244 Reacties

5 jaar geleden

Als je wel vaccineert na de bevalling zou ik het wel doen. Scheelt toch weer een prik. Zelf vaccineer ik niet dus ook niet in de zwangerschap dat is mijn “tegen”😂

5 jaar geleden

Ik twijfel er niet over. Ik ga het doen,heb hem gisteren ook gekregen van de verloskundige.

5 jaar geleden

Voor mij is het een duidelijke ja. Ten eerste is je kindje beschermd tegen kinkhoest. Kinkhoest bij een jong kind kan erg heftig zijn. Ten tweede hoeft je kindje niet met 2 maanden gevaccineerd te worden maar pas met 3 maanden. Ik heb zelf stage gelopen bij het consultatiebureau en prikken in 3 maanden oude beentjes is een stuk fijner dan in beentjes van 2 maanden. Maar goed dit is mijn mening, iedereen mag zijn of haar mening hebben.

5 jaar geleden

Ik ga het sws doen. Is alleen maar in het belang van je kindje

5 jaar geleden

Zeker een ja! Kinkhoest kan zo gevaarlijk zijn, als ik ons kindje al kan beschermen in de zwangerschap door een vaccinatie te nemen dan doe ik dat zeker.

5 jaar geleden

Hier ook een ja.. waarom zou je het niet doen? Want zijn de argumenten van de mensen die tegen zijn?

5 jaar geleden

Als je wel vaccineert na de bevalling zou ik het wel doen. Scheelt toch wee ...
🙄

5 jaar geleden

Hier ook een volmondige ja! Begrijp eigenlijk niet dat er mensen zijn die helemaal niet vacineren. Niet 1 wetenschapelijk onderzoekt spreekt het tegen. Maargoed, heb er respect voor maar begrijpen doe ik het niet.

5 jaar geleden

Mijn verloskundige zegt dat het niet nodig is als je kindje wordt geboren in de zomer. De kinkhoest is pas in de winter tegen de tijd dat het winter wordt, wordt je eigen kindje zelf geprikt tegen kinkhoest. Dus ze gaan er bij jou iets inspuiten wat eigenlijk geen nut heeft en je lichaam kan er zo op reageren dat je ziek wordt.

5 jaar geleden

Reactie op B@byNR3

Hier ook een volmondige ja! Begrijp eigenlijk niet dat er mensen zijn die h ...
Ik ook niet. Ieder doet wat ze wil maar zoals je zegt gebaseerd op niets

5 jaar geleden

Ik heb zelf als 16-jarige kinkhoest gehad (ja, in de zomer, op vakantie in Frankrijk) en geloof me, dat gun je echt helemaal niemand. Al helemaal geen kleine hummel...

5 jaar geleden

Reactie op Baby-2021|

Mijn verloskundige zegt dat het niet nodig is als je kindje wordt geboren i ...
Dat is dus niet zo.. een aantal jaar geleden is er een golf geweest van kinkhoest, ook in de zomer..

5 jaar geleden

Reactie op ItStartsWithS

🙄
Wat is dit voor reactie? Geen respect voor elkaar? Wegwezen dan.

5 jaar geleden

Wat is dit voor reactie? Geen respect voor elkaar? Wegwezen dan.
Ik ga er geen ruzie over maken, ik vind het wat gek dat je het als “tegen” verwoord. Jij mag gerust helemaal niet vaccineren

5 jaar geleden

Bij onze dochter heb ik mij laten vaccineren, ik was daar vooral erg blij mee na haar geboorte omdat zij daardoor 1 prik minder nodig had in het vaccinatieprogramma. Ik ga mij dus ook in mijn huidige zwangerschap laten vaccineren😊

5 jaar geleden

Reactie op ItStartsWithS

Ik ga er geen ruzie over maken, ik vind het wat gek dat je het als “tegen” ...
Als je geïnteresseerd was in mijn tegen argumenten dan had je daar als volwassen persoon om kunnen vragen en geen achterlijke emoji hoeven te sturen. Ik zeg alvast dat ik tegen ben daar ik helemaal niet vaccineer zodat ze begrijpen dat het niet alleen de kinkhoest vaccinatie is. Fijne avond😊

5 jaar geleden

Als je geïnteresseerd was in mijn tegen argumenten dan had je daar als volw ...
Dat is dan jouw mening en je volste recht ;)

5 jaar geleden

Ik ga het wel laten doen, omdat het een prik die je kindje dan niet meer hoeft, of in ieder geval 1 minder en zodat hij/zij alvast beschermd is. Maar goed iedereen mag natuurlijk zelf weten wat je gaat doen.

5 jaar geleden

Ik was volledig voor, maar een vriendinnetje wees me erop dat in je baarmoeder de hersenen van je kind natuurlijk nog volop in ontwikkeling zijn en het dan de vraag is of het verstandig is om het kind te confronteren met een vaccin. Een alcoholisch drankje, een sigaret of ander gif wat je lichaam inkomt heeft direct invloed op de bouw van de hersentjes, is het dan wel zo verstandig om er een vaccin tegenaan te gooien? Ik vond het een goed argument en weet het niet zo zeker meer nu

5 jaar geleden

Ik ga het doen, bij mijn vorige zwangerschap in 2018 was het nog niet vergoed maar ik stond erop om het toch te nemen omdat het je kindje vroeg kan beschermen. Ik heb een super gezond meisje die nooit ziek is