27 Reacties

6 jaar geleden

In België etc kost het €900. In nl zijn ze de nipt test nog aan het testen, wanneer de test in nl goedgekeurd word, word de test ook €900.- en kan je ervoor kiezen om het geslacht te willen weten

6 jaar geleden

Nee net geen 9€ maar de rede is eigenlijk abortus in Nederland kan je langer kiezen voor abortus dan België In België kan dit maar tot 12 maanden.

6 jaar geleden

Het geslacht kan je 3 weken later weten via een geslachtsecho. Lijkt me dat dat toch te overbruggen is? 😊

6 jaar geleden

In België etc kost het €900. In nl zijn ze de nipt test nog aan het testen, ...
900€ is wel heel veel hoor 260€ is ook al goed😉

6 jaar geleden

Reactie op lambi

Nee net geen 9€ maar de rede is eigenlijk abortus in Nederland kan je lange ...
12 weken bedoel ik

6 jaar geleden

De wet, in NL mag je alleen geslacht keuze maken (embryoselectie) op medische grond. Omdat je voor de 13 weken (zonder medische noodzaak) kan laten aborteren mag je in NL pas daarna het geslacht weten. Dit om selectie op geslacht te voorkomen. Met medische indicatie mag tot 24 weken geaborteerd worden.

6 jaar geleden

Mijn verloskundige vertelde dat het in België ook rond de €185 is? Wilde daar ook heen gaan omdat ze in nl helemaal niet naar het geslachtschromosoom kijken, dus ook niet naar eventuele afwijkingen zoals Turner syndroom.

6 jaar geleden

Belgen betalen net geen €9 als ze aangesloten zijn bij een Belgische ziekenkas, anders €260. Hier geven ze het geslacht omdat we geen abortus mogen wanneer we het resultaat weten (na 12 weken). Als Nederlandse kan je ook in België een Nipt laten doen (met geslacht) en dan betaal je ook 260.

6 jaar geleden

In belgie kan je kiezen welke test je doet nipt test of punctie en als je 1 van de 2 laat doen is het helemaal terugbetaald normaal gezien ... dus de meeste doen de nipt test en als je daar geen goede uitslag bij hebt dan is het dan nog mogelijk om de punctie te doen en dan moet je de volle pot betalen dus ik weet niet hoe het gaat als je van NL naar BE gaat om dat te laten doen ...

6 jaar geleden

Dit is wat mij verteld is🤔

6 jaar geleden

In sommige landen/culturen zorgt het weten van het geslacht voor selectief aborteren dus ik vind het goed dat Nederland dit tegen gaat.

6 jaar geleden

Ik vind het maar jammer. Ze kunnen toch ook de uitslag vh geslacht later laten weten, na de 13 weken. Zo maar een ideetje hoor

6 jaar geleden

Hoe werkt het als je in belgie nipt test laat doen. Wordt het verstuurd vanaf nl? Of moet je het in belgie af laten nemen

6 jaar geleden

Reactie op lambi

Nee net geen 9€ maar de rede is eigenlijk abortus in Nederland kan je lange ...
Jeetje 12 maanden.. rare types toch die Belgen 😊

6 jaar geleden

Reactie op Luckynumber7

Hoe werkt het als je in belgie nipt test laat doen. Wordt het verstuurd van ...
Volgens mij moet je het in België laten afnemen, maar krijg je het resultaat gewoon per mail.

6 jaar geleden

In België vragen ze of je de nipttest wilt doen, als je ja zegt wordt je getest en 5 werkdagen later ongeveer weet je het resultaat + geslacht als je dit wenst. Moest er iets mis zijn dan moet je idd vruchtwaterpunctie laten doen. En je moet er niet veel voor betalen ik denk Max 10€

6 jaar geleden

In sommige landen/culturen zorgt het weten van het geslacht voor selectief ...
Ik ben het zeker met je eens dat selectief aborteren echt een no go is. Zo pijnlijk om te bedenken dat je een kindje niet wil als het niet 'het goede geslacht' is 😭 Maar hier in NL krijg je rond de 16/18 weken je geslacht te horen, maar mag je tot 24 weken abortus laten plegen. Dus uiteindelijk kan het dan alsnog? 🤷‍♀️ Overigens vertelde mijn verloskundige toen ik haar dit vroeg dat het kwam omdat veel mensen in België nu de NIPT doen om het geslacht te weten, en niet om syndromen te onderzoeken. Mensen denken daar, volgens haar, dus niet goed na over waarom je wel/geen NIPT laat doen...

6 jaar geleden

Reactie op Lieke-

Ik vind het maar jammer. Ze kunnen toch ook de uitslag vh geslacht later la ...
Je heb praktijken die het vanaf 13 weken doen hoor een geslachtsbepaling. Ik ga dat ook doen 20 juni dan ben ik 13 + 4. Ze geven ook garantie als ze het nog niet zeker weten. Dus als je niet kan wachten gewoon daar heen gaan.😁

6 jaar geleden

Jeetje 12 maanden.. rare types toch die Belgen 😊
Ja hihi tis zelfs een overdragen paarden dracht had gemerkt dat ik typfoutje had gemaakt. Het was 12 weken.

6 jaar geleden

Reactie op Manny06

Je heb praktijken die het vanaf 13 weken doen hoor een geslachtsbepaling. I ...
Dat wist ik niet! Ik dacht juist dat het nog niet goed te zien is rond die tijd?