79 Reacties

3 jaar geleden

Wij hebben dit ingepakt en aan onze ouders gegeven na de 1e echo woensdag 🙂

3 jaar geleden

Niet geheel hetzelfde maar wel 9+3, maar wij doen het in fases. Het was hoognodig dat onze ouders het wisten, want daar hebben we enorm veel contact mee. Ik zag het meeste op tegen het vertellen aan mijn schoonouders. Zij hebben in het verleden richting mij geuit dat ze geen kleinkinderen meer erbij wilden hebben, alhoewel ik niet vind dat dat aan hen is. Surprise! Ik heb mezelf erg goed beschermd door mijn buikchakra te sluiten en mezelf door te meten hoeveel dna korrels ik nodig had. Het viel gelukkig allemaal hartstikke mee daardoor. Mijn praktische schoonvader was zelfs het meest aangedaan. Mijn bonuskinderen en onze broers (en hun gezinnen) zijn de volgende fase. Vrienden en vriendinnen daarna. Klanten merken het natuurlijk wel eerder als ze een coachsessie gaan inplannen, maar vooralsnog geen sessies gepland vanwege corona. Verder ben ik werkloos en solliciteer wel, maar vertel het niet in de brief en de eerste gesprekken. Social media pas als allerlaatst. Er zijn wel op dit moment een aantal mensen die het wel weten, een vriendin van mij die ook weet van mn eerdere miskraam, een collega van Mart zn werk en een goede vriendin van mijn schoonouders.

3 jaar geleden

Wij zijn ook van plan het onze ouders en broers en zussen te vertellen met 9 weken, dan hebben we net de eerste echo gehad, dus iets zekerder hopelijk. Wat maakt je bang voor de reacties? Je kunt de mensen die je het al vertelt natuurlijk vragen het nog even voor zich te houden omdat je het zelf met iedereen wil delen. Zijn als het goed is mensen die dicht bij je staan toch ☺️

3 jaar geleden

We hebben de ouders een beschuit met blauwe en roze muisjes gegeven en ook de foto van de eerste echo. Voor de 2e ronde doen we een babysokje, denk ik.

3 jaar geleden

Wij nu alleen onze beste vriendin/vriend, schoonpa & zwager. Mijn andere vriendinnen, ouders, broers vertellen we het na de eerste echo, zodat we wel weten dat er in ieder geval “Iets” is. Dan na de termijn echo wss op social media. Maar dit vind ik het minst belangrijke.

3 jaar geleden

Mijn vriend is 1 juni jarig en we willen familie uurtje eerder laten komen. Dan zeg ik dat ik haar pyjama nog aan moet doen, en verschil ik haar shirt met grote zus. Als het goed is ben ik dan 10 weken zwanger 😊

3 jaar geleden

Reactie op Rian Moderator

Wij hebben dit ingepakt en aan onze ouders gegeven na de 1e echo woensdag � ...
Aaaah wat ontzettend leuk dit!!

3 jaar geleden

Heb t direct verteld tegen de mensen die dicht bij me staan.. velen weten ook dat we jaren bezig waren een kindje te krijgen.. ik kon t niet voor me houden al kan er nog van alles mis gaan..

3 jaar geleden

Ouders en familie dichtbij en verteld met 7+5..meer voor als het fout gaat en ik pas laat een echo krijg door corona. Met eten enz is het lastig om het verborgen te houden vind ik.

3 jaar geleden

Ik vier 23 mei mijn verjaardag. 20 mei hebben we de eerste echo, dus dan willen we het aan onze ouders en broers gaan vertellen. De rest vertellen we t pas na de termijn echo.. ☺️

3 jaar geleden

Wij hebben onze moeders beiden een rompertje cadeau gedaan met oma’s knuffel erop. Morgen vertellen we het aan de rest van de familie met tompoucen met de tekst: baby “achternaam” 2020 coming. super veel zin in en heeeel benieuwd hoe iedereen reageert!

3 jaar geleden

Ik ben nu 8+5 weken zwanger. Wij gaan het aan familie en vrienden vertellen tijdens het Hemelvaartweekend na de eerste termijnecho op 19 mei. Wij wachten omdat we dan zelf ook wat meer weten en zelf nog ff kunnen wennen aan het idee. Hoe we het gaan doen weten we nog niet, ik denk gewoon vertellen. Het scheelt dat we nu door corona niemand zien. Ik weet niet of ik het anders zo lang had kunnen geheim houden, helemaal met Koningsdag.

3 jaar geleden

Verteld aan mensen dichtbij en aan werkgever vanwege corona regels in mijn werk. Wij vertellen het onze ouders weekend na moederdag want dan hebben we een echo gehad. Dag na moederdag en wil deze in een lijstje kadoo doen

3 jaar geleden

Ik ben vandaag ook 9 weken, Volgende week hebben we de 1e echo. Volgende week zondag willen we het dan onze ouders als moederdagkado vertellen.

3 jaar geleden

Reactie op k€$#!@

Heb t direct verteld tegen de mensen die dicht bij me staan.. velen weten o ...
Mijn ouders hebben dat des tijds ook gedaan. Zolang je het in je achterhoofd houd is het goed. En ergens, mocht het mis gaan is steun van de mensen om je heen ook fijn toch? Ik hoop (extra) dat het lukt voor jullie!😘

3 jaar geleden

Ik denk dat we het zondag tegen beide ouders gaan vertellen, en dan even kijken wat hun zeggen qua werk/werkgever

3 jaar geleden

Ik heb het direct tegen mijn ouders en schoonouders verteld na 4 weken. En na 6.6 weken tegen mijn schoonbroers en zussen en we vertellen het tegen de rest dus ook social media als ik mijn 4e echo heb gehad met 10.2 weken .. misgaan kan het ook na die 12 weken dus probeer er gewoon lekker van te genieten❤

3 jaar geleden

Ik heb volgende week m’n termijn echo van 11 weken, ook zwanger na miskraam. Als deze oké is ga ik langs m’n oudjes en broer om het te vertellen. Voor die tijd houd ik het privé.

3 jaar geleden

Ik had het meteen aan me Ouders en vriendinnen die dichtbij me staan vertelt bij 4 weken en nu afwachten bij 3 maanden vertel ik de rest.

3 jaar geleden

Na mijn echo 18 mei dan vertellen we het aan de ouders. Vorige zwangerschap direct verteld, maar is uitgelopen op miskraam met 8 weken. Vandaar dat we er nu wat langer mee wachten.