4 Reacties

3 dagen geleden

Goede vraag! Hier ben ik ook benieuwd naar. Onze zoon zit ook al langere tijd in een moeilijke slaap fase.. verkouden, tandjes, verlatingsangst enz. Wanneer wordt het beter?!?

2 dagen geleden

O wat vreselijk taai. Hier heb ik elke regressie die er is doorgemaakt. Bij de eerste wil je alles uit de kast trekken om je kleintje comfortabel te laten voelen. Maar suprise.. dit gaat gewoonweg niet. Je kunt echt niets tegen een regressie doen. Behalve dezelfde routine volgen elke dag en extra lief voor jezelf en je kleintje zijn. Het gaat echt vanzelf over. De ene regressie duurt 3 weken, de andere 6 is mijn ervaring. Wissel voor zover het kan af met je partner. Slaap desnoods apart zodat je om de nacht en nacht kunt maken. Ga geen gekke/ speciale dingen doen want daar raakt je kleintje dan aan gewend en dat wil je natuurlijk ook niet. Heel veel succes!

2 dagen geleden

Oh, pittig is dat hè... Bij ons is een vloerbed uiteindelijk de redding geweest. Daardoor konden we bij / naast haar gaan liggen en viel ze relatief snel (weer) in slaap. Als het echt een dramatische nacht was dan sliep een van ons gewoon bij haar. Door onze nabijheid sliep ze dan beter. Zo kreeg iedereen de meeste slaap. En het is echt niet zo dat ze eraan wende dat we bij haar konden liggen dus dat altijd wilde ofzo, op den duur is ze gewoon zelf door gaan slapen. Misschien een vrij drastische maatregel voor een slaapregressie, maar als je het gevoel hebt in een permanente slaapregressie te zitten dan kan je het eens overwegen. :)

2 dagen geleden

Vlak voor haar eerste verjaardag werd onze dochter ziek, last van tandjes en kwam in een slaapregressie. Dit heeft ongeveer 6 weken geduurd volgens mij. Meestal sliep ze dan 's avonds in haar eigen bedje maar pakten we haar bij ons als ze wakker werd. Het was even pittig, maar ging dus zeker over. Nu slaapt ze goed en graag in haar eigen bedje. Veel sterkte!