding (direct mee gestopt). Ik heb voedingen ook nooit slapend gegeven en hij kreeg ook echt niet meer dan 180+6.

2 jaar geleden

Wij zijn met die voeding gestopt door af te bouwen. 180-150-120-90. Maar 90 ...
Wij hebben het ook op deze manier aangepakt. Ons zoontje werd nog wel echt wakker voor de fles maar door af te bouwen was hij er in 1.5 week denk ik vanaf. Was overigens wel ruim 7.5 maand, dus heeft iets langer een avondfles gehad dan ik van anderen om mij heen hoorde!

2 jaar geleden

Moet je haar 23u wakker maken? Zo ja, is ze het niet nodig. Wij moesten onze zoon ook wakker maken, hebben toen de fles afgebouwd. 2 dagen 180, 2 150, 2 120 en toen stop. Zijn laatste fles nu is om 19u en dan slaapt hij door tot half 6

2 jaar geleden

Ik heb nooit afgebouwd en me verbaasd hoe ze van de ene op de andere dag zelf ging doorslapen en dus niet wakker werd. Zolang ze het leegdrinken hebben ze het in mijn ogen nodig en dat voelen ze perfect aan. Nu met 14 maanden heb ik de makkelijkste slaper!

2 jaar geleden

Reactie op FeLa1219

Ah zo! Ze wordt eigenlijk al heel lang niet meer wakker voor de fles.. 9 Va ...
Wordt ze dan een later moment in de nacht wakker als je 'm niet geeft? Ik heb altijd slapend gevoed en nooit gezeten met een kind dat in de nacht wakker was of bleef of wilde spelen.

2 jaar geleden

Reactie op FeLa1219

Ah zo! Ze wordt eigenlijk al heel lang niet meer wakker voor de fles.. 9 Va ...
Eigenlijk gelijk gestopt. Maar we merken wel als we hem vroeg in de avond geven, zeg maar 20.00uur dat ze het momenteel dan doortrekt tot 6.30uur en als we de laatste fles om 21 00uur geven dan slaapt ze tot 7.30uur door. Wel een kanttekening dat ze de groente hapjes niet tot slecht eet, en daardoor haar nog wel even op bed leggen voor de 21uur fles ipv dat haar buikje nog wat voller zit van de 16uur fles en hapje. Anders zou ze denk ik met gemak door trekken van 20.00 tot 07.00u

2 jaar geleden

Hier rond 7 maanden de laatste fles gewoon weg gelaten omdat ik haar er voor wakker moest maken.

2 jaar geleden

Wij hebben hem rond die tijd gewoon weggelaten. Hier dronk hij hem ook altijd leeg, wij gaven het nog als droomvoeding , maar was blijkbaar niet nodig. Toen we het niet gaven werd hij er ook niet wakker voor.

2 jaar geleden

Nou dames, gisteravond de laatste fles rond 19:30 gegeven en om 23:00 gewoon weggelaten. Ze is net wakker om 08:00, is goed gegaan dus. 😁😁