Uren bezig zijn, tepelkloven, stuwing en meer... zullen we dit topic gebruiken om onzekerheden te delen en adviezen te vragen over borstvoeding? Maar ook om af en toe gewoon even te “zeuren”? Allemaal mooi en aardig, maar t gaat (hier) niet allemaal van een leien dakje. Who’s With me?🤪😅
Tip voor stuwing, ik heb van de lactatiekundige het advies gekregen je borsten eenmalig leeg te kolven. Ben 2 uur bezig geweest, maar wat een verlichting. Daarna geen last meer van gehad
De goude tip voor stuwing is: leg witte kool op je borsten. De bladeren eerst breken in je hand en dan de gehele bladeren over heel je borst leggen. De rest terug in de koelkast leggen. 2 dagen en de stuwing is weg. Het enige wat je wel hebt is lekkende borsten 😂
Hier pijnlijke tepels, elk aanleg moment kan ik wel door de grond zakken en ...
Ach nee. Dat is echt niet de bedoeling. Hoelang geef je al borstvoeding en heb je er ervaring mee? Ik had dat ook Een of twee dagen. Ik zei dat ik zou stoppen als het zo bleef. Door een plannetje te maken met mijn kraamhulp was het na een dag weg (veel tepelcreme, kolven, wat kunstvoeding zodat de tepels rust kregen). Die enorme pijn hoort niet. Dus als je geen ervaring hebt net als ik: trek aan de bel! (Lactatiekundige??). Als je wel ervaring hebt weet je zelf wss beter wat je kan doen☺️ Succes!
Bij mijn eerste duurde het 3 weken.... Daarna was het gemakkelijker en een stuk prettiger. Nu met de 2e is alleen het aanleggen de eerste paar seconden doorbijten, maar daarna goed te doen.
Hoe meer je gaat kolven hoe meer je aan gaat maken, dan zou ik kiezen om te kolven en via fles te voeden om nog meer stuwing en aanmaak voor de dag erna te verminderen,dit adviseerde jullie lactatie kundige niet?
Ik ging deze morgen douchen en toen ik me afdroogde liep de melk zo uit mijn borsten. Kon ik me meteen opnieuw wassen 😕
Ik heb ook vaak natte kleding. Terwijl ik borstcompressen draag.
Onze zoon is maandagavond geboren en ook aan de borstvoeding. Hij valt snel in slaap en blijft afvallen dus nu in overleg met VK begonnen met kolven(moet nog op gang komen) en beetje kunstvoeding geven paar keer per dag tot alles goed op gang is. Tepels zijn wel beetje gevoelig maar smeer ze elke keer goed in!
Wat trouwens hele fijne tepelcreme is die makkelijk smeert: lansinoh. Doe van medela en Kruidvat vind ik lastig smeren( vooral als je tepels gevoelig zijn), maar deze smeert als gewone crème. Hangt ook wel een prijskaartje aan😅