18 Reacties

4 jaar geleden

Ons werd verteld dat de aerosleep alleen met de eigen hoeslakens kan vanwege de lucht doorlating van het extra matje wat erop ligt. Daarom hebben wij gekozen voor een matras wat helemaal lucht doorlatend is.

4 jaar geleden

Wij hebben de aerosleep gekozen voor ons eerste kindje. We zijn er heel blij mee. Inderdaad enkel de eigen hoeslakens kunnen gebruikt worden, maar dat is logisch. Daar zitten ook die kleine gaatjes in. Het gaf mij een gerust gevoel...

4 jaar geleden

Reactie op Patricia353

Ons werd verteld dat de aerosleep alleen met de eigen hoeslakens kan vanweg ...
Heb je daar merk en product naam van?

4 jaar geleden

Ik vond het ook best lastig welk matras nou goed is. Wij hebben toen voor ons meisje gekozen voor HIMLAVALV matras van Ikea. Ik zie dat deze als beste uit de consumentenbond 2021 is gekomen, wat ook al eerder het geval is geweest. Erg blij met dit matras en ze slaapt er goed op. Gelukkig heb je nog wel even om je te verdiepen als je dat prettiger vindt, als de kleine eerst in een wiegje zal slapen. Succes!

4 jaar geleden

De consumentenbond prijst idd de matrassen van ikea aan, ik denk zelf ook erover om dat maar gewoon te kopen straks :)

4 jaar geleden

Ik ga voor het matras van die Ikea. Deze komt als beste uit de test. Ik hoorde ook dat de aorosleep door mijn kraamzorg afgeraden word de eerste weken. Dit vanwege de temperatuur regeling. Hier ben ik dus van af gestapt

4 jaar geleden

Wij hebben bij de eerste aerosleep gekocht. Niet zozeer het matras maar de topper doet zijn werk. Wel met de speciale hoeslakens. Ook makkelijk wasbaar. Eerste maand/maanden gebruiken we een wiegje (normaal matras) en daarna over op ledikant met aerosleep

4 jaar geleden

Reactie op Eva0

Heb je daar merk en product naam van?
Pretura Matras Essential Fresh

4 jaar geleden

Voor onze oudste een aerosleep gekocht voor het ledikant. In de wieg een gewoon matras ivm warmteregulatie de eerste weken. Uit eindelijk heeft ze alleen in de kraamweek in de wieg gelegen en daarna 1,5 maand in het ziekenhuisbed. Na thuiskomst direct in het ledikant gelegd en dat bevalt super goed. Ze blijkt een buikslaper en merk dat ik haar gerust kan laten liggen. Op het kdv gebruiken ze ook aerosleep.

4 jaar geleden

Toevallig heb ik veel matrasjes verkocht.. nu heb ik zelf ook de pretura essential fresh gekocht. Een goed ventilerend matras die super hygiënisch is, vooral goed voor kindjes met astma, stof allergieën ect. Het is niet zo dat dit de zelfde werking heeft als aerosleep. Op het moment dat je er een molton en hoeslaken over heen doet werkt dat namelijk niet meer - en het is er niet voor ontwikkeld. Als je dat wel zou willen kun je de aerosleep topper los kopen en deze met bijbehorende hoeslakens gebruiken. Inderdaad niet de eerste weken vanwege de lichaamstemperatuur regulatie van de kleine. Persoonlijk zou ik de topper altijd los op een goed matras doen. De matrassen van aerosleep zelf ben ik niet zo fan van. Succes en hoop je een beetje geholpen te hebben 🥰

4 jaar geleden

Wij hebben een aerosleep gekocht bij de eerste. Geeft een gerust gevoel en prima om de speciale hoeslakens te gebruiken. In de eerste weken hebben we de topper inderdaad verwijdert vanwege de warmteregulatie.

4 jaar geleden

Ik heb aerosleep voor mijn eerste. Ik ben daar heel blij mee. Ik had extreme angst voor wiegendood. Dan stelt het iets gerust. Ze is een buikslaper gebleken dus extra blij dat ik het heb aangeschaft. In het wiegje had ik het niet.

4 jaar geleden

Wij hebben deze van Ikea: https://www.ikea.com/nl/nl/p/himlavalv-3d-matras-voor-babybed-90321006/ Het matrasje kan zelfs uitgespoeld worden mocht dat nodig zijn. We hebben hem nu voor de eerste gebruikt en gaan m zo voor de tweede gebruiken, erg blij mee en goede kwaliteit! We hebben er, toen de eerste kon draaien en liefst op de buik sliep, wel een aerosleep toppertje opgelegd.

4 jaar geleden

Super bedankt voor al jullie reacties, erg blij mee en weer genoeg om over na te denken! :)

4 jaar geleden

Nog een vraagje. Ik kan niet echt ontdekken wat het verschil is tussen de topper en de matrasbeschermer. We hebben ondertussen wel het ikea matras gekocht en willen daar overheen dus de aerosleep topper of matrasbeschermer. Met, het eigen aerosleep hoeslaken ;-) Maar welke dan, de topper of de matrasbeschermer...

4 jaar geleden

Wij hebben de topper. Die werkt zoals de matras. Daar over doen we dan het hoeslaken van aerosleep... Die topper is ook waterdicht en kan je uit wassen.

4 jaar geleden

Ik had bij mijn zoontje 7j geleden een gewone matras gekocht. Ik dacht nu een aerosleep te kopen omdat kans op wiegendood in de familie zit. Maar ik lees dat het eigenlijk een topper is dat het hem doet? Kan ik dan dit eigenlijk kopen om op de matras te leggen?

4 jaar geleden

Reactie op Dorien87

Ik had bij mijn zoontje 7j geleden een gewone matras gekocht. Ik dacht nu e ...
Ja, die kan je zo gewoon kopen