24 Baby logo
Zwanger worden
Zwanger worden
Vruchtbare dagen berekenen
Tips om zwanger te worden
Kinderwens & voorbereiding
Zorgverzekering kinderwens
Sluiten
Zwanger
Zwanger
Zwangerschapskalender
Uitgerekende datum berekenen
Geboorte
Baby uitzetlijst
De eerste symptomen
Zorgverzekering zwanger
Sluiten
Baby
Baby
Babykalender
Babymaten
Wanneer doorslapen?
Borstvoeding
Zorgverzekering baby
Sluiten
Babynamen
Babynamen
Meisjesnamen
Jongensnamen
Sluiten
Forum
Forum
Inloggen
Groepen
Geboorteclubs
Sluiten
Snel naar
Zwangerschapskalender
Babykalender
Babynamen
Forum
Inloggen/Registreren
Inloggen
Forum Baby

Zorgen om baby 6w1d

annesoph

vorige maand

Hallo lieve mama’s Onze kleine is vandaag 6+1 weken oud en ik maak me toch een beetje zorgen om hem en ik hoop dat er misschien andere mama’s zijn die dit herkennen. We zijn al met hem naar de kinderarts gegaan, die heeft alles gecontroleerd bloed, urine, horen en voelen van buik, longen en hart etc. Onze kleine man krijgt borstvoeding en kwam standaard overdag iedere 2 uur. Sinds maandag is dit veranderd naar iedere 3 a 4 uur en eerder naar de 4 uur. Begin van de week gaf ik hem uit mezelf om de 3 uur, maar ik probeer nu volledig van hem uit te gaan. Hij heeft dus ook sinds maandag dat hij af en toe projectiel braakt. Hij is aan de borst de laatste tijd onrustig doordat ik heel veel melk heb en een flinke tsr. Hierdoor hapt hij niet meer goed aan en drinkt hij (hoorbaar) met veel lucht. Ik heb dit ook afgewisseld met afkolven en in Dr Brown flesjes geven. Vanuit de fles dronk hij veel rustiger en met minder lucht, wel de paced feeding manier aangehouden. Echter evengoed ook projectiel lopen braken erna, mogelijk zat zijn maagje nog vol omdat ik hem toen (maandag) om de 3 uur gaf. Daarna niet meer afgekolfd gegeven omdat ik bang was dat hij ziek was misschien en wilde dat mijn borst die signalen dan binnen kreeg en dit dan voor hem kon aanmaken. Vandaag probeer ik volledig alleen op zijn hongersignalen af te gaan, deze zijn helaas niet altijd even duidelijk, en dan afgekolfd te geven in een flesje. Dit nog niet kunnen proberen zijn laatste voeding is op dit moment 3u40m geleden. Hij heeft sinds deze week ook wat meer last van darmkrampjes, ws door de redenen met betrekking tot borstvoeding hierboven aangegeven. Ik heb zelf al een koemelk allergie dus eet volledig zuivel vrij dus dat kan het sowieso niet zijn. Zijn tong tie is eerder al gecontroleerd door de kinderarts en die was in orde zei ze. Aankomende week hebben we ook onze derde behandeling bij de osteopaat wegens een enorm snelle bevalling en hij daardoor veel spanning heeft vooral aan 1 zijde van het lichaam. Wij zijn dus dinsdag en woensdag al langs geweest bij de kinderarts. Dit vanwege het projectiel braken, het wat teruglopen van de natte luiers, minderen eten, meer huilen, meer slapen en weigeren van de borst/eten. Zij hebben Navisin neusdruppels voorgeschreven voor zijn lichte verkoudheid. Zijn temperatuur is altijd goed gebleven, max gemeten is 37,4. Herkent iemand dat hun kindje ineens zoveel langer er tussen laat en ervaringen rondom projectiel braken? Komt dit door de vele melk en harde tsr of het met lucht drinken of overvolle maag nog? Het is zo sneu die kleine zo te zien🥹

Baby

gezondheid
0
Ontdek nog meer via de 24baby app
Volg ons
Over onsContactAdverterenPrivacybeleidHuisregels24baby.be
© 24baby.nl b.v.