22 Reacties

10 maanden geleden

Er wordt aangeraden minstens 300ml aan zuivel en maximaal 500ml. Als je dan eens een keer 600ml geeft kan dat geen kwaad hoor. Als onze dochter ziek is en niet wil eten, wil ze enkel melk. Kinderarts zei ook zelf toen, als ze melk wil, geef maar zoveel als ze wil. Omdat het tijdelijk was natuurlijk.

10 maanden geleden

Reactie op 4augustus2021

Er wordt aangeraden minstens 300ml aan zuivel en maximaal 500ml. Als je da ...
Dank voor je antwoord 😊! Fijn om te horen dat wij niet de enige zijn. Wij schrokken van de reactie van de mevrouw van het consultatiebureau 😅

10 maanden geleden

Ik mengde het ook vaak met water vond ze helemaal prima

10 maanden geleden

Wij hebben er een hele tijd overheen gezeten, onze zoon kreeg nog 3 flesjes op een dag van 100+ ml (ik weet het niet meer precies) en dan yoghurt als ontbijt en soms tussendoor ook gewone melk te drinken. Durfde me bijna niet te vertonen bij t cb, zeker toen hij óók nog eens maandenlang weer om een nachtvoeding ging vragen! Maar hij leeft nog hoor en hij is een gezonde knul 😊 Inmiddels (1j 9 mnd) zit hij wel rond de 300 ml per dag.

10 maanden geleden

Hier drinkt ze savonds nog een fles van 230 en overdag drinkt ze zeker 200 koemelk nog na de boterham bij de lunch 😅 wij zitten er ook overheen dus. Maar is niks van gezegd bij cb

10 maanden geleden

Reactie op Zuzanna

Wij hebben er een hele tijd overheen gezeten, onze zoon kreeg nog 3 flesjes ...
Precies dit!!! We werden aangesproken alsof wij onze zoon cola ofzoiets gaven😂! Tja mevrouw van het cp: Hij is net 3 dagen geleden 1 geworden…3 dagen geleden toen hij 11 maanden was, mocht hij 600 en nu 3 dagen erna mag hij 300 max.

10 maanden geleden

Precies dit!!! We werden aangesproken alsof wij onze zoon cola ofzoiets gav ...
Rond 10 maanden werd hier gezegd zo’n 500 ml melk en rond 11 maanden 400 ml melk. Dan kan ik me dus wel iets bij 300 ml max op 12 maanden voorstellen 😅

10 maanden geleden

Reactie op M_1986

Rond 10 maanden werd hier gezegd zo’n 500 ml melk en rond 11 maanden 400 ml ...
Hij kreeg flesvoeding en borstvoeding. Samen was het 600😊. Bv mocht trouwens onbeperkt.

10 maanden geleden

Meestal ruim 300cc (ontbijt:fles 200, lunch: beker melk, drinkt paar slokjes, avondeten: toetje. Soms wanneer hij aangeeft een fles melk te willen, krijgt hij dat. Dus ja, we zitten er gemiddeld ook boven. Zou me er niet teveel van aantrekken

10 maanden geleden

Ons kindje van net 1 drinkt ook nog te veel melk hoor🙈 (3 flessen!) Ben wel rustig aan het afbouwen qua hoeveelheid hoor. Ze krijgt ‘s morgens nog een fles van 180cc (maar wel geminderd met melkschepjes, namelijk 5 ipv 6 dus dat reken ik als 150cc melk), dan tussen de middag een fles (bij lunch) van 180cc met 3 schepjes (ik doe per week een schepje minder want deze fles wil ik eraf hebben) en savonds voor het slapen gaan nog een fles van 180 cc met 5 schepjes. En vaak ook nog wat yoghurt met fruit als toetje! Vlak nadat de tussen de middag fles eraf is ga ik de ochtend fles eraf halen en dan krijgt ze gewoon tussen de middag een bekertje halfvolle melk. Heel traject zo dat afbouwen van de flesvoeding😅

10 maanden geleden

Reactie op Buikie

Ons kindje van net 1 drinkt ook nog te veel melk hoor🙈 (3 flessen!) Ben we ...
Ik bedoel aan het einde: dan krijgt ze tussen de middag een bekertje lauwwarme halfvolle melk (om te oefenen) en savonds voor het slapengaan nog 150cc opgewarmde halfvolle melk

10 maanden geleden

20 maanden: 's ochtends 180+7 Toetje: 10% vet Griekse yoghurt, ik gok ongeveer 150 gram 's avonds 180+7 Gisteren nog besproken bij cb en ook vorige maand bij kinderarts. Bij ons is dit prima maar mss anders omdat mijn dochter (te) licht is? Er zitten meer calorieën in onze flessen opvolgmelk dan in de gemiddelde avondmaaltijd...

10 maanden geleden

Hier ook hoor! 3 flessen per dag op het moment waarbij ik 60+2 kunstvoeding en 60 gewone melk meng. Ze krijgen ook in de ochtend wat yoghurt. Ze zijn nu bijna 14 maand en eten vast voedsel ook alsof hun leven er vanaf hangt. Ze zullen het wel nodig hebben 🤷🏼‍♀️

10 maanden geleden

Heel herkenbaar! Onze dochter is nu bijna 13 maanden en cb reageerde heel heftig dat ze overdag nog 450 ml melk krijgt en soms snacht nog een fles van 120 en als ontbijt yoghurt. Ik voelde me echt zo slecht, alsof je je kind wat aandoet. Mijn dochter is niet een fantastische slaper en de fles is onderdeel geworden van het slaapritueel. Je kan je voorstellen dat we daar niet zomaar mee gaan stoppen, want dit werkt 9 van de 10 keer. Altijd te horen gekregen dat tot 1 jaar melk de hoofdvoeding is en dan ineens vanaf 1 jaar maar 300 ml. Niemand ook die je daar dan mee helpt behalve dus dat vreselijk oordelende toontje bij het cb.

10 maanden geleden

Reactie op Lisaenfabian

Heel herkenbaar! Onze dochter is nu bijna 13 maanden en cb reageerde heel h ...
Precies dit!

10 maanden geleden

Ik vind 600ml ook wel echt heel veel voor een kind van 1, hij eet ook andere dingen neem ik aan en melk is niet meer de hoofdvoeding? Hier soms ook wel iets meer dan aanbevolen aan melk(producten) per dag. Ik merk dan vaak wel dat haar poep zachter wordt, zeg maar té zacht maar nog geen diarree. Dus ik probeer het wel bij 300ml te houden. Wat wij wel vaak doen is een fles melk wat verdunnen met water. Dochter is al bijna 2,5 dus dat kan prima en dan krijgt ze toch extra vocht binnen. Ze drinkt alleen melk en water

10 maanden geleden

Reactie op Bolleke32

Ik vind 600ml ook wel echt heel veel voor een kind van 1, hij eet ook ander ...
Hij eet prima en zijn ontlasting is normaal 😊.

10 maanden geleden

Onze dochter is 2 en drinkt ook nog steeds 400 ml op een dag incl brinta als ontbijt. Gewoon rustig afbouwen op jullie tempo. En af en toe eroverheen maakt echt niet uit.

10 maanden geleden

Mijn zoon dronk met 12 maanden 2 bekers melk op een dag, bij ontbijt en lunch. Verder at hij super goed. Als je kind genoeg eet dan gaat het vanzelf minder melk drinken. Ik zou meer water/thee of iets anders aanbieden

10 maanden geleden

Weet dat in België de richtlijn op 1 jaar 500ml per dag is. Ik kreeg commentaar omdat ik daar niet aan geraakte 😅 dus het is redelijk willekeurig allemaal. Ik hield voor mezelf aan: alles tussen 300ml en 500ml is ok. Enkel als ie volledig koemelk krijgt, kan het wel te veel worden. Omdat die dan te veel eiwitten binnen krijgt.