694 Reacties

vorig jaar

Wij hebben de maand december overgeslagen ivm darmonderzoek en kijkoperatie met hsg. Dus aankomende cyclus op natuurlijke manier proberen. Hoop op verhoogde vruchtbaarheid na HSG 🤞🏻 En anders in januari weer beginnen met IUI. Na hoeveel IUI pogingen heb jij je HSG gehad? Ik nu dus net na 2 pogingen.

vorig jaar

Ik had twee jaar geleden al een keer een HSG gehad voor het fertiliteits traject. En nu na IUI 6 toch besloten om er eentje te doen en dan hierna max 3 IUI's ivm verhoogde vruchtbaarheid. Heel veel succes! 🤞

vorig jaar

IUI vorige maand ging niet door omdat het eitje al geknapt was, naar verwachting 10 januari IUI 7..

vorig jaar

Die wachtweken! Die vind ik echt slopend… Wij zijn een jaar bezig geweest met OI middels letrozol. Alleen in de eerste ronde heel kort zwanger geweest, maar gelijk weer mis. Daarna geen succes meer. Behalve mijn onregelmatige cyclus geen afwijkingen gevonden. En mijn man heeft al 2 kids uit een eerdere relatie, dus bij hem ligt het waarschijnlijk niet. Deze ronde voor t eerst IUI. We konden gelukkig gelijk beginnen, dus 31 dec 1e echo op CD11. Dan verwacht ik net in t nieuwe jaar de inseminatie te krijgen, als alles goed gaat. Ik vind het zo spannend! Ik vind de succes verhalen nog wel tegen vallen, maar omdat er bij ons geen sperma probleem is heb ik goede hoop. Hopelijk voor ons allen een fantastisch begin van het nieuwe jaar 🍀

vorig jaar

Reactie op Mollie89

Die wachtweken! Die vind ik echt slopend… Wij zijn een jaar bezig geweest m ...
Heel herkenbaar! Die slopende wachtweken. Ik voel nu vooral een soort van vermoeidheid. Een soort van here we go again😵‍💫 gevoel. Wij hebben maandag onze echo en dan of nog dit jaar inseminatie of net in het nieuwe jaar. Kom maar door met de 2025 babies! Onze buurvrouw is net bevallen en bij de eerste hebben ze 10 IUI's gehad. Dus er is hoop!🤞🍀

vorig jaar

Pff zeker spannend! Inmiddels twee jaar een kinderwens. Vorig jaar (2023) mei een miskraam gehad. Hsg heb ik voor de iui gehad van de zomer en toen moesten we zelf nog 6 maanden wachten. Nu gaan we hier voor het eerst beginnen met iui vanaf half januari. Onze stats: - half jan IUI #1 - Clomid 100mg - Ovitrelle - Emotionele status: hoopvol en een beetje bang voor de bijwerkingen. Ps: wat doen jullie qua verzekering? Is het bv slim om nu al te kijken of je voor extra pogingen iui en/of ivf je aanvullend te verzekeren?

vorig jaar

Wij starten in januari met onze eerste IUI. Volgende week hebben we een afspraak voor prikinstructies en daarna beginnen met Ovaleap 50 EH. Vind het best spannend. Veel succes allemaal ❤️

vorig jaar

Wij zijn vandaag weer begonnen met prikken voor ronde 4. Hoop zo deze keer meer succes. Sinds we met IUI begonnen zijn volgt m’n menstruatie steeds heel snel (tussen 7 en 9 dagen al), dus hopelijk deze ronde met utrogestan. Maandag overleg met de arts 🤞🏻. Veel succes allemaal! 🍀

vorig jaar

Reactie op lvdh_

Wij starten in januari met onze eerste IUI. Volgende week hebben we een afs ...
Spannend is het zeker, maar uiteindelijk vond ik het alles meevallen. Zelfs het prikken. Heel veel succes! 🍀

vorig jaar

Reactie op Suus D

Pff zeker spannend! Inmiddels twee jaar een kinderwens. Vorig jaar (2023) m ...
IUI mag je onbeperkt doen en ja die extra IVF is volgens mij heel moeilijk te verzekeren. Er is ergens een topic over waar ze het helemaal hebben gezocht 😉. En bij mij vielen de bijwerkingen van de Ovitrelle echt heel erg mee. Was er ook bang voor en er was bijna niets. Misschien iets emotioneler maar niks groots. Gaat echt goedkomen!😘

vorig jaar

Hier gaan we beginnen aan de eerste IUI en OI. Heb precies als suus D ook - 100mg clomid cd3-cd7 - ovitrelle -begin Jan IUI #1 Ik heb nu 4 dagen clomid slakken erop zitten. En gelukkig werd de hoofdpijn wel minder en zo goed als weg op dag 3 van slikken. Opvliegers heb ik wel nog steeds. Ik heb dinsdag de eerste echo ook. Eerst keek ik niet heel hoopvol naar IUI met stimulatie. Omdat wij onverklaarbare subfertiliteit hebben en het dan niet heel succesvol is. Maar nu dat die echo dichterbij komt, merk ik toch dat ik het wel weer wat spannend vind.

vorig jaar

IUI mag je onbeperkt doen en ja die extra IVF is volgens mij heel moeilijk ...
Dankjewel voor je uitgebreide en geruststellende reactie ❤️🤗 erg fijn om te horen!

vorig jaar

Reactie op Suus D

Dankjewel voor je uitgebreide en geruststellende reactie ❤️🤗 erg fijn om t ...
Graag gedaan! Daar zijn we voor, hier in deze groep. Om elkaar te steunen en ervaringen te delen. Het kan soms echt wel een eenzaam process zijn . 🫶
Hi allemaal, Hier helaas weer ongesteld dus door naar de volgende ronde.. Nieuw jaar nieuwe kansen, voor ons allemaal! 🍀 Naar verwachting rond 10 januari IUI #4, in de natuurlijke cyclus, zonder medicatie.

vorig jaar

Mijn IUI #1 gaat waarschijnlijk niet door. Heb net de echo gehad en heb 6 eitjes boven de 12mm op cyclus dag 9. Waarvan ameentje 18mm en twee rond de 17mm 😑. Ik word vanmiddag nog gebeld over de opvolging. Maar waarschijnlijk word het deze ronde overslaan helaas. Hopelijk reageer ik er de volgende ronde stuk minder sterk op.

vorig jaar

Reactie op eliz123

Mijn IUI #1 gaat waarschijnlijk niet door. Heb net de echo gehad en heb 6 e ...
Oh nee! Bij ons gaat de IUI misschien ook niet door. Het lijkt alsof we mijn ovulatie hebben gemist. Dus nu bloed laten prikken en dan weten we later vandaag meer. Succes!

vorig jaar

Ronde 6.. nu dag 2 spuiten en vrijdag m’n echo, ben altijd na een week al “rijp” dus spannende tijden komen er weer aan.. hebben meer mensen zoveel last van buikpijn en hun stemming?

vorig jaar

Oh nee! Bij ons gaat de IUI misschien ook niet door. Het lijkt alsof we mij ...
Ahh nee dat is wel balen ook! Hebben jullie het wel nog seks gehad daarvoor? Ik zit eraan te denken om het gewoon op de natuurlijke manier nog te proberen als de IUI niet door gaat. Beter iets dan niets, denk ik dan 😅
Hoi allemaal! Ik sluit me graag aan in deze groep. Ik zit nu in mijn laatste cyclus waarin we natuurlijk proberen en in januari, over 2 weken, starten we ein-de-lijk met IUI. Ons verhaal: gestart met zwanger proberen te worden in februari 2022 (bijna 3 jaar geleden), 7 miskramen gehad (heb steeds om de 5 maanden een positieve test) en alle mogelijke onderzoeken gehad in Nederland en eenmaal in België. Het enige wat is gevonden is een chronische baarmoeder ontsteking, waarvoor ik in november 2 weken antibiotica heb gehad. Verder zijn we ‘onverklaarbaar onvruchtbaar’ verklaard. Gezien mijn leeftijd (37 jaar) mogen we starten met IUI

vorig jaar

Hee meiden! We proberen al sinds juli 2023 voor een kindje. Alle onderzoeken gehad de afgelopen maanden. Zaadkwaliteit was niet heel goed maar ook niet het allerslechtste. Eind november HSG gehad, was ook allemaal goed gelukkig. Twee weken geleden gebeld door de gyneacoloog, mn medicatie voor de schildklier is omhoog gezet en ze vertelde dat (als we dat wilden) we vanaf januari met IUI kunnen starten. Ik moet de eerste dag van m'n menstruatie bellen (zal rond 9 januari zijn), om een afspraak in te plannen voor een echo en dan krijg ik ook prik instructies. (Weet nog niet wat ik precies krijg maar dat hoor ik dan wel😅) Had zo gehoopt om nog, zeker na de HSG, t deze cyclus nog te proberen. Maar heb een voedselallergie opgelopen rond m'n ovulatie, dus dat liep in de soep 😅 Merk dat ik t allemaal wel erg spannend vind vooral t stukje met hormonen enz., maar we gaan er weer voor de volle 100% voor😁🤞🏼