24 Reacties

VRIEND
5 jaar geleden
De pampers pure zijn heel fijn, ook vaak 1 plus 1 gratis... Van etos tegenwoordig volgens mij ook zo'n variant met vooral water.... Is toch beter voor 't huidje.
Zwitsal ruikt lekker, maar dat komt omdat er zoveel parfum en andere toevoegingen inzitten! Mijn Kids reageren hier heel erg op.

5 jaar geleden
Wij gebruiken vanaf dag 1 zwitsal. Hoor welleens dat sommige babys er niet tegen kunnen. Hier nu 7maanden en nog nooit huidirritatie of luieruitslag gehad.. Heel wisselend per kindje denk ik. Zou in ieder geval niet een te grote voorraad al in slaan. Wij gebruiken de gewone doekjes en sensitive maar net wat we in de aanbieding is. Op bol.com zijn ze vaak in de aanbieding ook grote hoeveelheden. Pampers billendoekjes trouwens ook.

5 jaar geleden
Wij hebben bij allebei onze dames de goedkope doekjes van het Kruidvat en de doekjes van de Etos gebruikt. Allebei super fijn.

5 jaar geleden
Ik vind dit een fijn overzicht om een keuze te maken: https://www.consumentenbond.nl/verzorging-van-je-kind/wat-zit-er-in-babydoekjes#no4

VRIEND
5 jaar geleden
Ik gebruik uitwasbare doekjes van cheeky wipes. Moet het maar eens googlen. Enkel water en een beetje van de bijhorende olie, heerlijk gewoon. Veel gezonder voor de billetjes, het milieu, maar ook voor de portemonnee. Niets vies aan want je kan de hele waszak in de machine gooien en hoeft ze niet eens aan te raken. Moet maar eens googlen 👍 beste investering tot nu toe geweest!
Als ik op stap ben gebruik ik wegwerpdoekjes want dat is net iets praktischer. Ik gebruik dan de Zwitsal sensitive en wel tevreden over

5 jaar geleden
Reactie op Shorty
Ik gebruik uitwasbare doekjes van cheeky wipes. Moet het maar eens googlen. ...
Volgens de Consumentenbond zitten er allergenen in de olie... Is natuurlijk niet zo dat ieder kindje daar op reageert maar iig goed om van bewust te zijn. Allergieën door dit soort producten (maar ook bvb voor make-up of wasmiddel of parfum bij volwassenen) ontstaan vaak door een opbouwend effect. Iets wat je jaren probleemloos gebruikt kan je dus alsnog allergisch voor worden. Afwisseling is daarom eigenlijk het beste 😊