38 Reacties

5 jaar geleden

Ik denk dat ik heel erg zou schikken. Maar ik zou me dochter hoe dan ook helpen daar waar kan. Heel veel succes met melden aan je ouders. Ben je bang voor hun reactie?

5 jaar geleden

Hay, ik ben zelf 20 en 3 jaar geleden een miskraam gehad op mijn 17e. Het is lastig te zeggen wat je ouders hiervan zullen zeggen. Hangtaf van hoe je ouders zijn qua persoonlijkheid en hoe hun in het leven staan. Mijn ouders waren geschokt en moesten echt even wennen aan het idee. Hoe verder ik kom in de zwangerschap en hoe meer ze zien dat ik volwassen zelf alles regel en doe. Hoe meer respect ze voor me hebben en hoe leuker ze het nu dan ook vinden. Ik denk dat je je ouders even de tijd moet gunnen om te wennen aan het idee want het is niet niks op die leeftijd. Zorg ervoor dat je zelf sterk in je schoenen staat, zelfstandig bent en weet waar je aan begint. Als je dat uitstraalt en kan laten zien dan zal er vanzelf respect komen. Veel succes lieverd 😘

5 jaar geleden

Geschrokken maar ook wel blij maar toch zou ik de tip gegeven hebben wacht er even mee

5 jaar geleden

Reageren zou bij mij anders zijn dan hoe ik me voel. Daarbij denk ik wel aan omstandigheden die kunnen een reactie beïnvloeden. Bedenk dat je hier 100 verschillende reacties zal krijgen, maar niemand van deze dames en heren zijn je ouders. Jij kent je ouders het beste. Beste is denk ik wel vertellen, voordat ze het zien. Ik zou heel erg jammer vinden als mijn dochter op 17 jarige leeftijd niet naar mij zou durven komen ivm hoe mijn reactie zou zijn. Hoop dat je een goede situatie heb waarin jij en je kindje een goede situatie tegemoet gaan ❤️

5 jaar geleden

Hé! Idd ik zou ook echt heel erg schrikken en behoorlijk teleurgesteld zijn! Zal duren maar zal haar wel steunen het is en blijft mijn kindje! Mijn man daar integendeel zal hier absoluut niet blij mee zijn en hoe lang dat duurt ???? Het is denk ik ook echt per ouder verschillend, ken verhalen waarbij een kind uit huis is gezet! Hoe is jou band met je ouders? Is dat de reden dat je het nog niet verteld hebt aan ze?

5 jaar geleden

hoi ben bijna zelf ook 17 jaar en 17weken zwanger en mijn ouders waren er wel beetje mee geschrokken maar wel blij die steunen me ook echt heel veel. Ben zelf verloofd dus konden ze verwachten en beetje. Hopelijk gaan ze het bij jou ook goed lopen duim voor je 😘

5 jaar geleden

Dat ligt eraan hoe mijn dochter van 17 zou zijn. Is ze een feestbeest, neemt ze haar verantwoordelijkheid, heeft ze een fijne relatie of niet, etc. Maar ik zou haar onvoorwaardelijk steunen en heel trots zijn als ze er voor gaat. Zelf was ik 21 toen ik zwanger raakt, afgestudeerd, stabiele relatie, 22 toen onze dochter geboren werd. Jong, maar iedereen vond me altijd al een moeke 😅, dus het kwam niet als een verassing. Dus als mijn dochter 17 is als ze zwanger raakt, wordt ik voor m'n 40e oma 😂😂. Heb je voor jezelf al een plan gemaakt? Hoe ga je het betalen? Heb je een relatie en hoe zie je dat voor je? Een eigen woning? Studie? Etc.

5 jaar geleden

Reactie op MandyNena

Dat ligt eraan hoe mijn dochter van 17 zou zijn. Is ze een feestbeest, neem ...
Nu al een goeie mama 🥰

5 jaar geleden

Reactie op MandyNena

Dat ligt eraan hoe mijn dochter van 17 zou zijn. Is ze een feestbeest, neem ...
Ik studeer gewoon nog we zijn op zoek naar een eigen plekje we werken allebei ik heb een stabiele relatie en we hebben al de meeste dingetjes gekocht

5 jaar geleden

Ik zou mijn kind adviseren de zwangerschap niet voort te zetten en eerst van het leven te genieten, onbezorgd te studeren etc. Ik heb zelf tot mijn 28e fulltime gestudeerd (naast 20 uur werken om het te bekostigen op een gegeven moment), 3 studies afgemaakt en enorm van mijn vrijheid en het studentenleven in Groningen genoten. Ik heb de hele wereld gezien, iedere kroeg onveilig gemaakt en weet wat er te koop is. Ik gun dat mijn kind ook, dus vandaar dat ik dat advies zou geven. Ik zou iig nooit boos worden oid, maar zou het niet verstandig vinden nu al moeder te worden. Hoe jouw ouders reageren kunnen we natuurlijk totaal niet inschatten. Zou het wel zsm vertellen.

5 jaar geleden

Reactie op Gabsy

Hé! Idd ik zou ook echt heel erg schrikken en behoorlijk teleurgesteld zijn ...
Ik heb een hele goeie band met mijn vader

5 jaar geleden

Ik heb een hele goeie band met mijn vader en verder ook een hele goeie band met mijn schoonmoeder die zal er ook altijd voor ons zijn

5 jaar geleden

Natuurlijk jouw kind is nu super bang en onzeker als zij het nieuws aan jou gaat vertellen. Dus niet boos, niet schreeuwen. Ik zal heel graag met mijn dochter bespreken over zwangerschap, ouderschap en haar toekomst.

5 jaar geleden

Ik denk dat je het je ouders wel snel moet gaan vertellen... hoe ga je alles bekostigen enz? Succes met alles😘

5 jaar geleden

Hangt ervan af hoe jij bent eerlijk gezegd. Ik ben zelf 25 en toen ik 17 was had ik al dezelfde mindset als nu. Enigste verschil tussen toen en nu is dat ik toen nog thuis woonde en naar school ging. Ik ben zelf bijvoorbeeld nooit een feestbeest geweest en ben inmiddels al 7 jaar (sinds mijn 18e) getrouwd met mijn toenmalige vriend. Ik had toen ook vriendinnen die daar totaal niet mee bezig waren en elk weekend in de discotheek te vinden waren aan de mdma 😅 het is natuurlijk allebei niet ideaal met een kind, omdat een diploma op zak ook belangrijk is voor je toekomstperspectief. Maar als jij een meid bent die nu al een groot verantwoordelijkheidsgevoel heeft en naast de kleine haar school kan afmaken zie ik geen probleem, maar dat hangt écht ervan af hoe jij in het leven staat.. ik hoop dat je omgeving je zal steunen, dat zou ik zeker doen als moeder. De baby zit er tenslotte al, naar mijn mening niks meer aan te doen.. zou er wel enorm van schrikken..

5 jaar geleden

Heel veel vrouwen zullen hier goedbedoelde adviezen en ervaringen delen maar wij weten (te) weinig van je situatie. Luister naar jezelf, bespreek het met iemand die je vertrouwd en dichtbij je staat. Het komt allemaal goed, hoe je ouders ook reageren.

5 jaar geleden

Schrikken, huilen, maar ik zou mijn dochter vervolgens alle steun en liefde geven die ik kon geven.

5 jaar geleden

Schrikken, huilen, maar ik zou mijn dochter vervolgens alle steun en liefde geven die ik kon geven.

5 jaar geleden

Ik kom zelf uit een gezin met 3 meiden. Toen wij naar de hogere school gingen (ong 12 jaar) ging mij moeder met ons naar de huisarts voor de pil daarbij gaf ze duidelijk aan dat dit geen vrijbrief was voor seks maar ze wilde niet dat wij ooit in een situatie komen dat je het moet gaan “vragen” om de pil. Ook duidelijk uitleg dat je hem absoluut niet mag vergeten etc etc en wij zijn hier dan ook alle 3 heeel secuur in geweest. Mocht er toch eentje zwanger worden heb mijn moeder altijd gezegd dat ze ons bij alles zou helpen. Nu ik zelf zwanger ben zou ik het precies hetzelfde gaan doen bij mijn kids. Ik zou het zo snel mogelijk gaan vertellen en je ouders zouden wel schrikken maar vast ook je helpen als je gewoon een goeie band heb💕

5 jaar geleden

Ik zou het ze vooral zo snel mogelijk vertellen, dan ben je die stress kwijt, hoe ze gaan reageren heb je toch niet in de hand. Maar ik zou als mama to be niks zo erg vinden als een dochter die haar zwangerschap verbergt... gewoon duidelijk aangeven hoe jij/jullie er in staan, dat je er voor wilt gaan, je best wilt doen, en je zelf aan dr kant wilt zetten waar nodig voor de baby. Laten zien dat je serieus bent en dan zullen ze vast alsnog heel erg schrikken, maar ik zou als ouders zijnde mijn kind altijd willen steunen, of ik nou wel of niet achter de beslissing sta..