27 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op Mandarije
Ja zeker! Onze dochter is nu 5 en halve maand en ze drinkt nog niet zo lang ...
Kreeg ze om de 3 of 4 uur met toen die 120cc? En ook snachts?
3 jaar geleden
Reactie op Pleegie
Ja hoor. Mijn dochter is 5,5 maand, wel 11 weken te vroeg geboren. Ze krijg ...
Wat zijn jouw tijden vanaf 7uur?
3 jaar geleden
Reactie op Pleegie
7:00-10:00/10:30-13:00/13:30-16:30- 19:30/20:00-23:00 uur.
Ik heb bij somm ...
Heb je dan ook nog 4 dutjes? Want ze adviseren toch vanaf x aantal maanden om 3dutjes te hebben.
3 jaar geleden
Reactie op aylinalken
Heb je dan ook nog 4 dutjes? Want ze adviseren toch vanaf x aantal maanden ...
Eerlijk gezegd, ik kijk niet zo naar de richtlijnen. Mijn kind doet een dutje wanneer het eraan toe is. Soms slaapt ze tussen de voedingen door, maar soms ook niet. Hoeveel op een dag weet ik niet, ik houd dat niet bij 😉
3 jaar geleden
Reactie op Pleegie
Eerlijk gezegd, ik kijk niet zo naar de richtlijnen. Mijn kind doet een dut ...
ja ik heb persee in mijn hoofd na elke dut voeden omdat ik snel onrust krijg als dingen anders lopen. heel vervelend😥
3 jaar geleden
Reactie op aylinalken
ja ik heb persee in mijn hoofd na elke dut voeden omdat ik snel onrust krij ...
Dat lijkt me ook heel vervelend. Ik weet niet of het je lukt, maar misschien is het goed om dit proberen los te laten. Vaste voedingstijden vind ik persoonlijk wel heel fijn; dat zou je kunnen doen. Dat is dan je houvast. Wat de baby ertussen door wel of niet doet, maakt niet zoveel uit. Kijk naar de signalen van je baby en handel daarnaar.
3 jaar geleden
Schema heb ik nooit gehad, maar mijn zoontje dronk rond de 4 maanden ook echt maximaal 120 per keer. Hij is nu bijna 10 maanden en krijgt 180 aangeboden, maar laat vaak wel iets over.
3 jaar geleden
Mijn dochter drinkt 120cc en is 8,5 maand gewoon weinig behoefte als ze echt honger heeft drinkt ze 150cc maar ze heeft nooit meer gedronken maar ze groeit als kool cb heeft er niks over gezegd
3 jaar geleden
Mijn zoontje is 6 maand en drinkt 120 en soms 150. Is voor hem meer als genoeg.
3 jaar geleden
Hier echt heel wisselend, de ene voeding drinken ze 120 de andere maar 100 en de volgende 190 ml (afgekolfd). S avonds halen ze alles in wat ze overdag niet hebben gehad.
Een schema heb ik niet echt, ik weet alleen dat na elk dutje (ook al is deze maar 10 min) er een fles in moet.
3 jaar geleden
Reactie op Pleegie
Ja hoor. Mijn dochter is 5,5 maand, wel 11 weken te vroeg geboren. Ze krijg ...
Ook om de 3 uur?
3 jaar geleden
Reactie op Pleegie
Dat lijkt me ook heel vervelend. Ik weet niet of het je lukt, maar misschie ...
Trouwens hoe gaat het bij jouw met slapen na 17uur? Want mijn zoontje was gewend rond half6 ritueeltje te doen en 18:15uur de nacht in. Dat was met om de 3.5 uur voeden met een fles minder. Nu met een fles extra kom ik uit op fles om 16uur een dutje na 17uur tot 17:45uur maar ik merk dat hij tot 19uur echt niet trekt dan is hij gewoon k.o😜.
3 jaar geleden
Reactie op S_2021
🙋🏼♀️ ruim 9 maanden en nog steeds max 120cc per fles. Meer krijgen we er ...
Geeft mij wel een gerustgevoel. Want ik denk steeds dat ik iets fout doe🤷♀️