8 Reacties

8 maanden geleden

ik heb dit ook met mijn zoontje van 2 weken ik lees mee

8 maanden geleden

Wij hebben een prematuur kindje en hebben dit ook. In het Engels heet het grunting. Voor prematuren, en volgens mij ook voor newborns, is dit normaal. Het wisselt hoe lang ze dit blijven doen. Lijkt het hierop? https://youtube.com/shorts/WRwZn2EaMBw?feature=shared

8 maanden geleden

Dat is allemaal normaal! ze maken echt nog veel geluid in hun slaap! Alles is nog steeds aan het ontwikkelen. Google maar eens op baby en slaap geluiden. dan kan je er wat over lezen.

8 maanden geleden

Reactie op marti849w6

Wij hebben een prematuur kindje en hebben dit ook. In het Engels heet het g ...
Jaa inderdaad precies dit

8 maanden geleden

Reactie op gzm63

Jaa inderdaad precies dit
Het klinkt inderdaad heel naar maar in het ziekenhuis hebben ze me gegarandeert dat er niks bijzonders is. Ook wetenschappelijk onderzoek heeft nog niet gevonden wat, waarom, etc.

8 maanden geleden

Wellicht krampjes? Daar kunnen kindjes echt veel last van hebben waardoor ze dat soort geluidjes kunnen maken

8 maanden geleden

Doet ons zoontje ook. Het lijken mij krampjes door de rijping van de darmpjes, heel normaal. Het hoogtepunt van de krampjes is met 6-8 weken, daarna gaat het beter. Krampjes kunnen ze ook hebben in hun slaap

8 maanden geleden

Reactie op marti849w6

Het klinkt inderdaad heel naar maar in het ziekenhuis hebben ze me gegarand ...
Ik las laatst iets over dat op een bepaald moment poepen geen reflex meer is maar iets wordt wat ze zelf moeten gaan doen. Dat dit dan samenhangt en over een tijdje die sprong is dat ze het koppelen. Net zo oefenen als t lach reflex bijvoorbeeld. Weet niet of het klopt maar vind t wel aannemelijk.