9 Reacties

5 jaar geleden

Wanneer dat verandert weet ik niet. Maar maak hier het spel/wedstrijdje van. Kijk of jij sneller kunt bouwen dan dat zij om kan gooien. Of jij de puzzels sneller in elkaar hebt dan zij uit elkaar. Kun je de blokken nog verder weg gooien? En wat gebeurt er als je ze op een tafeltje legt en ervanaf veegt? En bedenk je vooral dat wij wel ooit bedacht hebben dat blokken zijn om te bouwen en dat puzzels in elkaar 'horen'. Maar waarom zou je er niet mee kunnen gooien?! Weet zij veel dat wij vinden dat het 'mooier' moet worden (bouwen, afmaken ed).

5 jaar geleden

Haha mijn zoontje van bijna 4 vindt het nog wel leuk om iets te maken en 2sec later het weer om te stoten 馃ぃ

5 jaar geleden

Reactie op Dame

Wanneer dat verandert weet ik niet. Maar maak hier het spel/wedstrijdje van ...
Dit doen we dus ook. We maken overal een spelletje van. Bouwen het snel weer op, maken de puzzel weer compleet voordat ze het weer uit elkaar haalt. Maar helaas, als wij de toren weer in elkaar zetten dan is het huilen 馃槅 Op een gegeven moment is het dus niet leuk meer en komt er frustratie. Dan stoppen we ook maar spelen is dan dus niet echt gezellig.

5 jaar geleden

Dit doen we dus ook. We maken overal een spelletje van. Bouwen het snel wee ...
Lastig! Vooral omdat je zelf zo graag wil. Maar dan zou ik toch zeggen: doe samen, wat ze leuk vind. En als dat gooien is, is dat ook gewoon spel. Is dat alleen voelen, is dat ook spel. En anders laat je haar dat zelf doen en ga je samen liedjes zingen, voorlezen, stoeien

5 jaar geleden

Wij maken gewoon een spel van het slopen. Ik bouw in hoog tempo een toren en hij gooit het met luid gejuich om. Hij is nu 16 maanden. Dat bouwen komt vanzelf wel. Kinderen volgen meestal niet netjes de boekjes 馃槈

5 jaar geleden

Ha 15 maanden hier en slopen is zijn hobby! Alles moet kapot een soort spel maakt hij er van! Lekker laten gaan het gaat vanzelf over. Het is een fase! 馃き .. Zo zat ik van de week een mooie toren te maken zodat hij het kon omgooien! Ging hij verder op diertjes in de goede volgorde op de tractor zetten! Ik dacht hoe dan!? Ik heb je dit nooit voor gedaan nog en nu doet hij het steeds! 馃 Hiermee wil ik zeggen ze doen toch waar ze zelf zin in hebben en aan toe zijn! Mijn schoonzusje haar kindje brabbelt erop los en loopt nog niet.. Mijn zoon zegt niet zoveel maar rent de kamer door! Succes met torens bouwen! 馃グ

5 jaar geleden

Nu met 12 maanden bouwt ze ook de torens op. Daarna gooit ze ze wel weer om, maar ja, het is vooruitgang 馃榿

5 jaar geleden

Nooit? 馃槵馃槵

5 jaar geleden

Dat is zoo normaal op die leeftijd en dat zal nog wel doortrekken tot 2.5 jaar sowieso馃ぃ.