16 Reacties

4 jaar geleden

Gewoon het zelfde als ik voor mijzelf gebruik... 🙈 Babykleding gaat niet in een aparte was.. Dan moet je of heel veel kleine wasjes doen.. Of Heeel veel baby kleding kopen voordat de was machine vol is...

4 jaar geleden

Ja hoor. Ik zou gewoon proberen en pas aanpassen als je kleintje er verkeerd op reageert. Ik gebruik robijn zwitsal en gaat prima!
Van Asten- banner web baby - prijzenspektakel

4 jaar geleden

De eerste keer heb ik alle kleding gewassen met Neutral wasmiddel en wasverzachter. Dan weet je vrij zeker dat de baby er niet op gaat reageren. Vervolgens met de daaropvolgende wasjes wel de kleding gewoon met onze kleding meegewassen met Robijn en gekeken of ze erop reageerde. Dat was bij ons niet het geval dus sindsdien gebruik ik gewoon wasmiddel met parfum. Maar het voorkomt dat als je kleintje wel reageert, ja alles in de kraamweek alsnog opnieuw moet wassen.

4 jaar geleden

Welk wasmiddel je gebruikt maakt eigenlijk weinig uit. Wel wordt het aangeraden om geen wasverzachter te gebruiken, dat bevat veel parfum en laat een laagje achter op de kleding. Het kan zo zijn dat een gevoelig baby huidje daar niet tegen kan. Mocht je kindje toch nog reageren op de parfum in je gewone wasmiddel, dan kun je altijd nog overstappen naar neutral of een bio/eco wasmiddel. Oh en ik waste de babywasjes wel altijd apart omdat ik voor mn eigen was wel graag wasverzachter gebruik. Alleen sorteer ik de babywas minder op kleur, dus gooi gewoon wit en bont door elkaar zo lang t maar op dezelfde temperatuur gaat. Dan kwam ik met 2 wasjes per week prima uit. Alleen als je een baby hebt die vaak spuugt ofzo dan heb je natuurlijk wat meer was... Dus dan zou je ook je eigen spul mee kunnen wassen zonder wasverzachter.

4 jaar geleden

Check even de zoekfunctie

4 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Gewoon het zelfde als ik voor mijzelf gebruik... 🙈 Babykleding gaat niet i ...
Top, dankjewel voor je reactie! Ik dacht inderdaad dat het ook wel kon en als ze er niet tegen kan ik het aan pas..

4 jaar geleden

Reactie op mmo

Ja hoor. Ik zou gewoon proberen en pas aanpassen als je kleintje er verkeer ...
Dankjewel voor je reactie ☺️

4 jaar geleden

De eerste keer heb ik alle kleding gewassen met Neutral wasmiddel en wasver ...
Ja, klopt! Ik ga even kyken. Bedankt voor je reactie ☺️

4 jaar geleden

Reactie op Elea

Welk wasmiddel je gebruikt maakt eigenlijk weinig uit. Wel wordt het aanger ...
Ja, ik wist inderdaad dat je geen wasverzachter mocht gebruiken ☺️! Ik ga eerst dit proberen, en anders stap ik over! Ja apart wassen was ik zeker van plan ☺️.

4 jaar geleden

Ik gebruikte neutral en toen 1x jumbo 0%parfum gebruikt. Ze reageerde direct, allemaal rode bultjes. Al die wasjes weer moeten draaien met neutral en sindsdien is het weg. Dus ik was nu met neutral 👍
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: Oude trauma's en wat je mist van je kindloze bestaan

Waarom maken baby's zo graag herrie? We duiken in hun speelgedrag en een groeiende eigen wil. Ook bespreken we hoe het is om op te voeden zonder goed voorbeeld. En mis je soms nog iets uit je leven van voor de geboorte van je kindje?

4 jaar geleden

Eerst gewoon wat ik gebruikte voor onszelf; Robijnof Gwoon en azijn ipv wasverzachter. Maar haar huidje leek toch wat te irriteren dus nu was ik met Neutral of Gwoon ecologisch&huidvriendelijk en nogsteeds azijn ipv wasverzachter.

4 jaar geleden

Ik gebruik ons eigen wasmiddel. Alle kleren gaan bij elkaar. Apart wassen is hier onmogelijk want dan staat de wasmachine 24/7 aan. Nu heeft de jongste hele erge eczeem dus overgestapt op wasmiddel zonder parfum.

4 jaar geleden

Kgebruik gewoon die van ons al sinds zen geboorte Lenor... Maar robijn kan ook ja

4 jaar geleden

Wij wassen zelf met robijn, maar de baby wassen doen wij met neutral ivm eczeem

4 jaar geleden

Ik heb bij mn eerste neutral gebruikt enzo. Bij mn tweede de kleertjes eerste keer gewassen met neutral maar daarna gewoon wasmiddel en dat ging gewoon prima. Ga nu ook weer zo doen. Je merkt gauw genoeg als je baby toch beetje last krijgt van ze huidje