207 Reacties

5 jaar geleden

Pffff ja, de stuwing is aanwezig! Kan mijn borst bijna niet aanraken😬 juist nog aangelegd en dan nóg 60cc afgekolfd.

5 jaar geleden

Hier pijnlijke tepels, elk aanleg moment kan ik wel door de grond zakken en kijk ik er ook echt tegen op 😟☹️

5 jaar geleden

Stuwing en pijnlijke tepels, check. Makkelijk is het zeker niet..

5 jaar geleden

Tip voor stuwing, ik heb van de lactatiekundige het advies gekregen je borsten eenmalig leeg te kolven. Ben 2 uur bezig geweest, maar wat een verlichting. Daarna geen last meer van gehad

5 jaar geleden

De goude tip voor stuwing is: leg witte kool op je borsten. De bladeren eerst breken in je hand en dan de gehele bladeren over heel je borst leggen. De rest terug in de koelkast leggen. 2 dagen en de stuwing is weg. Het enige wat je wel hebt is lekkende borsten 😂

5 jaar geleden

Reactie op melissavdx

Hier pijnlijke tepels, elk aanleg moment kan ik wel door de grond zakken en ...
Ach nee. Dat is echt niet de bedoeling. Hoelang geef je al borstvoeding en heb je er ervaring mee? Ik had dat ook Een of twee dagen. Ik zei dat ik zou stoppen als het zo bleef. Door een plannetje te maken met mijn kraamhulp was het na een dag weg (veel tepelcreme, kolven, wat kunstvoeding zodat de tepels rust kregen). Die enorme pijn hoort niet. Dus als je geen ervaring hebt net als ik: trek aan de bel! (Lactatiekundige??). Als je wel ervaring hebt weet je zelf wss beter wat je kan doen☺️ Succes!

5 jaar geleden

Ik zag op youtube in een filmpje dat je met zuiveringszout? stuwing kan verhelpen.

5 jaar geleden

Bij mijn eerste duurde het 3 weken.... Daarna was het gemakkelijker en een stuk prettiger. Nu met de 2e is alleen het aanleggen de eerste paar seconden doorbijten, maar daarna goed te doen.

5 jaar geleden

Reactie op Gina38

Tip voor stuwing, ik heb van de lactatiekundige het advies gekregen je bor ...
Jep hier ook gedaan, wat een verlichting was dat!

5 jaar geleden

Hoe meer je gaat kolven hoe meer je aan gaat maken, dan zou ik kiezen om te kolven en via fles te voeden om nog meer stuwing en aanmaak voor de dag erna te verminderen,dit adviseerde jullie lactatie kundige niet?

5 jaar geleden

Ik ging deze morgen douchen en toen ik me afdroogde liep de melk zo uit mijn borsten. Kon ik me meteen opnieuw wassen 😕 Ik heb ook vaak natte kleding. Terwijl ik borstcompressen draag.

5 jaar geleden

Reactie op Roxcana

De goude tip voor stuwing is: leg witte kool op je borsten. De bladeren eer ...
Als je ze even nat maakt en in de vriezer legt ( in plastic zakjes) geeft dit nog meer verlichting

5 jaar geleden

I wish u had that much milk and I wish my baby wld be able to drink without nippleheads :( big drama and never enough if it works at all

5 jaar geleden

Tip; lactatie deskundige mee laten kijken!!! Wordt vaak ook (deels) vergoed door verzekeraars

5 jaar geleden

Zakjes met appelstroop in de vriezer leggen. Stroop bevriest niet, je gooit de zakjes na het leggen op je borst ter verlichting weer in de vriezer.

5 jaar geleden

Onze zoon is maandagavond geboren en ook aan de borstvoeding. Hij valt snel in slaap en blijft afvallen dus nu in overleg met VK begonnen met kolven(moet nog op gang komen) en beetje kunstvoeding geven paar keer per dag tot alles goed op gang is. Tepels zijn wel beetje gevoelig maar smeer ze elke keer goed in!

5 jaar geleden

Reactie op Elisavv

Als je ze even nat maakt en in de vriezer legt ( in plastic zakjes) geeft d ...
Die onthou ik voor de toekomst😊 gelukkig heb ik nergens meer last van behalve de lekkage maar die zou ongeveer 1 maand duren 😅

5 jaar geleden

Reactie op Taylor88

Onze zoon is maandagavond geboren en ook aan de borstvoeding. Hij valt snel ...
Hier precies hetzelfde! Het is echt zoeken, hè? Komt vast goed, maar soms denk ik: help!😉 (ligt nu overigens heerlijk rustig aan de borst).

5 jaar geleden

Wat trouwens hele fijne tepelcreme is die makkelijk smeert: lansinoh. Doe van medela en Kruidvat vind ik lastig smeren( vooral als je tepels gevoelig zijn), maar deze smeert als gewone crème. Hangt ook wel een prijskaartje aan😅