18 Reacties
4 jaar geleden
Ons werd verteld dat de aerosleep alleen met de eigen hoeslakens kan vanwege de lucht doorlating van het extra matje wat erop ligt. Daarom hebben wij gekozen voor een matras wat helemaal lucht doorlatend is.
4 jaar geleden
Ik vond het ook best lastig welk matras nou goed is. Wij hebben toen voor ons meisje gekozen voor HIMLAVALV matras van Ikea. Ik zie dat deze als beste uit de consumentenbond 2021 is gekomen, wat ook al eerder het geval is geweest. Erg blij met dit matras en ze slaapt er goed op. Gelukkig heb je nog wel even om je te verdiepen als je dat prettiger vindt, als de kleine eerst in een wiegje zal slapen. Succes!
4 jaar geleden
Reactie op Eva0
Heb je daar merk en product naam van?
Pretura Matras Essential Fresh
4 jaar geleden
Voor onze oudste een aerosleep gekocht voor het ledikant. In de wieg een gewoon matras ivm warmteregulatie de eerste weken. Uit eindelijk heeft ze alleen in de kraamweek in de wieg gelegen en daarna 1,5 maand in het ziekenhuisbed. Na thuiskomst direct in het ledikant gelegd en dat bevalt super goed.
Ze blijkt een buikslaper en merk dat ik haar gerust kan laten liggen. Op het kdv gebruiken ze ook aerosleep.
4 jaar geleden
Toevallig heb ik veel matrasjes verkocht.. nu heb ik zelf ook de pretura essential fresh gekocht. Een goed ventilerend matras die super hygiënisch is, vooral goed voor kindjes met astma, stof allergieën ect.
Het is niet zo dat dit de zelfde werking heeft als aerosleep. Op het moment dat je er een molton en hoeslaken over heen doet werkt dat namelijk niet meer - en het is er niet voor ontwikkeld. Als je dat wel zou willen kun je de aerosleep topper los kopen en deze met bijbehorende hoeslakens gebruiken. Inderdaad niet de eerste weken vanwege de lichaamstemperatuur regulatie van de kleine.
Persoonlijk zou ik de topper altijd los op een goed matras doen. De matrassen van aerosleep zelf ben ik niet zo fan van.
Succes en hoop je een beetje geholpen te hebben 🥰
4 jaar geleden
Wij hebben deze van Ikea: https://www.ikea.com/nl/nl/p/himlavalv-3d-matras-voor-babybed-90321006/
Het matrasje kan zelfs uitgespoeld worden mocht dat nodig zijn. We hebben hem nu voor de eerste gebruikt en gaan m zo voor de tweede gebruiken, erg blij mee en goede kwaliteit!
We hebben er, toen de eerste kon draaien en liefst op de buik sliep, wel een aerosleep toppertje opgelegd.
4 jaar geleden
Super bedankt voor al jullie reacties, erg blij mee en weer genoeg om over na te denken! :)
4 jaar geleden
Nog een vraagje. Ik kan niet echt ontdekken wat het verschil is tussen de topper en de matrasbeschermer.
We hebben ondertussen wel het ikea matras gekocht en willen daar overheen dus de aerosleep topper of matrasbeschermer. Met, het eigen aerosleep hoeslaken ;-)
Maar welke dan, de topper of de matrasbeschermer...