7 Reacties

MOD

3 jaar geleden

Ik heb zelf een uitzet lijst gemaakt incl bedragen wat ik ervoor schatte. Er zijn een aantal dingen waar je (mijn inziens) niet te veel van kan hebben. Denk aan hydrofiele doeken, spuugdoekjes Wat ik oa heb gekocht (bij de eerste) Kinderwagen (lange levertijden bij nieuw) Babykamer (gaan we nu niet doen, eerste maanden zal de 2e ook bij ons slapen net als de eerste) Cosleeper Isofix en autostoeltje (beter bekend als Maxi-Cosi) Box + kleed Kinderstoel (zelf heb ik de kidsmill up gekocht incl baby seat) Aankleedkussens + hoezen (1 beneden en 1 boven vind ik ideaal) Luiertas Babyfoon Kruiken en zakken (is dat in april bijv wel nodig?) Badje + standaard en bijbehorende spulletjes Rompertjes (ik had zowel kort als lang bij de eerste gekocht) Kleertjes Box pakjes Kleertjes Mutsjes Sokken Slaapzakken Molton Hoeslakens Bovenlakens Dekentjes Luiers en billendoekjes Verzorgingsproducten (zelf gekozen voor naif) Thermometer Nagelschaar setje Haarborstel etc Nachtlampjes (vooral fijn voor jezelf in t donker) Vitamine D en K Voor de zekerheid wat kunstvoeding Kersenpit zak Kraampakket (oa met alcohol, gaas, verband watten etc)

3 jaar geleden

Ik ben voor de eerste keer met mijn moeder een rondje gaan doen in de babywinkel. Zo kon mijn moeder mij een beetje vertellen wat handig is om te kopen. Ik voelde me de eerste keer hopeloos verloren in de winkel馃槄.

3 jaar geleden

Die kruiken zijn zelfs bij mijn oudste, eind juli gebruikt. Maar omdat je ze maar relatief kort nodig hebt heb ik ze geleend van een vriendin. Voor mijn 2e (dec) heb ik ze toch maar gekocht, en ook veel meer gebruikt. Niet alleen voor het bedje maar ook om de kinderwagen voor te verwarmen (dat kan ook met een pittenzak). Je hoeft niet alles in een keer te kopen, je zal de eerste weken pas merken wat je nog mist aan bijvoorbeeld kleding. Maar dat is zo bijgekocht

3 jaar geleden

Wat ik echt nodig had bij mijn eerste: Commode Co sleeper Hydrofielen doeken Boxpakjes Badje Aankleedkussen Dekentjes

3 jaar geleden

Reactie op Sem_

Ik heb zelf een uitzet lijst gemaakt incl bedragen wat ik ervoor schatte. E ...
Kruiken ben je altijd nodig en is verplicht in de kraamweek (staat op de uitzetlijst als verplicht).

3 jaar geleden

Ik kan me goed voorstellen dat je overweldigd bent. Het gaat goed komen. Belangrijkste om op tijd te regelen ivm vaak lange levertijden: - kinderwagen - meubeltjes voor je kamertje(mits je die al wil inrichten, als je voor een cosleeper gaat heb je meer tijd) - cosleeper (als je die wil gebruiken) - maxicosi met bevestiging voor in de auto Alle andere eerder genoemde dingen kun je vaak makkelijk in een winkel halen en heb je meer tijd voor.

3 jaar geleden

Hartstikke bedankt dames !! Door de tips ben ik eindelijk een beetje begonnen 馃グ鉂わ笍