12 Reacties
4 jaar geleden
Wij hebben altijd de smalle Dr. Brown flessen gehad! Echt hele fijne flessen vind ik, zit ook een lucht ventieltje in tegen de krampjes! Ik deed namelijk in het begin ook borstvoeding geven maar wel via kolven, en gaf ik het haar in deze flesjes.
En wij hebben de speentjes van Bibs! Eigenlijk omdat ik die gewoon het leukste vond馃檲 maar ze voldoen wel aan alle eisen en BPA vrij enzovoort!鉂わ笍
4 jaar geleden
Ik heb flesjes van medela omdat ik een kolf van medela had en die daar rechtsreeks op konden 鈽猴笍 begonnen met de slow flow speentjes en nu zit hij op de medium flow. Helemaal in het begin gaven wij melk met dokter Browns flesjes maar omdat die dus niet op mijn kolf paste vond ik dat al snel niet meer handig
4 jaar geleden
Reactie op Avdpee
Mij werd aangeraden om enkele in huis te halen en pas als die effectief vol ...
Ja idd, niet teveel kopen... het is snel genoeg in huis grhaald. Wij hadden een glazen flesje + speen van Lansinoh (speciaal voor kindjes die bv krijgen). Werkt hier goed. En qua kolven zou ik ool even waxhten met een kolf en toebehoren kopen. De eerste paar weken had ik een kolf vanuit de kraamzorg. Die is net iets anders en krachtiger dan een kolf die je zelf aanschaft.
4 jaar geleden
Dr brown brede hals met een prematuurspeen (ivm therapeutisch voeden). Het systeem is heel fijn -hij lekt overigens enkel als je te strak vastdraait- en houdt ook fijn vast. De opening is ook groter wat ik weer fijn vond voor het erin gieten. Ga vooral niet meerdere flesjes halen. Je hebt in de regel ook alleen het kleinste flesje nodig. Als je geeft volgens de formule op la Leche League dan geef je eigenlijk nooit meer dan 150ml per keer (sommigen zitten er met 6 maand iets boven).
Speen zou ik niet gelijk halen. Je krijgt er genoeg en ik mocht ze allemaal weggooien nu de speen een andere techniek is dan drinken uit de borst of fles nu ze de speen naar binnen slobberen i.p.v. aanhappen. Als hij een speen had gehad dan had ik pijn bij het voeden. Tegelijkertijd onderdruk je signalen met de speen wat je niet wilt als je bv geeft (bij hele erge zuigbehoefte kan je het aanbieden, maar dan nog zeer beperkt).
4 jaar geleden
Wij hebben op aanraden van de lactatiedeskundige ook omdat wij borstvoeding geven alles van MAM gekocht.
Ook de speen hebben we hiervan gebruikt.
Deze speenvorm zou het meeste lijken op de moederborst tijdens het voeden.
En zowel het zuigspeentje als de flesspeen zijn hetzelfde qua vorm.
Mijn zoontje heeft op neonatologie gelegen.
En de flessen van MAM kan je individueel steriliseren in de magnetron.
Ook de spenen komen in een bakje die makkelijk te steriliseren zijn.
Dat hebben wij ook altijd zo gedaan.
Vanaf geboorte pakte hij direct zowel de tepel als het flesje en de speen.
De laatste spuugde hij direct ook weer uit want daar kwam niets uit 馃ぃ
Hij heeft in de 10 weken dat ik borstvoeding mocht geven nooit problemen gehad met dit flesjes.
Ik gaf borstvoeding.
Daar viel hij in slaap omdat hij de kracht niet had aan de borst te drinken.
En daarna deden we een flesje na wat voor hem makkelijker ging.
Uiteindelijk medisch moeten stoppen voor mezelf.
Maar wij hebben hele fijne ervaringen met dit flesje.
Wij hebben in het begin de newborn fles gehad.
Hier hadden we er 3 van zit een newbornspeen op.
https://www.mambaby.com/nl/p/easy-start-anti-colic-130ml-deep-sea-babyflesje/fc1h6za001fid/
Daarna hebben we deze set gebruikt en deze gebruiken we nog steeds.
Van de grootste fles hebben we er 1 extra gekocht.
Omdat hij al weken in 6 flessen zit en dan hoeven we maar 1x af te wassen op de dag.
Alle nodige spenen zitten in het pakket.
https://www.mambaby.com/nl/p/easy-start-anti-colic-babyflesje-set/fh1a9za002cuk/
Van de spenen gebruiken we deze
https://www.mambaby.com/nl/p/mam-perfect-forest-speentje/fa1c6za007hcx/
En in de eerste weken hebben we deze gebruikt al word dat afgeraden bij borstvoeding onze zoon lag op neonatologie en had dat nodig.
Omdat ik niet 24/7 daar was.
Alleen spuugde hij ze dus uit en dat doet hij nog steeds.
Dus even kijken of je dat echt gaat gebruiken.
https://www.mambaby.com/nl/p/mam-start-speentje/fa1c4za001gza/
Verder zeggen ze koop eerst 1 flesje accepteerd hij het niet zit je niet meteen met een hele set.
Maar door dit direct van geboorte af te wisselen is het bij ons allemaal geaccepteerd.
Bij jou kan dat eventueel wel anders zijn.
4 jaar geleden
ik zou lanisoh in huis halen
van glas.. had ik niet, maar die zou ik met de kennis van nu kopen.
zelf ook borstvoeding baby gevoed met difrax en dr brown.. werkte allemaal prima
maar eigenlijk ging alles makkelijk met de bebe
ik had ook een pot formula in huis en een kolf geleend van een vriendin dus was op alles (nou niet helemaal ben je nooit) voorbereid, dat vond ik fijn
ook nog een tube kruitvat (medela is 2x zo duur) lanoline zalf in huis halen
en vast de lactatiekundigen uit de regio noteren 馃憤
4 jaar geleden
Ik heb altijd de Lansinoh flesjes gehad, die lijken in mijn ogen het meest op hoe je tepel eruit ziet tijdens het drinken. Zelf had ik even een flesje uit zo鈥檔 gratis babypakket achter de hand voor de geboorte en later pas andere aangeschaft. In iedergeval zou ik een fles nemen met een wat bredere hals/speen en kleine inhoud. Met borstvoeding kom je vaak niet tot grotere flessen dan 130/150 ml 鈽猴笍
4 jaar geleden
Wij hebben de flesjes met smalle hals van dr. Brown en speentjes van philips avent. Had ook speentjes van bibs en difrax, maar die vind onze jongen niet fijn en weigerde hij. Flesjes hebben we meerdere soorten geprobeerd. Onze jongen pakte alles wel, maar uit de dr. Brown dronk hij het beste
4 jaar geleden
Mijn dochter neemt na alleen de speentjes van Philips agent en de Lansinoh flesjes!
Mijn zoontje daarentegen dronk afgekolfde melk uit de difrax s-fles en speentjes van Bibs.
Kortom, de kans dat je even moet zoeken bestaat 馃槵
Haal je van die geboorte boxen op bij de Blokker etc? Daar zitten vaak speentjes in van verschillende merken :)
4 jaar geleden
Reactie op babysnoep
Wij hebben altijd de smalle Dr. Brown flessen gehad! Echt hele fijne flesse ...
Is dat deze?鈽猴笍 ik wil namelijk de smalle kopen op aanraden vd lactatiekundige

4 jaar geleden
In het begin begon ik met kleine smalle flesjes van dr Browns, maar vanaf 2 maanden met de bredere hals flessen. Die zijn top!
Mn zoontje wil alleen maar bibs spenen, vanaf geboorte had hij al hele erge zuigdrang. 馃き