9 Reacties

4 jaar geleden

Op die leeftijd en gewicht kan je hem gerust laten slapen hoor! Geniet maar van de extra slaap 😅

4 jaar geleden

Dochtertje 14w doet soms 13u slaap zonder voeding (sinds vorige week), ik kijk af en toe wle eens op de babyfoon maar ik vind het prima zo 🙊

4 jaar geleden

Mijne deed het ook opeens en nu slaapt hij 23:30 tot 11:30 door .. snap er ook niks van zolang slapen maarja pak je rust heb gehoort dat je door de nacht niet hoeft te kolven maar neem aan dat je borst hard kan worden dus misschien kolven wanneer hij normaal wel zoj drinken?

4 jaar geleden

dat slapen zal wel prima zijn, maar met je productie twijfel ik wel. Heb je last van je borsten?

4 jaar geleden

dat slapen zal wel prima zijn, maar met je productie twijfel ik wel. Heb je last van je borsten?

4 jaar geleden

Zelfde verhaal hier met 9 weken. Gewoon lekker laten slapen. En je productie past zich vanzelf aan als het goed is. Dus als er snachts minder behoefte is dan past zich dat aan. En na 1x is je productie niet ineens minder. Als je voedt op verzoek dan zoekt je lichaam het vanzelf goed uit.

4 jaar geleden

Vraagje, onze zoon (8w kunstvoeding) wordt in de nacht (en overdag soms ook) niet meer huilend wakker voor de fles. Wel word ik wakker van heftige smak geluiden, meneertje zit dan lekker op zn vuistjes te sabbelen. Overdag begint hij ook vaak met sabbelen maar omdat wij dan niet altijd in de buurt zijn begint hij met huilen en weten we dat hij toe is aan zn flesje (elke 3uur ong). Zijn laatste fles krijgt hij meestal rond 19:00 uur en rond 00:30-01:00 begint hij te smakken in zijn slaap. Mijn vriend heeft een keer een speentje aangeboden, toen ik aan kwam lopen met de fles was de kleine alweer in dromenland en heb ik de fles achterwege gelaten. Mijn vriend is van mening dat ik de kleine niet moet wakker maken als hij doorslaapt nadat hij zn speentje krijgt, en ik heb het gevoel dat ik dan zijn hongersignalen negeer… Hoe weet ik of hij honger heeft of zuigbehoefte? En wat doen jullie meestal? Kan natuurlijk telkens speentje aanbieden totdat hij een keer begint te huilen, maar dan ben ik dus zijn hongersignalen aan het negeren… Maar als ik hem (onnodig) wakker maak, slaapt hij misschien niet door terwijl hij dat anders wel gedaan zou hebben?

4 jaar geleden

Reactie op estelerr_

Vraagje, onze zoon (8w kunstvoeding) wordt in de nacht (en overdag soms ook ...
Ik geef 1 of 2x de speen en als hij dan verder slaapt prima. Ik kijk een beetje aan of hij verder ook wat onrustig ligt of meteen z'n armpjes weer in de lucht legt en verder slaapt. Soms valt de speen snel weer uit en geef ik het nog een keer maar als weer gebeurd maak ik de fles. Als er weer bijna een uur tussen zit, geef ik ook 1x speen maar dan probeer ik het niet weer. Als dan de speen uitvaltven hij smakt maak ik een fles. Het is een beetje uitproberen en aanvoelen. Soms maak je misschien een flesje maar ligt hij in coma als je terug komt, dan weet je dat je het misschien nog even had kunnen aankijken. En de andere keer lig je net na speen geven en huilt hij. Het is een beetje zoeken hihi maar je vindt je weg er wel in na paar dingen proberen.

4 jaar geleden

Reactie op Sellie21

Ik geef 1 of 2x de speen en als hij dan verder slaapt prima. Ik kijk een be ...
Dank voor reactie.. ja denk dat we het gewoon moeten uitproberen, als hij echt honger heeft dan meldt hij zich echt wel toch? Vind het alleen zo sneu.. Gisteren had ik hem om 1:00 snel verschoond (wakker) en toen zijn fles gegeven, hij was na 2min vertrokken, hij drinkt wel goed door in zijn slaap. Na 20min dronk hij niet meer dus zn flesje eruitgehaald, hij had niet alles opgedronken (30cc over). Daarna meldde hij zich weer na 3 uur en wel volledige fles leeg… Las iets over droomvoedingen en waarom dat bij sommigen niet werkt: omdat de baby slapend de fles drink vergeet hij dat hij heeft gedronken en meldt hij zich automatisch na bijv. 3uur. Zou je die overslaan, dan slaapt de kleine door omdat hij dan de nacht in gaat… Herkent iemand dit? Onze kleine slaapt eigenlijk altijd tijdens zijn fles in de nacht, vooral de eerste voeding, de tweede is hij soms wel meer wakker. Hoe zit dat bij jullie?