29 Reacties

3 jaar geleden

Ik gebruik Avent en helemaal prima. Geen ervaring met andere. Het tepelschild is van siliconen oid en dus zacht. Ik kolf binnen 5 tot 10 min flesje vol. En indd ideaal om mee te nemen naar een festival.

3 jaar geleden

Ik heb er een van medela, ik vind hem erg fijn. Ik heb ook een elektrische van medela. Wel zo handig want dan kunnen de flesjes e.d. gewoon op allebei. Dat zou voor jou ook nog een overweging kunnen zijn.

3 jaar geleden

Ik heb een handkolf van Medela, naast mijn elektrische kolf. Ik ben best tevreden hierover, maar ik vind het borstschild wel wat hard. Mag ik vragen hoe lang je kolft? Hier begint het vaak pas echt te lopen na 15 minuten en na 35 minuten zijn mijn borsten wel goed soepel/leeg!

3 jaar geleden

Ik kolf al 7 maanden met deze ☺️ Heel simpel en licht ding. Werkt prima!

3 jaar geleden

Ik had avent, nu lansinoh erbij. Beiden prima eigenlijk.

3 jaar geleden

Avent werkte bij mij super. Elektrisch kolven werkte achteraf voor geen meter bij mij (daar kom je dan na maanden achter als je eens een keer een handkolf probeert 😑). Sindsdien enkel nog maar de Avent gebruikt. Met Lansinoh geen ervaring.

3 jaar geleden

Reactie op Yellow

Ik heb een handkolf van Medela, naast mijn elektrische kolf. Ik ben best te ...
Ik kolf 10min. Ik heb geen hele sterke toeschietreflex. Het duurt even voordat het op gang komt, maar na ongeveer 7 min komt er niks meer. Als ik dan met de hand kolf/stimuleer komt er wel nog wat en merk ik ook dat mijn borsten nog niet leeg zijn.

3 jaar geleden

Reactie op Huplakee88

Ik had avent, nu lansinoh erbij. Beiden prima eigenlijk.
Klopt het dat er bij de Lasinoh verschillende schildmaten zijn en dat de handkolf van Avent eigenlijk one size fit all is? Heb je voorkeur voor een vd 2? Gaat het pompen bij beide bijv makkelijk en merk(te) je verschil in kracht?

3 jaar geleden

Reactie op Iloon1986

Ik kolf 10min. Ik heb geen hele sterke toeschietreflex. Het duurt even voor ...
Ik heb rond de 10 minuten inderdaad ook bijna geen melkstroom meer, maar na 15 minuten begint het harder te stromen. Werkt langer kolven bij jou niet om een extra tsr op te wekken?

3 jaar geleden

Reactie op Yellow

Ik heb rond de 10 minuten inderdaad ook bijna geen melkstroom meer, maar na ...
Als ik blijf kolven als de toestroom stopt na ongeveer 7min komt er tot 10min helemaal niks meer. Ik heb ook weleens geprobeerd om even 5, 10 of 15min pauze te nemen en dan weer kolven, maar dan gebeurd er vrij weinig. Meestal maar een paar druppels. Super irritant, maar het lukt me gwn niet om veel mm te kolven.

3 jaar geleden

Reactie op Iloon1986

Als ik blijf kolven als de toestroom stopt na ongeveer 7min komt er tot 10m ...
Dat is inderdaad vervelend zeg! Zeker als je voelt dat je borsten nog vol zitten! Ik kolf tegenwoordig ook altijd nog even na met de handkolf, soms komt er nog 5ml en soms nog 20ml. Als ik alleen de handkolf gebruik (dus niet de dubbele elektrische van medela), dan heb ik ruim 50cc minder productie. Vind de combi wel fijn zo! Hopelijk kun je een goede keuze maken!

3 jaar geleden

Reactie op Yellow

Dat is inderdaad vervelend zeg! Zeker als je voelt dat je borsten nog vol z ...
Ohh dat is rlxt met die combi. Slim. Dat ga ik ook proberen. Met die extra 5 a 20ml zou ik al blij zijn. Tijdje terug heeft de lactatiekundige ook meegekeken, omdat het kolven ineens achteruit liep. Toen bleken de borstschilden ook niet de juiste maat meer 🙈. Ze heeft het ook even over oxytocine spray gehad. Alleen dat wilde ik liever niet als het niet perse nodig is.

3 jaar geleden

Reactie op Iloon1986

Klopt het dat er bij de Lasinoh verschillende schildmaten zijn en dat de ha ...
Ik heb eerst met avent gekolfd. Ging lang goed tot ik toch merkte dat de zuigkracht wat minder leek. Toen lansinoh erbij gekocht en dat gaat prima eigenlijk! Lijkt wat meer zuigkracht te hebben. Ook met de schildmaat die erbij zit. Die van avent heeft inderdaad een soort kussentje erin.

3 jaar geleden

Ik heb ook Avent en vind het fijn werken, ook in dagelijks gebruik naar het werk: kan overal gaan zitten zonder stroom. Omdat ik het in eerste instantie alleen voor een festival aan wilde schaffen, heb ik het via Vinted gekocht voor 3 euro. Alle onderdelen zijn uit te koken. Ook ideaal dus als je het eerst nog uit wil proberen, staan er genoeg op!

3 jaar geleden

Zou eentje nemen van zelfde merk als je elektrische kolf. Ik heb elektrisch dubbele van Medela en daarom ook flesjes, spenen en handkolf van Medela. Praktisch want alles past op elkaar, grijp je niet mis qua schone spullen (een dop of fles te weinig). Werkt goed voor ons

3 jaar geleden

Ik gebruik de medela handkolf vanwege de fijne hendel maar heb de wat harde borstschilden vervangen door deze in mijn maat: https://www.borstkolfwinkel.nl/baby-motion-borstschild.html. Heb hiermee 3 maanden fulltime gekolfd, dus aanrader! Al blijft dit heel persoonlijk denk ik. Succes!

3 jaar geleden

Ik had trouwens eerst Lansinoh, maar vond die helemaal niet fijn omdat de hendel heel hard klikt en niet soepel te bedienen is. Dus die zou ik zeker overslaan!

3 jaar geleden

Ik kolf al 7 maanden met deze ☺️ Heel simpel en licht ding. Werkt prima!
Ik ben ook fan van deze maar heb nog geen andere geprobeerd

3 jaar geleden

Ik heb naast de elektrische kolf de medela handkolf. Gaat veel sneller en ik vind het best leuk, mezelf melken 😄

3 jaar geleden

Reactie op JennKorterink

Ik heb naast de elektrische kolf de medela handkolf. Gaat veel sneller en i ...
😂