22 Reacties
3 jaar geleden
Onze matras is volgens mij een Ikea matras. Maar we leggen een topper van aerosleep en aerosleep hoezen :)
3 jaar geleden
Reactie op Febbaby1
Van de Ikea die bij de consumentenbond als beste uit de test komt. Heel bli ...
Same! 🥳
3 jaar geleden
Wij hebben de Ikea Himlavalv en gaan die voor deze baby ook kopen.
Mooi degelijk stevig matras wat goed in het ledikant past.
Komt bij consumentenbond het beste uit de test en de dreumes slaapt er goed op.
Aerosleep destijds wel in verdiept. Blijkt vooral marketing te zijn. De testen zijn uitgevoerd met volwassenen, die natuurlijk sowieso heel anders zijn qua verhouding dan baby. Het zijn aannames die inspelen op je gevoel.
En bij baby mag je het de eerste periode niet gebruiken. Het is zo ontzettend luchtig dat een kleine baby er snel teveel op afkoelt.
3 jaar geleden
Ons werd eigenlijk verteld dat iedereen altijd aerosleep wilt, maar er juist ook hele goede alternatieven zijn die hetzelfde doen.
Sterker nog, matrasjes die volledig luchtcirculatie doorgevoerd hebben ipv. De aerosleep topper waar het bekend om is geworden.
Aerosleep is zeker niet verkeerd, maar voor mn gevoel nu wel overgewaardeerd in ieder geval tov. alternatieven, maar iedereen die ik spreek die een aantal jaar geleden hun kind hadden raadde aerosleep aan, maar er is meer tegenwoordig...
(En het heeft niet zo een vervelend aanvoelende honingraad textuur, ja het is stom maar kan me dan niet voorstellen dat dat lekker ligt.)
3 jaar geleden
Reactie op DiepeZucht
Ons werd eigenlijk verteld dat iedereen altijd aerosleep wilt, maar er juis ...
Wij hebben eentje van Pretura gekozen ivm de ondersteuning en luchtventilatie. Geen topper benodigd en niet de matrasbeschermer beperkingen om het effect te behouden.
Dacht deze uit mn hoofd.
In de winkel zie je ook heel mooi de opbouw van het matras. Jammer dat de dat online niet laten zien.
https://www.babypark.nl/pretura-excellent-spring-matras-60-x-120-cm.html
3 jaar geleden
Gewoon die van de Ikea, volgens mij de krummelur hier voor kind 1 gebruikt. Bevalt prima en is niet duur.
Aerosleep is vooral goede marketing, nooit bewezen. Voor newborns vaak ook niet geschikt. Door ventilatie is het te koud. Schijnt dan ook weer alleen te werken met aerosleep hoezen enz.
Dus kaching portemonnee leeg 🫣
3 jaar geleden
Ik heb een simpel matras van de ikea en daar op heb ik een topper ala aerosleep (maar dan een B merk). Deze gebruikte ik niet vanaf het begin maar juist wat later. Niet vanwege de veiligheid maar meer vanwege hygiëne. Deze topper kan mee in de was als mijn zoon heeft gespuugd of is doorgelekt. Een matras schoonmaken is meer werk vind ik.
3 jaar geleden
De Consumentenbond heeft hier onderzoek naar gedaan en advies over uitgebracht.
Aerosleep is marketing en speelt in op je gevoel, “gewone” matrassen voor ledikanten zijn even veilig. Beste koop was een goedkoop ledikantmatras van Ikea. Die hebben wij ook na twee jee gebruik is het nog in zeer goede staat.
3 jaar geleden
Wij hebben die, en ook met die honingraat topper zodat ze kunnen ademen. Erg blij mee achteraf. Onze zoon bleek namelijk snel een buikslaper! Wij hebben ons nooit zorgen gemaakt :)
Na 1,5 jaar gebruik is het matras nog als nieuw trouwens. Ik weet niet hoe die ligt, dat kan mijn zoon me nog niet vertellen 😅
3 jaar geleden
Wij hebben na meerdere weken eindelijk een besluit kunnen maken voor een ledikant matras.
Hierbij hebben wij het volgende in acht genomen:
- resultaten van de consumentenbond.
- ervaring van ouders uit de omgeving
- ervaren kraamverzorgende
Wij hebben diverse matrassen bekeken en uiteindelijk gekozen voor de aerosleep evolution. Wij hebben deze keuze gemaakt gezien wij vinden dat het matras aan onze eisen voldoet en daarnaast ook goed ademend is.
Het laatse was door slag eigenlijk gezien de kans is op longziekte astma.
3 jaar geleden
Reactie op november11
Gewoon die van de Ikea, volgens mij de krummelur hier voor kind 1 gebruikt. ...
Precies dit werd mij ook verteld toen ik om advies vroeg.
En veel mensen doen normale hoezen om de aerosleep topper heen en dan is het effect wat het zou moeten hebben ook weg.
Echt jammer want letterlijk iedereen die over een matrasje begint, begint over "je moet aerosleep, dan slaapt je kind veilig". Maar vervolgens tegen hun zeggen dat het achterhaald is en helemaal niet zo veilig als wordt beweerd is ook pijnlijk. Op dat moment leek het de beste keuze.