5 Reacties
5 jaar geleden
Ik houd helemaal geen wakkertijden aan:) Merk dat de behoefte om te slapen per dag verschilt. Soms wil hij vaak en lange dutjes doen en soms doet hij een paar hazeslaapjes en is de rest van de tijd klaarwakker🤷 Leg hem alleen te rusten als ik zie dat hij genoeg heeft gehad. Nooit last van oververmoeidheid en hij slaapt sinds een paar weken keurig door elke nacht, ongeacht zijn rusttijden overdag.
Dus denk dat je die 90 minuten heus wel wat kan loslaten! Kijk vooral naar wat je kindje aangeeft.
5 jaar geleden
Je kan altijd proberen de 90 minuten een beetje los te laten en goed op slaapsignalen te letten. Dan kan je er nog prima op tijd bij zijn om geen oververmoeid kind te krijgen.
5 jaar geleden
Volgens verschillende slaap schema’s zou mijn zoontje nu 2 uur en 15 minuten wakker ‘moeten’ zijn voordat hij gaat slapen. Dit redt hij niet. Ik kijk dus gewoon naar hem; is hij moe, dan leg ik hem op bed. Hij slaapt dan 9 van de 10 keer zonder problemen. ‘S nachts slaapt hij ook goed. Die schema’s.. net als je denkt dat het werkt, loopt het toch weer anders.
5 jaar geleden
Volgens verschillende slaap schema’s zou mijn zoontje nu 2 uur en 15 minuten wakker ‘moeten’ zijn voordat hij gaat slapen. Dit redt hij niet. Ik kijk dus gewoon naar hem; is hij moe, dan leg ik hem op bed. Hij slaapt dan 9 van de 10 keer zonder problemen. ‘S nachts slaapt hij ook goed. Die schema’s.. net als je denkt dat het werkt, loopt het toch weer anders.