42 Reacties

5 jaar geleden

Ik heb dit ook al sinds een paar weken. Heb dit nog niet gemeld ergens. Ik heb geen tips maar lees graag mee 😇

5 jaar geleden

Laat je bij een fysio of huidtherapeut tapen met fysiotape. Dat werkt! Heb zelf een aantal dames onder behandeling die enorm verlichting ervaren van de tape

5 jaar geleden

Ik heb het al een week of 6. Sinds 2 weken een spalk aan laten meten bij de ergotherapeut in het ziekenhuis. Wát een verschil! Kom voor eerst sinds een maand weer normaal slapen. Dus ik raad dat zeker aan.

5 jaar geleden

Heel fijn dat iemand dit in een item schrijft. Ik heb er ook sinds twee weken last van, met name in mijn handen. Trouwringen nog net op tijd af kunnen wrikken, maar nu elke nacht slapende handen en de hele dag last van mijn fijne motoriek (bewegen van de handen is pijnlijk ). Fles openmaken of een paar zinnen schrijven is al niet prettig meer. Fijn om te lezen dat het erbij hoort, gok zomaar dat er weinig aan te doen is, maar ik lees ook mee!

5 jaar geleden

Ik heb dit ook sinds week, dikke polsen en worsten vingers en slapende tintelende vingers. In bed en 's morgens het ergst. 'S Avonds lijkt het wat te zijn weggetrokken. Hoop niet dat t nog erger wordt.. de pijn valt nu nog mee, meer oncomfortabel.

5 jaar geleden

Reactie op Inetjuhhh

Heel fijn dat iemand dit in een item schrijft. Ik heb er ook sinds twee wek ...
Dit zijn orecies de dingen waar ik last van heb. S nachts word ik wakker van de pijn en slapende handen. Overdag zijn ze bloedheet en dik en kan ik niet meer goed schrijven. Helaas heb ik het vooral links en ben ik linkshandig. Word beetje verdrietig bij het idee dat ik dit nog 12 weken heb tot de bevalling

5 jaar geleden

Bleekselderij eten. Schijnt vochtafdrijvend te zijn..

5 jaar geleden

Bleekselderij eten. Schijnt vochtafdrijvend te zijn..
Ja, net als Earl grey thee drinken

5 jaar geleden

Het schijnt dat skeelerpolsbescherming dragen helpt?

5 jaar geleden

Het schijnt dat skeelerpolsbescherming dragen helpt?
Ja mijn man is nu naar de decatlon om die te kopen zolang mn officiële van de neuroloog nog niet af zijn. Moet je die dan alleen 's nachts dragen? Iemand er ervaring mee?

5 jaar geleden

Reactie op Madamewijnen

Ja mijn man is nu naar de decatlon om die te kopen zolang mn officiële van ...
Ja, alleen ‘s nachts. Zelf heb ik carpaal tunnel syndroom gehad voordat ik zwanger was. Je kunt ook braces kopen, maar dat is veel duurder. Verder goed erop letten dat je je polsen recht houdt bij bewegingen en er niet te veel druk op zet door bijvoorbeeld af te zetten als je gaat opstaan

5 jaar geleden

Ik heb er nu ongeveer 2 maanden last van en slaap door de pijn maar 3 a 4 uur per nacht.. echt heel veel al geprobeerd

5 jaar geleden

Ik heb helaas exact dezelfde klachten. Ik heb polsbraces van de drogisterij zodat mijn polsen ‘s nachts recht blijven dit scheelt iets. Tevens vind ik warm water erg schelen. Maar vervelend blijft het!

5 jaar geleden

Ik heb het gehad met mijn vorige zwangerschap. Alles aan gedaan maar eigenlijk hielp niks. Wat nog wel fijn is, is een strak handschoentje, zo eentje voor op de fiets. Dat deed wel wat tegen de pijn. Voor de rest moet je echt wachten totdat je bevallen bent. Een paar uur na de keizersnede vroeg mn man of ik nog zere handen had, en het inderdaad weg!

5 jaar geleden

Bij mij was het ook echt heel snel na de bevalling weg, wel heb ik sindsdien flink krakende duimen ik denk wel dat het ermee te maken heeft! Nu weer last, heel naar omdat het zo opgezet voelt maar hopelijk is het weer van tijdelijke aard

5 jaar geleden

heb hier ook last van VK heeft me aangeraden om 1x perweek een dag koolhydraatarm te eten.. hierdoor verlies je vocht

5 jaar geleden

Hebben jullie ook hele dikke opgezette handen? Ik kan bijvoorbeeld mijn vingers niet meer over elkaar doen. Voeten zelfde verhaal trouwens en ook heel heet allebei. Echt rot dat dit kennelijk pas na de bevalling weg gaat want word er nu al gek van en nog 3 maanden te gaan

5 jaar geleden

Heb bij mijn vorige zwangerschap last van gehad! Heb toen een pols brace voor in de nacht gekregen van de fysio hielp wel tegen de pijn!

5 jaar geleden

Ohh en zorgen dat de pols rechtblijven dus niet draaien enzo maar dat is best lastig!

5 jaar geleden

Reactie op Janneke86

Heb bij mijn vorige zwangerschap last van gehad! Heb toen een pols brace vo ...
Helaas werkte dit bij mij maar even