46 Reacties

2 jaar geleden

Aanmeten

2 jaar geleden

Ik lees graag even mee! Wij hebben volgende week vrijdag de echo van de heupjes van onze dochter (dan 13 weken). Ben er een beetje bang voor! We lopen al bij de kinderfysio omdat ze rechts wat vaster zit. Hoe lang moet Maeve het spreidbroekje aan?

2 jaar geleden

Reactie op team no sleep!

Ik lees graag even mee! Wij hebben volgende week vrijdag de echo van de heu ...
Over 6 weken krijgen wij weer een echo en controle. Elke 6 weken gaan ze bekijken hoe het gaat. Ze kunnen dus nog niets zeggen over de duur van het dragen helaas. Het is wel, dan kan het niet tegen vallen in iedergeval. Ze hebben deze broekjes zo op voorraad liggen in het ziekenhuis, verschillende maten, even passen en hup, zo naar huis met een broekje. Ze slaapt nu in bed, ze kan iig niet meer onrustig met haar beentjes trappelen 🙈 haar armen hebben we altijd ingebakend met een hydrofiele doek. Nu kan ze helemaal geen kant meer op in bed hihi..

2 jaar geleden

Reactie op Amandax

Over 6 weken krijgen wij weer een echo en controle. Elke 6 weken gaan ze be ...
Bedankt voor je reactie! Hopelijk krijg je over 6 weken goed bericht. En wat fijn dat ze er in ieder geval goed mee slaapt! 🙏 Ik hoop dat je nog een beetje tips krijgt.

2 jaar geleden

Reactie op team no sleep!

Ik lees graag even mee! Wij hebben volgende week vrijdag de echo van de heu ...
Waarom krijg jij een echo? Zit het in de Familie of ook een stuitligging of anders?

2 jaar geleden

Reactie op Amandax

Waarom krijg jij een echo? Zit het in de Familie of ook een stuitligging of ...
De helft van mijn zwangerschap lag ze inderdaad in stuit. Uiteindelijk ook met keizersnee geboren. En het zit bij mijn man in de familie! 😞 Hoe komt het bij jou?

2 jaar geleden

Reactie op team no sleep!

De helft van mijn zwangerschap lag ze inderdaad in stuit. Uiteindelijk ook ...
Precies dezelfde reden hier! Helft in stuitligging, uiteindelijk geboren met geplande keizersnede. Zus van mijn vriend heeft een spreidbroekje gehad ook. Ik ga het nu allemaal meemaken en ervaren. Ik moet ook telkens tegen mijzelf zeggen: weet waarvoor het is, het is niet zielig voor haar, maak er maar het beste van "

2 jaar geleden

Ja snap ik, maar goed dat je het zo relativeert, want zo is het ook! Al wil je je kleine meisje liever niet zo zien. Mochten wij volgende week hetzelfde ervaren dan heb je wellicht wel wat tips voor ons. Sterkte! ❤️

2 jaar geleden

Hoi, Mijn dochtertje krijgt morgenochtend een echo. Ik vind het best spannend.. Hoe zit het met zo'n broekje; moet dat de hele dag om? Ik had er helemaal nog niet over na gedacht dat we misschien een andere maxicosi nodig hebben.. al moeten we eerst de uitslag afwachten natuurlijk. Bij ons zit het allebei niet in de familie. Ons meisje krijgt wel al een tijdje fysio vanwege haar voorkeurshouding (dat gaat nu goed) en de fysio controleerde ook elke keer haar heupjes, maar zag geen afwijkingen. Vorige week was ik met haar op het cb en toen zag de arts wel een afwijking. Vandaag weer fysio gehad en nu zag de fysio het ook.

2 jaar geleden

Ik volg even mee, ook hier volgende week een echo ivm stuit. Zo op het oog merkte ze niets maar voor de zekerheid toch een echo. Ik ben wel blij dat ze het doen want bij mijn collega is het gemist, deze moet met 36 jaar al aan een nieuwe heup..

2 jaar geleden

Wij kregen vandaag het goede nieuws dat de heupjes van onze dochter in orde zijn. Ik begreep trouwens wel van onze kinderfysio dat er -via het ziekenhuis- het een en ander te regelen is betreft aangepaste maxicosi, kinderstoeltje etc.. Wellicht dat dit nog een tip is die je kan helpen 😘

2 jaar geleden

Wij krijgen binnenkort een echo aangezien papa bekend is met heupbroekje vroeger..

2 jaar geleden

Ik volg ook vandaag bij cb geweest en ze zag dat het ene beentje langer is en dus ook doorgestuurd voor een echo.. ben benieuwd voor wanneer!

2 jaar geleden

Hoihoi, Hoe gaat het inmiddels met Maeve? Is ze er helemaal aan gewend? Morgen krijgt ons dochtertje Noé van 4 maanden een spreidbroek. Ik zie er tegenop. Natuurlijk is het goed voor haar en beter nu dan later. Maar het ziet er zo zielig uit🙈 Heeft iemand toevallig ervaring met een draagzak en spreidbroek? Ik ben bang dat de kinderwagen de komende tijd geen optie is. Van mijn kant nog een tip. Maxi cosi verhuurt speciale autostoelen voor kinderen met heupdysplasie. Voor 10 euro per maand heb je eer autostoel waar je kind zonder problemen in kan ☺️

2 jaar geleden

Mijn dochter heeft sinds vorige week een Pavlik brace. Eerste nacht was dramatisch maar nu lijkt ze wel gewend. Voor ons als ouders denk ik meer wennen dan voor haar... Draagzak werd geadviseerd vanuit het ziekenhuis. Inmiddels aangepaste slaapzakjes en kleding en vandaag de speciale maxi cosi ontvangen die we huren zolang ze de brace om moet.

2 jaar geleden

Reactie op WvdH

Mijn dochter heeft sinds vorige week een Pavlik brace. Eerste nacht was dra ...
Welke draagzak gebruik je? :)

2 jaar geleden

Reactie op Esther102938

Welke draagzak gebruik je? :)
Een draagzak van baby bjorn. Weet even het type niet want heb m gekregen. Maar gewoon zo'n standaard ding! :)

2 jaar geleden

Blij!

2 jaar geleden

Ik heb ook met mijn dochtertje de echo gedaan na doorgestuurd te zijn door het Consultatiebureau. In eerste instantie was ik van te voren al paniek en overbezorgd, maar na er meer over gelezen te hebben juist heel erg opgelucht. Dit omdat het super is dat ze er nu achter kunnen komen en ze het prima kunnen verhelpen. Heb vertrouwen in de aanpak, we wonen in een land dat het fantastisch doet. Uiteindelijk was er met mijn dichter haar heupjes niets aan de hand. Maar wil alle moeders een hart onder de riem steken dat het allemaal goed komt <3

2 jaar geleden

Nou hier even een update. Wonder boven wonder sliep Maeve de eerste nacht dat ze haar spreidbroek om had, meteen door. Waarschijnlijk omdat het haar veel rust gaf, ze kon niet meer met haar benen trappelen. We gebruiken nog steeds gewoon slaapzakjes van de Hema, ze past gewoon nog in onze Joolz reiswieg. We hebben nog steeds de maxi cosi van de foto. Ik weet inderdaad inmiddels dat je simpel kan huren, maar die kun je weer niet vast klikken op het easyfix systeem in de auto. En 17 december hebben wij weer een controle, en mocht die nou niet goed zijn, dan gaan wij er eentje huren. Ik merk wel aan Maeve dat het haar motorische ontwikkeling wat vertraagd, draaien met haar spreidbroek om is echt nog niet gelukt, en draaien zonder haar spreidbroek om, zonder hulp ook nog niet. En weetje, dat is ook helemaal niet erg, maar soms wel een beetje jammer hihi. Maeve heeft helemaal niet de eerste week gehuild met haar spreidbroek Om gelukkig. Alleen ikzelf vond het vreselijk en heb er wel wat tranen om gelaten. Maar ziek of wat dan ook is ze gelukkig niet , denk dat maar!