14 Reacties

5 jaar geleden

Ik ben vrijdag bij de kinderarts geweest en die zei uit zichzelf dat we ook eens konden proberen om (magere) yoghurt (al dan niet met fruit) te geven. Ik geef het als tussendoortje.

5 jaar geleden

Je hebt ook van die babytoetjes. http://www.ah.nl/producten/drogisterij-bab ...

5 jaar geleden

Wij geven hem savond’s na het eten yoghurt! Dit deden we ook rond die leeftijd! 🥰

5 jaar geleden

Als je nog moedermelk geeft is zuivel niet belangrijk.. Wel mag je vanaf 9 maanden af en toe een lepeltje geven om te proberen. Teveel zuivel geeft een teveel aan eiwitten, waardoor er belangrijke voedingsstoffen niet goed kunnen worden opgenomen. Zuivel met mate dus zolang je nog moedermelk geeft.

5 jaar geleden

En mocht je wat yoghurt willen geven, kies dan voor een volle variant. Bijvoorbeeld Griekse yoghurt met 10% vet.

5 jaar geleden

Hier zit mega veel suiker in, zou ik niet geven.... Check voedingscentrum v ...
De yoghurt is helemaal natuurlijk ... zonder suiker, we maken hem zelf..zeker niets toegevoegd dus...

5 jaar geleden

De yoghurt is helemaal natuurlijk ... zonder suiker, we maken hem zelf..zek ...
Ik bedoelde die baby toetjes uit de supermarkt 😉

5 jaar geleden

Mijn oudste kreeg vanaf een maand of 10/11 een bakje volle Griekse yoghurt mee naar de opvang. Ik kolfde toen niet meer overdag, alleen ‘s avonds nog even. Ik gaf toen een klein flesje en yoghurt mee, dat ging prima. Ik heb lactatiekundigen het ook wel eens op die leeftijd zijn adviseren. Ik zou gewoon zo doorgaan dus!

5 jaar geleden

Onze dochter is 8 maanden en op het CB kreeg ik toevallig vorige week ook te horen dat ik yoghurt als tussendoortje kon geven. (ipv een fles om 16 uur) Ik had eerder ook verhalen gehoord vanaf 1 jaar maar dat is dus blijkbaar niet zo. We hebben het overigens nog niet gegeven. Voor nu volstaat een crocotte/rijstwafel/broodkorst nog en krijgt ze in de ochtend en avond nog de borst.

5 jaar geleden