18 Reacties

2 jaar geleden

Onze dochter, nu 19 maanden, slaapt nog steeds niet door. Hoewel ze vanaf 18 maanden een heel enkele nacht heeft doorgeslapen. Maar zeker niet standaard.

2 jaar geleden

Onze dochter, nu 19 maanden, slaapt nog steeds niet door. Hoewel ze vanaf 1 ...
Valt zij ook meteen in slaap zodra jullie haar optillen?

2 jaar geleden

Wij hebben onze zoon naast ons gelegd en toen leerde hij door slapen. Op den duur naar eigen bed en nu slaapt hij pirma door.

2 jaar geleden

Onze zoon slaapt door sinds hij 7 weken is (eerst van 22:30 tot 06:30 en sinds hij 6 maanden is van 18:30 tot 06:30) en slaapt dan ook op zijn eigen kamer. Dit hebben we gedaan omdat hij veel wakker werd van geluidjes die wij maakten in onze slaap. Misschien dat dit bij jullie ook het geval is? Hij zal ongetwijfeld wat merken van jullie aanwezigheid. Hebben jullie al geprobeerd hem op zijn eigen kamer te laten slapen?

2 jaar geleden

Doorslapen is op deze leeftijd ook nog helemaal niet ‘normaal’ 🤗. Wel lastig, dat erken ik. Je zegt cosleepen, maar ligt hij dan direct naast jullie? Wij hebben een vloerbed aangeschaft zodat onze dochter wel in haar eigen kamer kan slapen maar zodat we er ook bij kunnen liggen als ze wakker wordt. We hoeven haar dan niet op te tillen maar kunnen haar aaien of tegen haar aan kruipen in bed. Ze wordt volgende week 1 en nu sinds 2 maanden het vloerbed. Ideaal!

2 jaar geleden

Valt zij ook meteen in slaap zodra jullie haar optillen?
Nee, dat niet. Als ze wakker is, is ze ook echt wakker. Helaas.

2 jaar geleden

Wat is niet doorslapen? even wakker worden snachts is heel normaal voor kinderen. Ik denk juist door dat je zo dicht bij elkaar slaapt dat je er wakker van word en er meteen wat aan wil doen.. wij hebben met 6 weken onze dochter naar haar eigen kamer gedaan. Zo werd ze niet wakker van ons en wij niet van haar. Word ze huilend hysterische wakker gaan we er natuurlijk naar toe. Maar even tussendoor brabbelen of iets dan laat ik het gaan. Ze valt vanzelf weer in slaap.

2 jaar geleden

Zoontje van 2,5 jaar slaapt gemiddeld 2 van de 7 nachten door (tot 6u). De andere nachten is hij een 2-tal keer wakker en heeft dan ook echt troost nodig (eventjes op schoot, warme melk drinken, water drinken, liedje zingen...). Ik ga er niet onmiddellijk heen, maar na 5 minuten echt gillen en roepen wel. Onnodig te zeggen dat ik volledig oververmoeid ben. En m'n zoontje ondertussen ook heb ik de indruk ☹️ ik weet wel dat doorslapen niet standaard is maar ik zie ook dat het hem wel deugd zou doen...

2 jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Wat is niet doorslapen? even wakker worden snachts is heel normaal voor kin ...
Ik heb een dochter welke doorsliep in de nachten vandaar de vergelijking ☺️.

2 jaar geleden

Ik heb een dochter welke doorsliep in de nachten vandaar de vergelijking ☺️ ...
Aha oke. Ik ken het co sleepen daarin op deze leeftijd niet. Kan het niet zijn dat hij gewoon vaker even wakker word. Of heeft hij jullie dan echt perse nodig? Wel fijn dat hij zo weer doorslaapt. Alleen lijkt me lastig elke keer je slaap te doorbreken daarin.

2 jaar geleden

Herkenbaar. Het optillen niet maar ik gaf dan gewoon de borst. Rond de tweede verjaardag veranderde dit plots en sliep hij door. Hij had het kennelijk gewoon nog nodig.

2 jaar geleden

Onze dochter, nu 19 maanden, slaapt nog steeds niet door. Hoewel ze vanaf 1 ...
Hetzelfde hier! Zoontje 19m ook

2 jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Aha oke. Ik ken het co sleepen daarin op deze leeftijd niet. Kan het niet z ...
Hij wil per se opgetild worden em dan slaapt hij meteen door. Het is inderdaad lastig met slaap onderbreken ivm nachtdiensten/avonddiensten etc

2 jaar geleden

Reactie op Oumivantwee

Herkenbaar. Het optillen niet maar ik gaf dan gewoon de borst. Rond de twee ...
Dit geeft mij hoop. Zoon van 1,5 ook vaak de borst en slaapt door.. we slapen ook samen.. want dan hoef k we niet 100x uit

2 jaar geleden

Hij wil per se opgetild worden em dan slaapt hij meteen door. Het is inderd ...
Oke anders is het meteen huilen? En dat is geen optie? Als je bijv. Niet optilt en alleen even aait ofso.. een knuffeltje. Jeetje ik kan me niet voorstellen dat ik op die leeftijd er nog uit zou gaan om alleen even op te tillen en weer door te slapen dan kan ik niet meer verder slapen. Wel knap dat je het zo doet. Ik hoop dat er een oplossing is.

2 jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Oke anders is het meteen huilen? En dat is geen optie? Als je bijv. Niet op ...
Aaien geprobeerd, knuffeltje geprobeerd, niets helpt behalve optillen 😩. Gelukkig valt hij wel meteen in slaap.

2 jaar geleden

Hier sliep hij door rond de 22 maanden, ineens op vakantie. Dus misschien dat zo'n interventie helpt? Sterkte want weet hoe vreselijk vermoeiend het is!

2 jaar geleden

Hier een mama van een meisje van 20 maand. Veel herkenning hoor! Ons meisje heeft een tijdje best wel doorgeslapen, op d'r eigen kamertje nota bene, maar sinds een tijdje belandt ze structureel 's nachts weer naast mij in bed. Ook zij is nu zo'n 4x per nacht wakker. Vind het enerzijds wel wat slopend, anderzijds ben ik er ook wel weer aan gewend geraakt. En het feit dat ik m'n bed niet uit hoef is heel fijn! (Op die ene keer uit bed gaan na dan. Die ene keer dat ze wakker wordt en ik geen eens moeite doe maar d'r gewoon lekker naast mij neer leg)