128 Reacties

5 jaar geleden

Mijn dochter heeft hem gehad, in het bovenbeentje. Ze schrok even, huilde, maar daarna over. Geen bijwerkingen kunnen constateren...

5 jaar geleden

Mn zoontje (en ik)huilde toen hij t prikje kreeg🥺 daarna heeft hij de hele dag goed geslapen. Hij had wel een beetje verhoging maar verder ging het goed! Hij heeft er niet heel veel last van gehad

5 jaar geleden

Vandaag gehad. Hij huilde niet eens :) Nog geen bijwerkingen kunnen constateren. Wel handig om even paracetamol zetpilletjes in huis te halen, mocht er wel koorts optreden. Succes!

5 jaar geleden

Onze meisje heeft vorige week haar eerste prikjes gehad om half 9. Wel even geschrokken en gehuild en daarna ging ze lekker slapen. En ik dacht nog misschien valt het allemaal wel mee. Niet dus, germ vanaf een uurtje of 12 's middagsveel huilen en koorts gehad. Haar beentjes waren ook rood, dus natte washandjes erop gelegd. Gelukkig was de koorts tegen de nacht weer aan het zakken en in de ochtend zo goed als weg 😌👍🏽

5 jaar geleden

Vorige week ook eerste vaccinatie gehad en het was gewoon niet te doen... hij was geschrokken toen wij thuis waren heeft hij uurtje of 2 geslapen en daarna 2 en half dag gehuild+koorts wou ook niks eten en sliep echt weinig.

5 jaar geleden

Vanmorgen gehad! Even huilen en daarna lachen. Eind vd middag werd hij wat huilerig... voor hij gaat slapen krijgt hij een zetpilletje viburcol.. Viburcol kan je zien als een alternatief voor paracetamol, maar dan zonder de koortsremmende werking. koorts is functioneel en in die zin dus ook geen symptoom wat je zou willen onderdrukken zolang het niet al te hoog wordt.Dit middel kan je kindje echter wel helpen om de vervelende symptomen te verzachten, het kan de onrust verminderen, pijn stillen.  Ik ben benieuwd hoe het vannacht zal gaan...

5 jaar geleden

Welke tip ik kreeg bij m'n oudste. Neem een koude washand mee! Als ze dan een prikjes hebben gehad kan je die er gelijk op leggen. En verzacht , en helpt tegen eventuele roodheid of iets. Wel had ze avonds een zetpilletje van de laagste dosering gehad. En verder weinig last van. Bij m'n oudste heeft het onwijs geholpen. M'n jongste krijgt volgende week pas haar eerste prikjes.

5 jaar geleden

Yes vorige week...even hard huilen en na het troosten was dat klaar. Haar beentjes waren gevoelig en in de avond en de dag erna koorts. 2x zetpil gegeven. Veel geslapen en beetje huilerig! Extra knuffeltijd🥰

5 jaar geleden

Weet iemand waarom je je kindje niet mag inbakeren als ze een inenting hebben gehad?

5 jaar geleden

Weet iemand waarom je je kindje niet mag inbakeren als ze een inenting hebb ...
als je kindje verhoging / koorts krijgt dan kunnen ze de warmte slecht weg krijgen als ingebakerd liggen.

5 jaar geleden

Weet iemand waarom je je kindje niet mag inbakeren als ze een inenting hebb ...
Mij is daar niks over gezegd ik baker haar wel in anders slaapt ze niet

5 jaar geleden

Ze heeft hem net gehad en arts zei dat ik er geen koud washandje op mocht leggen en echt pas paracetamol geven als ze 39 of hoger heeft 🥺🥺

5 jaar geleden

Mijn meisje krijgt de prikjes over een halfuur ... 😩

5 jaar geleden

Reactie op xx_cc

Ze heeft hem net gehad en arts zei dat ik er geen koud washandje op mocht ...
Hadden ze bij mij ook gezegd alleen was de kleine meid daarna alleen maar huilerig had 38,5 toch een paracetamol gegeven toen heeft ze heerlijk geslapen. Je zal maar last hebben van de prik en het niet kunnen vertellen.

5 jaar geleden

Mijn dochter vond de prik verschrikkelijk (veel huilen op het moment zelf) maar eenmaal terug thuis was ze prima. Ik heb het geluk gehad dat ze geen koorts heeft gekregen maar had op aanraden van de HA wel al medicijn hiervoor in huis. Ze knuffelde wel wat meer die avond maar dat was het dan ook

5 jaar geleden

Reactie op xx_cc

Mij is daar niks over gezegd ik baker haar wel in anders slaapt ze niet
Hier een bekend gegeven, wist het nog van de oudste. Die lag echt strak ingebakerd dus toen niet gedaan pas na 24 uur zonder temp verschillen (mag eigenlijk pas na 48). Jongste ligt in een puckababy dus daar wel iets makkelijker mee omgegaan. Voor mijn gevoel komt dat op hetzelfde neer als een slaapzak. Tipje, tempen met elke pamper wissel en in de gaten houden.

5 jaar geleden

Reactie op xx_cc

Je kan het wel zachtjes masseren als het een harde plek wordt.

5 jaar geleden

Reactie op xx_cc

Hoezo geen koud washandje 🧐

5 jaar geleden

Reactie op Kirsten 28

Hoezo geen koud washandje 🧐
Ik heb geen idee ze zei het beste gewoon zo laten

5 jaar geleden

Reactie op alieke1994

Hadden ze bij mij ook gezegd alleen was de kleine meid daarna alleen maar h ...
Jaa als ze ook zoiets krijgt dan geef ik ook gewoon een paracetamol