22 Reacties
4 jaar geleden
Zeker.. erg fijn. Vooral niet aan doen als je nog naar het zwembad moet rijden omdat het vocht door laat. Dat geldt overigens ook voor wegwerp. Pas aan doen vlak voordat je het water in gaat.
Ik vind zelf met drukknopen het fijnste.
4 jaar geleden
Reactie op mommyb
Ik heb deze! Ik vind het echt ideaal. Het staat ook mega schattig haha. Heb ...

Hoe werkt dat precies, een wasbare? Ik had gelezen dat je ook inlegvellen hebt die je dan weg kan gooien. Heb nu een pak wegwerp gekocht voor het zwembad, thuis zit ze gewoon naakt in het badje (en dan giet ik het water weg erna). Voor op vakantie straks twijfel ik over een wasbare, maar ja, ik kan daar wel wassen maar moet dat ding dan niet iedere dag worden uitgewassen na gebruik?
4 jaar geleden
Wasbare luiers zijn er om de poep tegen te gaan. Als je kleintje niet heeft gepoept erin, spoel ik hem altijd alleen om als ik hem de volgende dag weer nodig had.
Bij poep gooide ik hem leeg en dan de was in, ook bij chloor.
Ik heb er eentje van met UV bescherming, zie hieronder, maar via blabloom zijn er heel veel soorten en merken. Ze zijn superschattig en ik vind ze heel fijn.

4 jaar geleden
Reactie op mommyb
Ik heb deze! Ik vind het echt ideaal. Het staat ook mega schattig haha. Heb ...

Ik heb ook van Happy Bear maar dan het printje met vissen.
4 jaar geleden
Reactie op LadyP
Maar dat is dan met alleen plas toch ook niet echt hygiënisch? 😬
Normale zwemluiers doen precies hetzelfde, als ze water op zouden nemen dan zouden ze direct in het zwembad al volgezogen zijn..
4 jaar geleden
Reactie op LadyP
Maar dat is dan met alleen plas toch ook niet echt hygiënisch? 😬
Plas gaat door een zwemluier heen, zowel wegwerp als wasbaar. Als de luier namelijk vocht opneemt in het water zit ie binnen no time vol en zakt je kindje.
Om hem dan dus uit te spoelen met water en eventueel beetje zeep vond ik persoonlijk voldoende, zodat ik hem nog een dag kon gebruiken.
Je kan er ook voor kiezen om hem wel te wassen erna, dat staat je natuurlijk vrij.
4 jaar geleden
Reactie op enenem
Ik heb twee wasbare zwemluiers. Mocht m’n zoontje in de ene poepen, kan de ...
Wij hebben trouwens de luiers van Lighthouse Supreme. Zolang ze nog niet in aanrakingen met chloor zijn geweest zijn het ook hele fijne overbroekjes voor luiers. Vind het echt mooie stof en valt erg mooi bij m’n zoontje.
4 jaar geleden
Plas gaat door een zwemluier heen, zowel wegwerp als wasbaar. Als de luier ...
Klopt, maar het is toch wel de bedoeling dat een zwemluier tegengaat dat de plas het zwembad in stroomt? Waarom anders een zwemluier? Dan kan ik net zo goed niks aan doen ;) Ik begreep dat een zwemluier de plas als het ware opvangt, maar niet absorbeert. Vandaar mijn gedachte dat het wellicht niet hygiënisch is, omdat het toch in aanraking is geweest met de plas.
4 jaar geleden
Reactie op LadyP
Klopt, maar het is toch wel de bedoeling dat een zwemluier tegengaat dat de ...
Nee zowel de wegwerp als de wasbare luiers laten de plas door. Beide dienen alleen om poep op te vangen. Daarom wordt het water in zwembaden ook 24/7 gereinigd en door een filtratie systeem gejaagd. Klein weetje: in zweet zit net zoveel ureum als in urine. Daarom moet je bij de meeste baden douchen voor dat je het bad in gaat.
4 jaar geleden
Reactie op LadyP
Zowel wegwerp en wasbare zwemluiers voorkomen niet dat plas het zwembad in stroomt, ze voorkomen alleen dat poep in het water terecht komt. Snapte toen ook pas waarom iedereen die baby- en kinderbadjes altijd zo vies vonden.
4 jaar geleden
Reactie op LadyP
Als hij niet heeft geplast is dat zeker niet onhygiënisch idd, maar als hij ...
Oh ik zie nu pas de typo. Geplast moet gepoept zijn 😂
Als hij enkel heeft geplast vind ik het niet onhygiënisch haha. Even spoelen met wat sop en klaar is Kees. Als dat ding alle plas moet opvangen is je kind binnen no time gezonken 😂 want dan moet het naast plas ook ander vocht absorberen en in een zwembad of de zee is dat nogal wat 😅
4 jaar geleden
Reactie op LadyP
Hier thuis alleen zwembroekje aan.
Mochten we naar een echt zwembad gaan dan wel een luier aan. In principe is de luier alleen voor poep. Dat risico durf ik thuis nog wel te nemen. Op vakantie doe ik rustig 2 dagen met een wegwerpzwemluier.
4 jaar geleden
Maar, mijn kleine krijgt borstvoeding en haar poep is echt heel dun... Blijft dat in de luier zitten vroeg ik mij af?? (ze is 3 maanden nu)
4 jaar geleden
Reactie op Maanoeweela
Maar, mijn kleine krijgt borstvoeding en haar poep is echt heel dun... Blij ...
Ben ik ook benieuwd naar.. zelf inmiddels al uitgetest? 😄
4 jaar geleden
Reactie op Maanoeweela
Maar, mijn kleine krijgt borstvoeding en haar poep is echt heel dun... Blij ...
Hier al een paar keer wezen zwemmen toen hij 3 maanden was en mega poep explosie. Bleef allemaal in de (wasbare) zwemluier zitten. Hierna spoel ik hem uit, spray hem in met dreft afwasmiddel en gaat die de was in. Word altijd weer helemaal schoon