26 Reacties
6 jaar geleden
Ik heb een miskraam vorig jaar meegemaakt, echter dat was helrood bloed en echte klonten ertussen. Heb je al een echo gehad?
6 jaar geleden
Wat vervelend dat je bloedverlies hebt. Ik hoop dat het ondanks je situatie toch goed mag komen.
Als je niet graag over een miskraam leest dan niet verder lezen..
Het klinkt gek, maar ik zit nu soort van in een miskraam. Gek genoeg voel ik me rustig.
Ik heb afgelopen dagen donkerbruin/roestig bloedverlies gehad en mijn buik voelde zeurderig. Ik heb me deze dagen ingesteld op mogelijke miskraam. Want het bruine bloedverlies hoefde niks te betekenen, maar toch zou het ook mis kunnen gaan. Heb veel gehuild samen met mijn man. Ik heb me ingelezen zodat ik weet wat te verwachten mocht het toch doorzetten.
Sinds vandaag is het bloed meer rozig/donkerrood geworden en ook met zeer donkere bijna zwarte bloedslijmsliertjes/vlokjes. Sinds vanmiddag voelde ik een soort van menstruatie pijn opkomen in mijn onderbuik en onderrug. Die komt en dan zakt het weer wat af en dan komt de pijn weer. Heel gek, maar vanaf dat moment voelde het voor mij ook als of het er echt uit moest. Veel op de toilet gezeten. Druppelt vrij veel bloed uit en na weer een pijngolf kwam er weer wat. Soms slijmerig bloed en ook een bloedstolsel ter grote van een golfbal ongeveer. Fysiek voelt het als een opluchting dat het eruit is. Nu na aantal uur soms nog de pijn die komt en gaat. Eveneens bloedverlies.
Ik was 5 weken en 6 dagen zwanger.
Heel raar maar ik ben dankbaar en tegelijkertijd verdrietig dat ik voor het eerst zwanger heb mogen zijn en mijn lichaam het even bij zich heeft mogen dragen en nu moest laten gaan omdat het blijkbaar niet goed was. Zweverig wellicht. Maar wat er ook gebeurd geef je lichaam niet de schuld.
Ik wens jou en iedereen die in zorgen is over de zwangerschap en bloedverlies veel sterkte en hoop enorm dat het toch goed mag komen.
6 jaar geleden
Reactie op CJVV
Wat vervelend dat je bloedverlies hebt. Ik hoop dat het ondanks je situatie ...
Dankjewel voor je reactie en het delen van je verhaal! Ik kan me er goed in verplaatsen en vind het niet zweverig klinken. Ik zit half met mijn hoofd me al voor te bereiden op een miskraam met de nodige tranen maar houdt ook de hoop nog nu dat het goed komt. Ik ben ook dankbaar dat ik zwanger ben geworden en probeer de rust te vinden. Het afwachten en de onzekerheid blijft zo moeilijk.
6 jaar geleden
Reactie op CJVV
Wat vervelend dat je bloedverlies hebt. Ik hoop dat het ondanks je situatie ...
Als ik jouw ervaring lees is het bijna net zoals het in januari bij mij is gegaan..
Het begin op zaterdag. Donker rood/oud bloed.. een heel klein beetje, dat wel. Zondagochtend weer een klein beetje. Zondagavond ging het naar een heeeel klein beetje super licht roze. Maandag helder rood en rugpijn. Ik wist meteen dit is foute boel!
Ik heb toen lang op de wc gezeten.. omdat dat op dat moment het fijnst voelde en inderdaad druppelde het bloed zo in de wc.. af en toe wat stolsels en veel bebloed slijm
dan weer even liggen op bed en de bank en weer naar de wc.. heel verdrietig en niet te troosten. Weeïge rugpijn wat kwam en weer ging.. en toen rond 17:45 werd de rugpijn zo heftig dat ik naar de wc rende en toen het vruchtje verloor..
daarna zwakte de rugpijn enorm af.. en begon het helemaal op me in te werken..
6 jaar geleden
Ik zou in ieder geval bellen.. dan hoor je vanzelf wat zij adviseren en misschien kunnen ze jou geruststellen.. 🤷🏼♀️