15 Reacties
vorig jaar
Reactie op LWW
Het is misschien wat jong. Maar dat zij dan zo. Toen wij overgingen was onz ...
Ik lees wel veel positieve verhalen op dit forum erover ook van veel die rond 1 jaar zijn begonnen zelfs als eerder dus het ligt echt aan je kind denk ik, hoe ze hier op reageren. Ik wil het wel gaan proberen. Dank je voor de info!
vorig jaar
Wij zijn op jonge leeftijd begonnen met een vloerbed zonder hek, dit ging een tijd goed. Alleen toen hij ouder werd (rond 1,5) ging hij steeds wilder slapen en rolde telkens uit bed of stootte zijn hoofd hard tegen de muur. Sindsdien een bekhek en bedbumper en onze zoon is nu ruim 2 jaar. Dat is in zijn geval veiliger. Ik zou achteraf gezien dus voor een met hek gegaan zijn.
vorig jaar
Wij hebben zonder hek, omdat ik ergens gelezen had dat een hekje gevaarlijk kan zijn als een kind er zijn/haar hoofd overheen tilt en niet terug kan. Weet niet meer waar ik dat destijds gelezen heb, maar voor ons was het reden om zonder hek te kopen.
Onze dochter is echt wel eens uit bed gerold, maar inmiddels weet ze prima hoe het werkt (ze ligt er sinds ze 6/7 maanden is in en is nu bijna 2).
vorig jaar
Reactie op Kleintje2023
Wij hebben zonder hek, omdat ik ergens gelezen had dat een hekje gevaarlijk ...
Jaa ik las jouw reactie ergens idd erover!
vorig jaar
Reactie op LWW
We hadden het ledikant waar ze nog in lag nodig voor onze tweeling. Dus van ...
Jaa ik ben zwanger van de 2e dus daarom ook! Haha
VRIEND
vorig jaar
Wij hebben zonder hek. Naast het bed ligt een zacht kleedje voor als ze eruit mocht vallen. Maar is met haar nieuwe twijfelaar matras nooit meer gebeurd.
Ik vind het grootste voordeel van zonder hek dat wij de deuren open laten staan en dat als dochter wakker wordt ze of zelf naar onze slaapkamer loopt of als we beneden zijn ze naar het traphekje loopt en ons roept, zonder huilen inmiddels want ze weet dat we er zijn en heeft de vrijheid ons zelf te halen.
vorig jaar
Kijk vooral wat past bij je kind! Mijn oudste kreeg een bedje zonder hek, voorzichtig kind wat echt weleens uit bed is gerold, maar die is niet wild. Mijn dochter is wel een wilde, dus die heeft wel een hekje. Het is allebei goed! Bij beide overgegaan op een vloerbedje rond de 11 maanden, het is ideaal 🤗
vorig jaar
Reactie op Kleintje2023
Wij hebben zonder hek, omdat ik ergens gelezen had dat een hekje gevaarlijk ...
Iets gevonden wat over het gevaar van zo'n rand gaat:
https://www.bedtimechamp.co.uk/post/floor-beds-for-babies-and-toddlers#:~:text=The%20height%20of%20the%20bars,poses%20a%20risk%20of%20asphyxiation
Een te lage rand bij de kleine kinderen kan dus gevaarlijk zijn. En de afstand tussen de spijlen is ook belangrijk: die moet tussen de 4,5 en 6,5 cm zijn.
vorig jaar
Reactie op Kleintje2023
Iets gevonden wat over het gevaar van zo'n rand gaat:
https://www.bedtimech ...
bij *te* kleine kinderen
Maargoed, voor een kind van 13 maanden kan je dus waarschijnlijk prima een hek gebruiken.
vorig jaar
Hier een vloerbed met hek en in het midden een uitgang die gewoon open is, zo kan ze dus ten alle tijden zelf het bed in en uit. Hier over gegaan op een vloerbed rond 18 maanden en echt nooit problemen ondervonden bij dit bed met hek. Direct aangeleerd dat de opening bedoelt is om in en uit bed te gaan…
Volgens mij is het ook zo dat tot een jaar of 3-4 kinderen de ruimte nog niet goed in kunnen schatten en dus ook gemakkelijk uit bed kunnen rollen daardoor. Ik vind het zelf niet chill dat dit kan gebeuren, dus vandaar de keuze voor een hek en nog steeds heel blij mee. Hekje kan er ook overigens als we dat zouden willen als ze ouder is :)
vorig jaar
Mijn zoon heeft een eenpersoons matras. Ik wou graag zonder hekje, zodat we met een Ikea poef matras ernaast konden liggen met hem.
Helaas voor mij vroeg hij zelf om een hekje voor geborgenheid. Hij was overigens 3 jaar toen
vorig jaar
Het ligt denk ik ook aan je kind. Mijn dochter had eerst een ledikantmaat vloerbed met een hekje (met opening) maar dat was geen succes (alhoewel slapen wel iets beter ging dan in een gewoon ledikant). Met 22 maanden overgegaan naar een eenpersoons vloerbed zonder hekje en ze sliep meteen zoveel beter. Mijn zoontje slaapt overigens prinsheerlijk in zijn ledikant, ik weet niet eens of ik hem überhaupt in een vloerbed ga leggen.