34 Reacties

4 jaar geleden

Is er reden dat je bang bent voor een koorts stuip? Ik heb geleerd dat paracetamol altijd mag bij koorts. Slapen ze ook beter door en kunnen ze goed bijkomen om het virus te tackelen.

4 jaar geleden

Ik heb daar echt nooit over nagedacht en bij (hoge) koorts of ongemak altijd direct een zetpil gegeven. Ook in de avond.

4 jaar geleden

Ik zou zeker eentje geven. Wat ik zelf doe als ze koorts heeft, is mijn wekker zetten om de 3 uur ongeveer om te gaan voelen of ze koorts heeft of niet.

4 jaar geleden

Ja een kindje van een kennis heeft eens een flinke koortsstuip gehad en daar ben k wel flink door geschrokken

4 jaar geleden

Als hij blijft kreunen zou ik langs huisartsenpost gaan. En zeker zetpil geven. Is het niet mogelijk om zn bed tijdelijk bij jullie op de kamer te zetten. dan ben je ook meer gerust vgm.

4 jaar geleden

Ik heb daar echt nog nooooit over nagedacht en volgens mij werkt dat met zetpil niet zo hoor. Anders zou het wel op de bijsluiter moeten staan! Meeste geven juist zetpil voor het slapen, slapen ze goed van. Hier doe ik dat ook zo en pas s ochtends als ze wakker word check ik weer der koorts.

4 jaar geleden

Reactie op Wendyyyyyy

Ik heb daar echt nog nooooit over nagedacht en volgens mij werkt dat met ze ...
Dit idd. Wij geven gewoon een zetpil voor het slapen gaan. We hebben geen babyfoon en de deur is dicht en we zitten beneden. Als er wat is, hoor je het echt wel.

4 jaar geleden

Reactie op Ditte_

Dit idd. Wij geven gewoon een zetpil voor het slapen gaan. We hebben geen b ...
Zelfde hier!!

4 jaar geleden

Je krijgt geen koortsstuip van het geven van paracetamol gelukkig. Dat is een fabel. Gewoon geven, en zoals anderen ook geschreven hebben laagdrempelig de dokter laten kijken

4 jaar geleden

Ok.. dan ga ik het toch zo proberen.. en nu hopen dat ie hem binnen houdt..

4 jaar geleden

Reactie op Wendyyyyyy

Ik heb daar echt nog nooooit over nagedacht en volgens mij werkt dat met ze ...
Je krijgt een koortsstuip ook niet van een zetpil. Maar als de zetpil uitwerkt en de koorts weet stijgt kan het wel.

4 jaar geleden

Als de zetpil uit werkt dan kan de lichaamstemp plots hoog stijgen waardoor een koorts stuip kan voorkomen. Je kan 6 uur later opnieuw een zetpil geven om temperatuur schommeling te voorkomen. Wij geven altijd een zetpil bij koorts of ziekte en kleine slaapt dan bij ons in bed of op de kamer.

4 jaar geleden

Beterschap. Zo zielig voor m 🥲🥲

4 jaar geleden

Hij had nu een temperatuur van 39.1

4 jaar geleden

Toch maar even zetpil gegeven voor het slapen. We hebben de deuren tussen onze kamers open. Dan zal ik hem vast snel horen

4 jaar geleden

Onze dochter is vandaag 1 geworden en heeft afgelopen zaterdag nacht een hele erge koortsstuip gehad waar zij niet zelf uitkwam, we zijn met de ambulance naar het zkh gegaan en ze is opgenomen geweest. Morgen moeten we voor een hersenfilmpje en over 3 weken naar de kinderneuroloog. Dit is extreme versie van een koortsstuip, normaal komen ze er vanzelf weer uit binnen een kwartier. Als dit al gebeurd merk je dit echt wel door een geluid wat ze maken of het schokken van het lichaam in bed. Een koortsstuip kan komen door een zetpil wat is uitgewerkt maar hoeft niet altijd. De kinderarts raadde ons afgelopen weekend wel aan of er voor te kiezen zetpillen te gebruiken en structureel te geven of gewoon achterwege laten, hoge koorts kan geen kwaad. Als hij lekker slaapt en nu nergens last van heeft zou ik hem lekker laten slapen als je van tr voren ook geen zetpil hebt gegeven. Beterschap

4 jaar geleden

Ik zou m'n kind sowieso bij me nemen als het zo ziek is, en zeker proberen wat te geven tegen koorts. Zal niet simpel zijn bij diarree én overgeven..mss toch best siroop proberen? Kan je beter doseren.

4 jaar geleden

hoe oud is je kindje en welke sterkte aan zetpillen heb je. op jonge leeftijd wordt namelijk aangeraden niet meer dan 2-3 keer een zetpil per dag te geven. even opletten dat je dus niet gaat overdoseren ( om de 6 uur zou dan te snel zijn)

4 jaar geleden

Reactie op Tine89

Onze dochter is vandaag 1 geworden en heeft afgelopen zaterdag nacht een he ...
Oh wat heftig! Het vervelende van zetpillen vind ik dat je dus eigenlijk om de 6 uur moet geven, maar je mag maar 3 per etmaal..

4 jaar geleden

Reactie op Tesz

hoe oud is je kindje en welke sterkte aan zetpillen heb je. op jonge leefti ...
6 maandjes